פרויקט כביש המנהרות (צילום: שיכון ובינוי sky video)
פרויקט כביש המנהרות (צילום: שיכון ובינוי sky video)

גאווה עירונית: הכפלת כביש המנהרות הוכתר כפרויקט המצטיין בישראל בשנת 2021

מיליארד שקלים, 12 ק"מ ופרס אחד: פרויקט הכפלת כביש המנהרות, כביש 60, זכה בפרס הפרויקט המצטיין בישראל בתחום תשתיות התחבורה

פורסם בתאריך: 9.12.21 16:45

הישג ענק: פרויקט הכפלת כביש המנהרות (כביש 60), אותו הובילו עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות חברת מוריה – החברה לפיתוח ירושלים, זכה לאחרונה בפרס הפרויקט המצטיין בישראל לשנת 2021 בתחום תשתיות התחבורה. הפרס הוענק לחברת מוריה בכנס השנתי של איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, שנערך באקספו תל אביב.

מדובר במגה פרויקט, המהווה את שער הכניסה הדרומי החדש של העיר ירושלים ואת עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר וליישובי הסביבה. הכביש, באורך של 12 ק"מ עובר בין צומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ליישוב אלעזר. הפרויקט כולל את הקמתן של שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, הקמת גשר חדש, בגובה של כ-60 מטרים ובאורך של כ-360 מטרים, הוספת שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן את הקמתו של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) ייחודי המתחלף בהתאם לשעות העומס. יצוין, כי העבודות כוללות גם את שיקום המנהרות הקיימות ושדרוג המערכות.

"הפרויקט יביא להקלה משמעותית בפקקים באזור ויאפשר זרימה קלה נוחה ובטוחה של התנועה בכביש וכן יגדיל את הנגישות לירושלים וממנה מכיוון דרום ויעניק עדיפות לתחבורה הציבורית", אומרים בעיריית ירושלים ומציינים כי "ההשקעה הכספית הכוללת בפרויקט הינה כמיליארד שקלים, והעבודות להשלמתו צפויות להסתיים במהלך שנת 2025. הפרויקט מבוצע על ידי חברת שיכון ובינוי וחברת ניהול הפרויקט – דן בן עמרם".

ל"כל העיר" נמסר כי "הכנס, הנערך זו השנה ה-12, הינו האירוע המקצועי הגדול בענף הבנייה והתשתיות בישראל, בו השתתפו כ-3,000 מהנדסים ואנשי מקצוע מובילים בתחום. חברי וועדת הפרס בחרו ברוב קולות את פרויקט כביש המנהרות במקום הראשון בקטגוריית תשתיות התחבורה, תוך שהוא מקדים את כלל מיזמי תשתיות התחבורה הגדולים שהשתתפו בתחרות. את הפרס, קיבל בשם העירייה והחברה, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון".

ראש העיר משה ליאון: "העיר ירושלים עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחום פיתוח תשתיות התחבורה, וזאת תוך ביצוע מדויק של חברת מוריה, הזרוע העירונית לפיתוח ולבניית ירושלים. בעתיד הקרוב יסתיימו בעיר שורה של מיזמים אשר יקלו את הנסיעה ברחבי העיר, אליה ומחוצה לה. אני מברך את החברה על זכייתה בפרס המצוינות ומאחל לה המשך הצלחה רבה בבניית העיר ירושלים!".

מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון: "פרויקט הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) הינו פרויקט בעל חשיבות רבה לעיר ירושלים. מדובר בפרויקט הנדסי מורכב, שבמסגרתו מקימה חברת מוריה, שתי מנהרות חדשות בצמוד למנהרות קיימות פעילות וכן גשר ונתיבי תנועה חדשים. הפרויקט כולל נתיב תחבורה ציבורית אשר יתחלף בשעות העומס ומערכות חדישות אשר יותקנו במנהרות. כל אלו ישפרו משמעותית את רמת בטיחות הנסיעה בציר מרכזי זה, ואת זרימת התנועה לירושלים וליוצאים ממנה מכיוון דרום. אנו שמחים על הזכייה ומודים לחברי הוועדה על הבחירה בפרויקט, כפרויקט התשתיות המצטיין בישראל".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

11 תגובות
11 תגובות
  1. לא מתרשמת

    איזו בדיחה. הכביש הזה פקוק בטירוף במשך כל שעות היום וההרחבה פשוט תעביר את הפקקים מנקודה א לנקודה ב. ההרחבה הזאת רלוונטית ללפני 10 שנים, כשהרבה פחות

  2. יעקב ק.

    היות ומדובר בנתינת עדיפות ל, ולשיפור השירות של התחבורה הציבורית, במקום למהר לתת לעצמכם צל"שים תחשבו טוב על איך לשפר את התחבורה הציבורית בעיר על ידי שבירת המונופול של אגד. כמה קווים נוספים של חברת סופרבוס זה דברנטוב אך בלתי מספיק. למשל, אחרי הכנסתם של אלפי חרדים נוספים לשכונת רמות לחלקיה העירייה ומשרד התחבורה חייבים להוסיף הרבה אוטובוסים בשכונה למגר את הצפיפות הנוכחית הנוראה.

  3. תושב ותיק

    בינתיים גם במרכז ירושלים פקקי ענק ברחוב אוסישקין
    והסמוכים אליו . שיפצו שם מידרכות לאורך תקופה ארוכה . אבל הכביש ….מלא במהמורות וסדקים עמוקים
    שיגרמו לתאונות ולהרבה רוכבי רכב דו גלגלי שיפצעו
    בגלל ביצוע כושל בשיפוץ הכביש . ראו הוזהרתם !

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה שטויות, פרויקט מצטיין. מצטיין במה? תוך שנה כל הכביש הזה יהיה פקוק גם. הורסים את הסביבה בשביל מטרה בלתי ניתנת להשגה – הפחתת הפקקים. הדרך היחידה להפחית פקקים היא לעצור את קצב רכישת המכוניות המטורף בארץ, ולהזניק קדימה את התחבורה הציבורית, לשדרג אותה לרמה של דלת לדלת כמו מונית, אבל בחינם או קרוב לחינם. כבר ניתן להוכיח שכל כסף המיסים שזורם לקופת האוצר מכלי רכב ודלק, מתקזז לאפס מול הפסדי שעות העבודה האדירים בפקקים, נזקי בריאות, תאונות דרכים והשקעות תק במשאבים שרק מחריפים את בעיות התחבורה ולא פותרים אותן. זה ידוע כבר שנים, והדבילים ממשיכים כמו רובוטים חסרי שכל באותן דרכים שגויות.זוועה.

  5. סילוף

    רק חבל שאין כאן קרדיט לקבלן שמבצע את רוב הפרויקט וכנראה לא מימן את הכתבה הזו

  6. אלכסנדר קונין

    איש יקר,

    זה פרויקט יפה מאוד. אבל רק אני מבין מה קורה שם.

  7. נוסע מיואש

    לא ברור על מה הפרס. מנהרה אחת סגורה כבר חודשים. העבודה לא מסתימת ולא רואים את האור בקצה המנהרה.
    ואחרון חביב, יש שלושה חוקים שלא ניתן לסתור
    חוק שימור האנרגיה, חוק שימור הקושי, וחוק שימור הפקק. פקקים לא מתפוגגים פקקים עוברים ממקום למקום.
    תשאלו את לוס אנגלס.

  8. יודע דבר

    בדיחה, כביש מיותר כמו כל הכבישים החדשים שנבנים(ביחוד כביש 16 המגלומאני שגרם לפגיעה בלתי הפיכה בבתים ביפה נוף והורס את המעט שנותר מיער ירושלים). רק תחבורה ציבורית ובעיקר תח"צ מסילתית בשילוב עם נת"צים בכבישים ק-י-י-מ-י-ם ובכך לצמצם את תנועת כלי הרכב הפרטיים. בשלב הראשון נת"צ משער בגיא לאורך כל הדאך לירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר