תחנת רכבת יצחק נבון, קטר הרכבת המהירה צילומים רועי ינקלוביץ, פארוק
בקרוב -גם בשעות הלילה: תחנת הרכבת יצחק נבון (משמאל), קטר הרכבת המהירה (צילומים: רועי ינקלוביץ, פארוק - מתוך ויקיפדיה)

הבשורה הגדולה: החל מחודש מרץ – קו הרכבת ירושלים-תל אביב יפעל גם בימי שישי

בפגישת עבודה שנערכה השבוע בין שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש העיר משה ליאון הובטח כי הרכבת תחל לפעול גם בימי שישי, מיד עם סיום עבודות החשמול במסילות בחודש מרץ. עוד סוכם – תקציב בסך 60 מיליון שקלים למגוון פרויקטים תחבורתיים בעיר

פורסם בתאריך: 8.12.21 11:08

בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית הבינעירונית בירושלים – קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב יחל לפעול גם בימי שישי, זאת החל מחודש מרץ 2022. כך הבטיחה שרת התחבורה ח"כ מרב מיכאלי, בסיור עבודה שקיימה עם ראש העיר משה ליאון ביום שלישי האחרון.

מדובר, כאמור, על בשורה גדולה ומשמעותית למשתמשי התחבורה הציבורית ובכלל, שכן יום שישי נחשב לאחד הימים העמוסים מבחינת תחבורה ציבורית בין עירונית. כידוע, מאז פתיחת הקו המהיר לתל אביב, לא התקיימה בו פעילות בימי שישי, זאת בשל עבודות חשמול המסילה באזור תל אביב. ההבטחה כי החל מחודש מרץ יתקיימו נסיעות חשובה מאין כמוה, גם לנוסעים לחו"ל שיכולו כעת להשתמש בשירותי הרכבת, שלה תחנה בנתב"ג, גם בימי שישי.

בסיור המקצועי-תחבורתי, שכלל גם נסיעה ברכבת הקלה בין תחנות ספרא לתחנה המרכזית, דנו השרה מיכאלי וראש העיר ליאון על נושאים תחבורתיים נוספים בירושלים, כשבראשם הרכבת הקלה. "השניים שוחחו על איכות הרכבת הקלה וחשיבות הפרויקט", מוסרים בעיריית ירושלים ומדגישים כי "הרכבת הקלה בירושלים, שבה כ-200,000 נוסעות ונוסעים ביום, מוכיחה עד כמה פתרונות הסעת המונים הם הכלי הטוב והאיכותי ביותר לייצר אפשרויות תנועה ברחבי העיר".

לאחר מכן המשיכו השניים לסיור בתוואי הרכבת הקלה (הקו הירוק) שעתיד לחצות את העיר מהר הצופים לגילה דרך קריית הממשלה ומלחה. "הקו הירוק עתיד להכפיל את מספר הנוסעים והנוסעות בעיר ל-400 אלף ולהפחית את עומסי התנועה בעיר באופן דרסטי", מציינים בעירייה ומדגישים כי "ירושלים מקדימה את כל הארץ מבחינת הסעת המונים ואין ספק שיש ללמוד מהעיר ומהתקדמות פרויקט הרכבת הקלה".


שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


מה עוד עלה על הפרק? תופתעו, או שלא, במפגש כמעט ולא דובר כל כבישים וכלי רכב פרטיים. רובו ככולו הוקדש לנושאי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים נתיבי תחבורה ציבורית ובנייה על ציר הרכבת הקלה.

מעיריית ירושלים נמסר כי "הנושאים החשובים שעלו על הפרק בסיור הם שבילי האופניים בירושלים, החסם התקציבי והדרכים לפתרון הסוגייה; קידום הנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) בעיר; פתרונות מידיים לנהגי ונהגות האוטובוסים והקמת תחנות התרעננות; הפעלת הרכבת לתל אביב בימי שישי החל מחודש מרץ; הקו הכחול של הרכבת הקלה; הקו הסגול – קידום תכנון מפורט וסטטוטורי; חניוני חנה וסע בעיר; מדיניות הבנייה על ציר הרכבת הקלה; נת"צ רמת שלמה".

הסיור התקיים בנוכחות מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק וכל גורמי המקצוע הרלוונטיים הנוגעים לתחבורה בעיר – מנכ"ל מוריה, מנכ"ל חברת כפיר, מנכ"ל צוות אב לתחבורה, גורמי מקצוע מהעירייה וממשרד התחבורה.

"ירושלים היא הבירה הנצחית שלנו", אמרה השרה מיכאלי במהלך הסיור. "יש בה כל כך הרבה סוגים שונים של א.נשים ובהתאמה, כל כך הרבה צרכים תחבורתיים שונים. דבר אחד בטוח, ועליו ראש העיר ואני מסכימים – התחבורה הציבורית היא הכלי המרכזי שיוציא את כולנו מהפקק. שמחתי מאוד על השיח הפתוח עם ראש העיר ועל הביקור המקצועי שכלל סקירות מעמיקות. הבאתי לירושלים בשורה של השקעה בנת"צ בכביש בגין ויחד עם א.נשי המשרד נמשיך להשקיע בתחבורה ציבורית איכותית, פיתוח רכבות קלות וכמובן – בקידום כלים קלים ואופניים ויצירת תשתית איכותית ובטוחה עבורם".

ראש העיר ליאון מסכם: "בסיומו של סיור מוצלח, אני רוצה להודות לשרה ולצוותים המקצועיים על הנכונות והעשייה הרבה למען תושבי ירושלים. ירושלים תהיה העיר הראשונה בישראל לצאת מהפקק וזה בזכות רשת הסעת ההמונים ואיכות התחבורה הציבורית שנבנית בימים אלה בעיר בפיקוח הדוק ותוך לוחות זמינים קפדניים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. ללא שם

    מרב מיכאלי את ענקית!! תודה לך על שאת מקדמת את הנושא החשוב הזה של תחבורה ציבורית, שאין פתרון אחר מלבדו!

  2. יורם צרפתי

    עוד פוליטיקאית כמו קודמיה בושה מצטלמת לאייטמים רכבת ישראל המהוללת הקוים נסגרים בשמונה בערב בושה וכשמפעילים קו אחד בשישי אז כולם באים להצטלם כאילו המציאו את הגלגל רוצים לצאת בערב לת"א חייבים ברכב כי ברכבת של מעצמת ההייטק הולכים הביתה
    מנהיגים פח לא שונים מקודמיהם

  3. ירושלמית

    וואו, כבר במרץ הקרוב?? איזו מדינה מתקדמת. ממש צעד קטן לאדם, צעד גדול לירושלים. רכבת ביום שישי… מי חשב על הרעיון המהפכני הזה?
    אולי עוד מקומות יזכו לטוב הזה.
    אולימגם במוצ"ש תהיה רכבת, או שזה כבר יותר מידי?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתי הדרום המנותק יזכה להטבה דוממה כולל להפעלה ארוכה יותר בשעות הער?

  5. מלך הרכבת

    מתי יבנו את תחנה הרכבת מירכז.ואת התחנת הרכבת החאן החדשה. ולפתוח מחדש את תחנת הרכבת מלחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר