הפגנת עובדות הצהרונים בכיכר ספרא בחודש ספטמבר (צילום: כוח לעובדים)
הפגנת עובדות הצהרונים בכיכר ספרא בחודש ספטמבר שעבר (צילום: כוח לעובדים)

הורים שימו לב: ביום שלישי – שביתה בצהרונים בירושלים

ועד עובדת הצהרונים בעיר החליט על השבתה בטענה כי העירייה מסרבת להתקדם במו"מ לשיפור תנאי השכר. "התנאים המחפירים מבריחים עובדות ומותירים את ההורים ללא פתרונות"

פורסם בתאריך: 8.12.21 18:50

עובדות הצהרונים בירושלים, המאוגדות בארגון כוח לעובדים, ישביתו את פעילות הצהרונים בעיר ביום שלישי הקרוב, 14.12.2021, בשעות הפעילות של הצהרונים – בין 14:00 ל-16:30. יש לציין כי בשעה 14:00 תקיימנה העובדות הפגנה מול בניין העירייה בכיכר ספרא.

לטענת עובדות הצהרונים, תנאי ההעסקה והשכר הנמוך הם אלה שגורמים למצוקת כוח האדם הקשה. עובדות הצהרונים, יש לציין, מוחות על סירוב העירייה להתקדם במ"מ לשיפור תנאי שכרן – זאת למרות הבטחות שניתנו להן לפני חודשים ספורים.

"בשנה שעברה אמור היה להתקיים מו"מ מול המינהלים הקהילתיים והעירייה על שיפור תנאי ההעסקה של העובדות", מסבירה חברת ועד הצהרוניות מארי לוי, "הסכמנו לדחות את המו"מ בשל משבר הקורונה, והנה עתה מסרבת העירייה לשפר את תנאי העובדות".

לדברי לוי, "הצורך בשיפור בתנאים קריטי: בתחילת השנה עזבו כ-300 עובדות את הצהרונים ובמסגרות מתקשים למצוא להן מחליפות. אנחנו קורסות תחת הנטל ובמצב הנוכחי כל מועמדת תתקבל. אנחנו מבטאות כאן גם את מצוקת ההורים – גנים רבים נסגרים בגלל חוסר בעובדות לצהרונים. ברבים אחרים תחלופת העובדות גבוהה במהלך השנה. מדובר בהזנחה מחפירה של הילדים".

חברת הוועד זמירה יוסף מציינת כי "כל שאנחנו דורשות הוא שכר ראוי במשך 12 חודשים – כמו כל עובדת ועובדת. לא ייתכן שבכל קיץ נחויב לצאת לחלת למשך חודשיים ונדרש לחזור לעבודה. חלק ניכר מאיתנו כבר מעבר לגיל הפנסיה, ולכן אנו לא מקבלות דמי אבטלה ונאלצות להתקיים מקצבת זקנה או נכות. זו בושה למערכת החינוך בעיר".

כאמור, הצהרוניות מאוגדות בארגון כוח לעובדים. ראש מטה ירושלים בארגון איתי כהן מוסר: "מצוקת סייעות בצהרונים קיימת בכל הארץ ואנו גאים בעובדות בירושלים, כראשונות למחות על חומרת המצב. עם זאת, מצבם של הצהרונים בירושלים הוא החמור במדינה מבחינת היקף הילדים – 32 בממוצע לצהרון בעיר לעומת 22 בממוצע הארצי".

"מדובר בשביתת אזהרה בת יום. באם תתמיד העירייה בסירובה – לא נהסס להרחיב את השביתה", נמסר מוועד הצהרוניות. "לא נתפשר על זכויות העובדות ובטיחות הילדים. אנחנו רואות כיצד בתל אביב קידמה העיריה שיפור בתנאי העובדות ודווקא אצלנו, ראש העיר המחובר כל כך למשרד האוצר לא עושה דבר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר