משה ליאון (צילום: ארנון בוסאני)
משה ליאון (צילום: ארנון בוסאני)

מלחמה ושלום, ופקקים בירושלים – ההבטחות של ראש העיר משה ליאון

משה ליאון משיב לביקורות בנוגע לבריכות ולבחירות ברמות, מסביר למה קומפלקס החינוך בהר נוף הכרחי ומבטיח שהפקקים ייעלמו בקרוב. כן, באמת

פורסם בתאריך: 10.12.21 07:18

הפעלת הבריכות והבחירות למינהל הקהילתי ברמות, הכביש שמחלק את קרית היובל, תוכנית הבנייה שמשגעת את תושבי הר נוף וההבטחה החד משמעית בנושא הסיוט בכבישים. שיחה עם ראש העיר משה ליאון

גם אם זה לא תמיד ניכר ונראה לעין, התדמית הציבורית חשובה מאוד לראש העיר משה ליאון. כמו כל פוליטיקאי יש לציין. על כן, כשנשמעת ביקורת תקשורתית, ובעיקר כזו שמבעבעת מהשטח, לראש העיר חשוב להבהיר ולהדגיש את עמדתו.

על הרקע הזה, התקיימה השבוע פגישתנו בלשכת ראש העיר בכיכר ספרא, כשעל הפרק מספר ממוקד של נושאים שצצו ועלו בשבועות האחרונים. כן, כמובן שישנם עוד נושאים רבים לדבר עליהם ולתהות על הפעולות שמבצע ראש העיר – בעיקר בכל הקשור לקונפליקט שרק הולך וגובר ביחסים שבין חילונים לחרדים, אבל את חבית חומר הנפץ הזו החלטנו הפעם לשים בצד וזאת על מנת להצליח לדון בנושאים אחרים שעל הפרק – חשובים גם הם, בעיקר לאור פניות חוזרות ונשנות שהגיעו למערכת "כל העיר" בגינן.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אז הפעם, הנושאים הממוקדים שנבחרו הם התוכנית לבינוי מוסדות חינוך בהר נוף, אשר עוררה התנגדות בקרב התושבים החרדים (שהם בייס המצביעים של ראש העיר ליאון, ר"ג) אבל גם בקרב השמאל והירוקים; סוגיית הכביש שיעבור או שלא יעבור בפארק ואדי האסבסטונים שהוציאה רבים מתושבי קרית היובל וקרית מנחם להפגין ולדרוש כי לא יעבור כביש בפארק; הכאוס בכבישי ירושלים והפקקים שהופכים לבלתי נסבלים; והבלגן סביב סוגיית הפעלת הבריכות בשבתות ובחגים ברמות והכאוס בנושא הבחירות למינהל הקהילתי בשכונה – שני נושאים שנוגעים בקונפליקט הכי גדול של העיר – יחסי חרדים-חילונים-עירייה.

"הדבר החשוב הוא למנוע מלחמות בין התושבים"

"לפני הכל", אומר ליאון בנושא רמות, "צריך לזכור שברמות יש רוב של אוכלוסייה חרדית – ומבחינתי הדבר החשוב הוא למנוע מלחמות בין התושבים. כדי שלא יהיו מלחמות וכדי שנוכל להגיע לידי כך שכמה שיותר תושבים יהיו מרוצים אנחנו משקיעים המון זמן ומשאבים".

ועדיין – המתווה שעליו סוכם להפעלת הבריכות עורר ביקורת וטענות להפרה של הסטטוס קוו?
"המתווה שעליו הוסכם להפעלת הבריכות הוא חשוב מאוד, בראש ובראשונה כדי למנוע את המלחמות בין הרוב החרדי למיעוט החילוני בשכונה. נתחיל מזה שדאגתי שבשכונה יהיו שתי בריכות איכותיות טובות שיתנו מענה לתושבים. השקענו המון כסף בשיפוץ הבריכה הישנה ברמות".

"באשר לטענות", ממשיך ליאון ואומר, "המתווה שעליו סוכם לא מפר את הסטטוס קוו מבחינתי. הבריכה הישנה תמשיך ותפעל בשבתות כפי שהיה עד כה, ואילו הבריכה השנייה, בקאנטרי, לא תעבוד בשבת. מעבר לכך, במסגרת מתווה ההפעלה – דאגנו למעשה שהתושבים ייהנו למעשה ממנוי אחד לשתי הבריכות – והמפעילים שנבחרו הסכימו לזה. מי שיהיה מנוי לבריכה שלא פועלת בשבת יוכל לשחות בבריכה השנייה בשבתות, ולהיפך. בכך למעשה התושבים ייהנו משתי הבריכות שיפעלו ביחד לאורך כל השבוע. ולכן – הסטטוס קוו נשמר ויישמר. זה פתרון לא פשוט ולקח לנו זמן לגבש אותו, אבל הוא נותן מענה לכל התושבים – גם לחילונים וגם לחרדים. השקענו מיליונים בשיפוץ הבריכה הישנה, כדי שהיא תוכל להיות משלימה לבריכה החדשה ולתת מענה לתושבים שרוצים להגיע לבריכה בשבתות ובחגים".


מתחם הקאנטרי ברמות צילום: עיריית ירושלים)

מתחם הקאנטרי ברמות צילום: עיריית ירושלים)


ומתי סוף-סוף הבריכות הללו ייפתחו?
"אנחנו בשלבי סיום של הבירוקרטיה – ובתוך שבועות ספורים עד חודש – הבריכות יחלו לפעול. מה שמנחה אותי מאז שנבחרתי היא לפעול לחיים משותפים – חרדים לצד חילונים – ואני עושה את הכל כדי להקטין את החיכוך עד כמה שאפשר".

בינתיים, למרות הדברים שאומר ליאון – נראה שהחיכוך בשכונת רמות רק הולך וגדל. נושא בוער אחר בשכונה הוא הבחירות למינהלים הקהילתיים. במתווה שעליו החליטה העירייה לפני מספר שבועות הוחלט כי ועדה מסדרת בראשות המשנה למנכ"ל העירייה אריאלה רג'און היא שתבחר את הנציגים שיתמודדו בבחירות. במינהל מעלה רמות החרדי מסרבים לקבל את המתווה, וכך גם עתירה מצד שני פעילים חילוניים – פפה אללו וקובי אייזן – מועלית הדרישה לקיום בחירות דמוקרטיות כשהאלטרנטיבה היא שלא לקיים בחירות אבל גם לא לטעון שהמינהל מייצג את התושבים.

"אנחנו נמשיך ונעמוד על המתווה שהצענו לבחירות ברמות, שהוא הפתרון הכי נכון", טוען ראש העיר ליאון. "ירושלים היא עיר מיוחדת וכדי שכולם יוכלו לחיות ביחד – צריך לייצר פתרונות יצירתיים, וזה מה שאנחנו עושים".

אבל נראה שבית המשפט לא באותה דעה – בדיון האחרון שהתקיים בנושא הציע בית המשפט הצעה שלפיה או שיתקיימו בחירות דמוקרטיות מלאות או שהמינהל לא ייחשב כמייצג התושבים.
"אני מקווה שבית המשפט יבין את המורכבות של רמות ושל ירושלים בכלל ויקבל את המתווה שהצענו. כמו שאני רואה את זה, המתווה שהצענו לבחירות מבטיח שקט ומבטיח את זה שלא יהיו קרבות בתוך השכונה, ואני מקווה שבית המשפט יקבל את זה".


הדמיית פארק האסבסטונים עם שביל הולכי רגל במקום כביש (צילום הדמיה מקורית: מוריה-אדריכלים סטודיו מא)

הדמיית פארק האסבסטונים עם שביל הולכי רגל במקום כביש (צילום הדמיה מקורית: מוריה-אדריכלים סטודיו מא)


"נעשה הכל כדי שלא יהיה כביש בפארק האסבסטונים"

בשבועות האחרונים מתפתחת מחאה של תושבי קרית היובל ותושבי קרית מנחם כנגד חלק מהתוכנית המרהיבה להקמת פארק בוואדי האסבסטונים. עיקר המחלוקת נוגעת להוספה של כביש לתוכנית, שאמור לחצות את הפארק ולהגיע לבתי חלק מהתושבים שנמצאים מאחוריו.

"פארק האסבסטונים יהיה דבר נהדר – עשרות שנים לא עשו שם כלום, ואני הצלחתי לגייס למעלה מ-70מ מיליון שקל לטובת הקמת הפארק, שיהיה מרהיב", מסביר ליאון. "התוכנית הזו היא במקום שלא נגעו בו עשרות שנים, ואז גילינו שיש אנשים שמגיעים בדרך הזו לחניית הבית שלהם. אז צריך לדאוג שהם ימשיכו להגיע לבית שלהם. מצד שני, אומרים שאי אפשר שיעבור כביש בפארק. אוי לי מיצרי, אוי לי מיוצרי – מה שלא נעשה, נחטוף. כראש העיר אני צריך לקבל החלטה ולעשות".

לא עדיף להחליט לטובת הכלל מאשר לדיירי בניין אחד או שניים?
"את זה אומר מי שלא גר בבניינים הללו. אני יכול לעדכן שאנחנו בדרך למציאת פתרון. אני לא רוצה לדבר על זה, עד שלא נסגור את הפרטים, אבל אנחנו בהחלט בדרך לפתרון שיהיה מקובל על כולם. אני מבטיח שבסופו של דבר נגיע להסכמות עם התושבים. אני הייתי שמח שלא יהיה כביש בפארק. בלי שאלה בכלל. אבל אנחנו צריכים גם להתחשב בתושבים שמתגוררים באזור וצריכים להגיע לבית שלהם בדרך הזו. אני לא אלך נגדם. אין שום סיבה שנעשה את זה. אנחנו נמצא פתרון שיהיה מוסכם על כולם. ואני מבטיח שאעשה הכל כדי שלא יעבור כביש בפארק האסבסטונים".

"הבינוי בהר נוף? אין מענה אחר לתלמידי החינוך המיוחד"

מאבק תושבים נוסף ישנו בימים אלה בשכונת הר נוף החרדית, אזור שמהווה את בייס הבוחרים של ליאון, כאשר ישנה התנגדות להקמת קומפלקס מוסדות חינוך לתלמידי החינוך המיוחד. מדובר על שטח חום שגובל עם יער ירושלים (או יער הר נוף) כמו שהוא מכונה על ידי התושבים. הפחד הגדול שלהם הוא מיצירת עומסי תנועה גדולים בשכונה שגם כך סובלת מעומסים, ובנוסף הם הצליחו לרתום אליהם את הירוקים במאבק נגד כריתת עצים. למעשה – כפי שפורסם ב"כל העיר" – נגד התוכנית המוצעת התאגדה קואליציה נחמדה שכוללת בתוכה חרדים וחילונים, שמאל וימין וירוקים – ערב רב של ממש.

"אני שמח שיש חיבורים בין תושבי ירושלים", אומר ליאון במענה לשאלה על הקואליציה שהתאגדה נגד התוכנית. "הלוואי ויהיו כאלה תמיד. אבל באמת שאין מענה אחר לתלמידי החינוך המיוחד, וחברי ועדת התכנון הבינו את זה".

"מדובר בשטח חום – זה לא שטח ירוק שהופכים אותו פתאום", מממשיך ליאון ומסביר: "השטח הזה מיועד מקדמת דנן למוסדות חינוך, והעובדה שהדבר לא נעשה עד כה היא תקלה. אנחנו נבנה שם 60 כיתות לילדי החינוך המיוחד בירושלים, ילדים שהיום לומדים בכיתות שכורות ברחבי העיר במבנים שלא תמיד מתאימים. אנחנו נקים להם בתי ספר והם ילמדו בתנאים ראויים – מה ששנים לא היה להם".


קמפיין המחאה נגד הבנייה בהר נוף


"התושבים לא רוצים שנבנה, אבל זה שטח שמיועד לזה", חוזר ומדגיש ליאון. "קיבלנו סוף-סוף תקציב ואנחנו נבנה שם בתי ספר לחינוך המיוחד. אין לנו קרקעות עודפות בעיר, ואנחנו צריכים לנצל את הקרקע הקיימת".

לטענת המתנגדים, התוכנית תוביל לכריתת 1,000 עצים – לא חבל?
"בניגוד למה שכולם טוענים – מדובר בסך הכל על 180 עצים, מתוכם 80 יועתקו, והאחרים, למרבה הצער, ייכרתו. אבל זה לא 1,000. דבר נוסף שחשוב לי לומר בעניין הזה של העצים – שאנחנו לפני ראש השנה שתלנו ברחבי העיר מאות עצים, כמות שהרבה זמן לא נשתלה בירושלים. אז במקום הזה אנחנו נאלצים לכרות את העצים למען מטרה טובה – כיתות לימוד לחינוך המיוחד. ורק למען הסדר הטוב – הקומפלקס החינוכי הזה יכיל גם 8 כיתות לבית ספר תיכון רגיל. הפרויקט הזה חשוב מאוד ואין לנו ברירה למרות ההתנגדות. זה יהיה קומפלקס מבורך למען תלמידי החינוך המיוחד בעיר".

אתה מדבר הרבה על חשיבות המבנים לחינוך המיוחד – למה אם כן לבנות דווקא בקצה העיר, במקום שהגישה אליו בעייתית – הכניסה והיציאה מגבעת שאול-הר נוף הפכו לבלתי נסבלות לכל אורך שעות היום – מה שיוביל את התלמידים לבלות שעות בהסעות?
"זה לא הוגן להציג את זה ככה. אני דואג מאוד לאוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים. אני מנסה לבנות להם מוסדות בכל שכונה אבל זה לא תמיד אפשרי. במהלך היומיום אנחנו משתדלים לתת מענה להורים ולקצר את משך הזמן של ההסעות. זה נושא שמאוד חשוב לנו. אנחנו עושים הכל כדי לקצר את הזמן".

 

גם התושבים חוששים מאוד מעומסי התנועה, שגם כך קיימים.
"ראשית, החינוך המיוחד מגיע רובו ככולו עם הסעות, כך שלא יהיו שיירות ענק של רכבים כמו שטוענים התושבים. הדבר השני, עד שהמוסדות הללו ייבנו, וזה ייקח כמה שנים, הרכבת הקלה כבר תגיע להר נוף וממילא לא יהיו פקקים".

זו תחזית אופטימית, שלא לומר נאיבית.
"זו תחזית אופטימית ומעשית. כשהרכבת תפעל – כולם יעלו עליה, כולם ייהנו ממנה. זה הכלי היחידי שאתה עולה אליו בזמן ויורד בזמן, אתה פחות נוהג. ברגע שתהיה את הרכבת אנשים לא ייסעו ברכב הפרטי והפקקים ייעלמו. אנחנו כבר שם".

"זו תקופה לא קלה שמכבידה, אבל ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקק"

ומעניין לעניין באותו העניין – הנושא הרביעי והאחרון שעל הפרק – הפקקים ועומסי התנועה בירושלים שהופכים בלתי נסבלים. בכל שעה של היום, במיוחד בשעות הבוקר והערב, כמעט בכל אזור, ובוודאי שבצירים המרכזיים. ירושלים: העיר שפקוקה לה יחדיו.


פקקים בירושלים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

פקקים בירושלים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


"אני סובל מהפקקים כמו כולם, אם לא יותר מכולם", ממשיך ואומר ליאון. "צריך גם להיות הוגנים ולומר שהפקקים היא בעיה ארצית ולא רק מקומית, אבל, וזה אבל גדול ומשמעותי – העיר הראשונה בארץ שתיחלץ מהפקקים היא ירושלים, כי אנחנו בשלבים מאוד מתקדמים של הרכבת הקלה, ואנחנו עומדים בזמנים שהצבנו. מספיק לראות מה קורה עם העיכובים בתל אביב ואיך אנחנו לעומת זאת בקצב מספק".

שוב – אתה באמת חושב שזו לא תחזית נאיבית?
"אני אסביר. כבר היום ברכבת הקלה מתבצעות 200,000 נסיעות ביממה – שזה מספר השווה למספר הנוסעים ברכבת הכבדה בכל הארץ ביחד – והתחזית היא שרק הארכת הקו האדום להדסה ולנוה יעקב תכפיל את המספר ל-400,000 נוסעים. איך זה יקרה? זה לא שפתאום נוספו עוד 200,000 תושבים לעיר – מדובר על אנשים שיעזבו את הרכב הפרטי לטובת הרכבת וכך תהיה הקלה בכבישים ובעומסי התנועה. בהמשך, במהלך 2024, יחל לפעול גם הקו הירוק של הרכבת – ומספר הנוסעים יגדל עוד יותר, ובכך יפחת מספר כלי הרכב על הכביש והפקקים ילכו ויתמעטו".


משה ליאון (צילום: ארנון בוסאני)

משה ליאון (צילום: ארנון בוסאני)


"חשוב לי לחזור ולהדגיש", ממשיך ראש העיר ליאון, "הבניה של הרכבת הקלה לוקחת זמן, ואין ספק שהעבודות של הרכבת מגדילות את הפקקים בעיר – אבל זו לא הסיבה המרכזית לפקקים, כי כמו שאמרתי – כל הארץ פקוקה כי יש עלייה ענקית במספר כלי הרכב שעלו על הכביש בשנים האחרונות. אני לא בתחרות וזה לא מרגיע אותי – מה שמרגיע הוא שאנחנו בשלבים הכי מתקדמים של תחבורת המונים, שהיא תהיה זו שתוריד את העומסים בכבישים".


הדמיית תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת פת (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

הדמיית תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת פת (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


ומה עם שיפור ושדרוג התחבורה הציבורית פרט לרכבת – זה לוקח יותר מדי זמן?
"אנחנו משקיעים המון בשיפור התחבורה הציבורית בעיר, ואנחנו בעיצומה של רפורמה בתחבורה הציבורית. כל קו חדש שנפתח מתמלא והתושבים מברכים על כך. אנחנו בקשר עם משרד התחבורה על מנת להקדים את הפעימות הבאות. כמו כן, אנחנו מקדמים הקמת נת"צים בכל רחבי העיר. פתחנו בירמיהו ומקטע אחד בבגין, בהמשך יוארך נת"צ בגין וייפתח מקטע בשפע חיים, ויש עוד על הפרק. בנוסף, אנחנו מקדמים חניוני חנה וסע בשז"ר בכניסה לעיר, בשמואל בייט ובהר הצופים – זה אלפי מקומות חניה שכל מטרתם היא שאנשים לא ייסעו בעיר עם הרכב הפרטי, אלא הם יעמידו את הרכב בחניון וישתמשו ברכבת הקלה ובתחבורה הציבורית. זו תהיה הקלה משמעותית לפקקים בעיר. במקביל לכך אנחנו מקדמים בצורה חזקה מאוד את נושא שבילי האופניים בעיר – בסך הכל 180 ק"מ – ואנחנו מקדמים גם שבילי הליכה בעיר. המכלול הזה ביחד יתן מענה תחבורתי וזה יקל על עומסי התנועה".

"העיר עוברת הפיכה בכל מה שקשור לתחבורה", מסכם ליאון. "זו תקופה לא קלה שמכבידה. אבל חשוב תמיד לזכור שאנחנו נהיה הראשונים בישראל לצאת מהפקק".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגובות

16 תגובות
16 תגובות
  1. יעקב ק.

    מצב התחבורה הציבורית בשכונות רמות עברה את כל הגבולות ובלשון המעטה היא זוועתית. אם לא יהיה, ובעתיד המיידי, חברת אוטובוסים קבועה שתתחרה עם המונופול של אגד הצפיפות רק תגדל ותכיפות הגעת אוטובוסים רק תוסיף לרדת. חעשה כבר משהו במקום לדבר גדולות!

  2. ליאור

    משה לאון שכח שאת הקאנטרי ברמות בנו ושיווקו כשכונת הקאנטרי לחיזוק האוכלוסייה הפלורליסטית של רמות, מאות משפחות חילוניות ודתיים פלורליסטים עברו לגור בשכונה בעקבות ההבטחות של עריית ירושלים שעכשיו כבוד ראש העיר מפר ויורק לנו בפרצוף בשם מניעת המריבות, הקאנטרי לא רק שיהיה סגור בשבתות אלה גם צפוי לפעול ב 70% מהזמן בהפרדה מגדרית כך שללכת לקאנטרי עם הבנות שלי זה לא ממש אופציה ומנוי לקאנטרי לא ממש יעזור לי

  3. אזרח מודאג

    בינתיים עובדים בעצלתיים ברחוב אוסישקין במשך שבועות ויותר . מדובר בציר תנועה ראשי עם פקקי ענק .
    בכל הקטעים שסיימו ,ישנם פגעים קשים בכביש
    ( מהמורות ,בורות ,חריצים עמוקים וטלאי על גבי
    טלאי לאורך התוואי המשובש קשות) . סכנת
    נפשות לדו גלגליים ושחיקת צמיגים מואצת לכל השאר.
    מזמין תביעה ייצוגית המונית על ביצוע כושל של
    העירייה ונזקים + תאונות . ראו הוזהרתם !

  4. עדי

    הפקקים והחניה בעיר סיוט. משה ליאון ביטל 100 חניות ברחוב שלי, רחוב שופן, ליד התאטרון. שנתיים אנחנו מתחננים לסימון החניה לתושבים ואין מענה. בתור אזרחית משלמת מיסים, מעולם לא חשתי כזה חוסר אונים. פשוט התעלמות מוחלטת של ראש העיר לצרכים של התושבים.

  5. ניר

    הפקקים לא יעלמו. זה בטוח.
    צודק שאפשר להקל בעזרת שבילי אופניים אמיתיים ולא שבילי פנאי וכמובן הרכבת הקלה.

  6. ירושלמית

    ראש העיר השנוא בתולדות ירושלים, אין לו מנדט אחד או מפלגה משלו בעירייה, שפוט של החרדים.
    העיר הזו צריכה ראש עיר חילוני.
    לחרדים יש לבנות עיר חדשה בחריש ובשומרון.

  7. ניר

    תושבי פסגת זאב לא וויתרו על הרכב הפרטי, ובצדק, כי אי אפשר למשל לפזר ילדים במסגרות בבוקר עם הרכבת…
    כלומר תסתכלו על הפקקים בפסגת זאב וביציאה מהפסגה ותבינו שהרכבת הקלה היא לא הפתרון לפקקים…
    כמו כן אם הרכבת לא תצא כל 3 דקות!!! אז מדובר בכשלון. אנשים עומדים בצפיפות כמו סרדינים. נסיעה ברכבת הקלה כמעט בכל השעות היא חוויה קשה ולא נעימה. צר לי אבל זו האמת.
    נוצר מצב עצוב שהרכבת הקלה היא כיום רק פוזה של ירושלים – מככבת בכל מיני סרטים ישראליים ופרסומית של העיריה….

  8. אברהם

    כן ה ימיםכבוד ל-180 ק'מ שבילי אופניים.
    אין שבילי אופניים במרכז העיר, שזה האזור הכי עמוס.
    למה לא ללמוד קצת מת'א…שם במקביל לעבודה דות בכבישים, מציעים תחלופה נוחה למי שמעוניין לרכב על אופניים, וזה עובד….
    בירושלים, העירייה לא באמת רואה את האופניים ככלי רכב
    קל להשוויץ בשבילים בתוך פארקים, אבל הכבישים ברחביה, בבצלאל ובאושיסקין שופצו, ולא מצאו לנכון גם לשלב שבילי אפניים

  9. נמאס ממך משה לאון

    רק זוועות הבאת לעיר.
    מעונות סטודנטים הופכים לדיור לחרדים, מחפשים איך לסגור את העיר בשבת, דואג לחניות לבעלי אינטרסים כמו מלון אוריינט על חשבון התושבים.
    שיפוץ גן סאקר לטובת החרדים
    נקווה שלתושבי העיר יהיה יותר שכל בבחירות הבאות, להעיף את השרץ שמשרת את החרדים!!

  10. לשעבר

    תזמוני רמזורים שאת איש זה לא מעניין,תשתיות ביוב סתומות,כבישים רעועים ומיושנים,עיר לא נקיה,פקוקה להחריד,שירותי נקיון בבוקר המצאה מספר אחד למעצבים ופקקים….מנקים עם מים מדרכות ואת הלכלוך?לכביש!המצאה מיוחדת

  11. אזרחית מאוכזבת

    תפרוש! החליפה שאתה מנסה ללבוש נתפרה למידה גדולה בהרבה!

  12. גיל

    זה פשוט לא נורמאלי כל הפקקים האלה ממתי בונים בכל העיר יחד והורסים לתושבים את החיים לחמש שנים כל החיים זה בשביל העתיד?? מה עם ההוה ?? מה עם זמן יקר מאוד שמתבזבז ? ומדובר על שנים למה להגיע מהר נוף לתלפיות צריך לקחת שעה וחצי כי בונים גם בכנפי נשרים גם בצומת פת ועוד והכל במקביל .
    משה ליאון תתעורר!!! ירושלים היא עיר אחת זה לא שכונה ועוד שכונה יש קשר משמעותי בין השכונות לא בונים בכולם יחד. וגם למה לוקח כמה שנים כל השיפוץ באיזור צומת פת ?? בונים שוברים ובונים שוב מה אתם עבדים במצרים ?? אנשים סובלים יום יום אי אפשר לתכנן זמן נסיעה באמתנאפילו עם הוויז שלא לדבר על המצב של התחבורה הציבורית

  13. יעקב ק.

    בקיצור, ראש העיר חייב *לעשות* ולא להבטיח. הוא צריך *להראות* שהוא אינו ראש העירהשל החרדים בלבד!!!

  14. אהרון א.

    ראש העיר עסוק מאד בעניני ירושלים….לא בהכרח עבור עתידה של העיר הזאת כעיר בירה מתקדמת בשורה אחת עם ערי בירה מערביים.לדוגמא: ירושלים כעיר בירה יכולה בעתיד להתגאות בשדה תעופה מתקדם בעטרות …כזה שיוכל לחבר את הדרום עם הצפון כמו גם עם נתב"ג ואת ירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל עם המעגל החיצוני הקרוב: אבו-דאבי, רבת עמון, קהיר, ומערב אירופה …..
    במקום זה מה אנחנו רואים?
    החלטה להרוס את שדה התעופה הישן בעטרות ולבנות תחת הריסותיו שכונה חרדית חדשה עם 8,500 יחידות דיור.
    תארו לעצמכם מה יקרה?
    איזה בכיה לדורות ברמה הלאומית. ממשלת ישראל רדומה בשמירה ולא פוצה פה ומאפשרת החלטה כזו העירית ירושלים.
    ועוד: איזה עומס תחבורה נוסף ייתווסף לעומס התחבורה הקיים ממילא בצפונה של העיר הזאת, אבל ראש העיר יסביר לך שירושלים תהיה הראשונה שתצא מהפקקים(ראיון בעיתון כל העיר מיום 10.12.21) .
    ועוד: איזה מטלה בטחונית השכונה החרדית החדשה תכפה על מערכת הבטחון לשמור על השכונה מפני טרור של פלשתינאים שמתנגדים להקמת השכונה….
    איפה ההגיון הלאומי…איפה ההיגיון של השלטון המקומי?
    איזה פתרון זה – לאבד נכס -פוטנציאל אדיר בעטרות – לטובת שכונה חרדית באזור שאין בו עתודות קרקע נוספות , הרי בעוד עשור, בגלל ריבוי טבעי מטורף של החרדים (7.2 ילדים בממוצע לאשה חרדית)הם יזדקקו לעוד שכונה…ועוד שכונה. וכל זה למה? כי אדון ראש העיר נתון ללחץ של החרדים בקואליציה שלו. שיקולים בזויים על חשבון שיקולים לאומיים.
    אין לראש העיר ראיה לאומית, גם לא לממשלה לצערי, שבמקרה הזה הם נרדמים בשמירה: מדוע נותנים לו לראש העיר לאבד את שדה התעופה בעטרות שיכול להיות בעל ערך רב לעיר הבירה כיאה לערי בירה מערביים שלה יש שדה תעופה ?
    לו היו טיפה חושבים ברמה הלאומית, היו מבינים שבנגב אנו מאבדים מיום ליום שליטה, כאוס מוחלט של המדינה בכל מה שקשור לבניה בלתי חוקית של הבדווים על אלפי קמ"ר. לאובדן הנגב יש פתרון אחד….ליישב בו את החרדים בהתיישבות מתקדמת עם תשתיות טובות של כבישים מבני חינוך ,מדרשות ובתי כנסיות וכל מה שנדרש עבור מגזר סגור זה, לחיות עלפי אמונתו( כך מנהיגיו, למשל, יוכלו להציל את המגזר החרדי בטווח הארוך מפני איום קיומי של החוזרים בשאלה, כך למשל יוכלו החרדים מעשור לעשור להרחיב את ההתיישבות שלהם בשטחי הנגב הפנויים לכל עבר). קיום תשתיות תחבורה טובות מהנגב למרכז לרבות טיסה לעטרות יחבר אותם מיד למרכזים שלהם (ירושלים עיר הקודש, בני ברק, מאה שערים ועוד)
    תחשבו על זה שבעיר הבירה ירושלים יהיה שדה תעופה מתקדם , איזה יתרון זה עושה לדיפלומטיה של ישראל בעולם. שגרירות זרה תשקול לעבור לירושלים…אחת ועוד אחת, ועוד אחת…והנה לך ירושלים עיר הבירה הנצחית של מדינת ישראל בהכרה עולמית הולכת וגדלה.
    במקום כל אלו…אנו רואים מדינה שמתנהגת כמו ראש קטן,ראש עיר הרוצה לשמור על כסאו ולכן נוטה להיות ראש עיר של החרדים, ובמילים הוא מסביר שהוא דואג לכולם…שלום בית …למנוע מלחמות.
    גם בענין הבריכות ברמות כל ההסברים שלו זה קשקוש ולא מעשי. בפועל הוא גוזר כליה על המיעוט החילוני ברמות. בפועל , מזה יותר מעשרים שנה, בריכת רמות היחידה היתה פתוחה בשבת. זה לא הפריע לחרדים לשמור את השבת כאוות נפשם. הם ממילא לא נכנסים לבריכה בשבת. אותו סטטוס קוו היה צריך להישמר בהינתן בריכה שניה ,במיוחד אחרי שהקאנטרי הובטח לשכונת רמות הירוקה להיות פתוחה בשבת. עכשיו מתגאה ראש העיר שהמודל שלו לגבי שתי הבריכות ברמות הוא הפתרון הכי טוב. סופו של יום…רק החרדים יהיו בקאנטרי…וכך הוא עזר להם להשתלט על הקאנטרי ועל רמות כולה.
    ימים יגידו ויראו את כל המודלים אבל המנהיגים המובילים כיום כבר לא יהיו אז….לאט לאט נראה הגירה שלילית של ישראלים ,אחינו, שמאסו ואיבדו כל אמון בהנהגה ויעדיםו לחיות את חייהם מעבר לים.

  15. אהרון א.

    נורא ואיום. החלטות העיריה אינם עולים בקנה אחד עם צרכיה של העיר הזאת כעיר בירתה של מדינת ישראל….ובמקום זה נמצא החלטות עירוניות שמשרתות את החרדים כדי לאפשר לראש העיר את המשך שלטונו בעיריה בה הקואליציה רובה ככולה חרדית.
    נתחיל בכמה תהיות וקבלת החלטות מעוותת של ראש העיר:
    1. להרוס את שדה התעופה הישן והמוזנח בעטרות ובמקומו לבנות שכונה חרדית חדשה בת 8,500 יחידות דיור. בשביל מה זה טוב ? הריבוי הטבעי המטורף של המגזר החרדי העומד על 7.2 ילדים בממוצע לאשה חרדית, יצריך כל עשור להרחיב עוד ועוד שטחי מגורים לחרדים…..לאן יגיעו .אין עתודות פנויות במרחב עטרות.
    מישהו בעיריה או בממשלה הרדומה שמאפשרת כזו החלטה של ראש העיר(אולי אפילו אינה מודעת בינתיים להחלטה זו), האם מישהו חשב שנכון יותר מבחינה לאומית להקים בעטרות שדה תעופה מודרני ומתקדם לירושלים כעיר הבירה כמו כל ערי הבירה המערביים, ובכך לאפשר קווי תעופה עם הדרום , עם הצפון, עם נתב"ג , עם מעגל חיצוני קרוב כמו ירדן, אבו-דאבי ומדינות המפרץ, קהיר ואפילו בירות אירופאיות קרובות. איזה עוצמה מדינית זה היה עושה לירושלים ולמדינת ישראל מבחינה בינלאומית. מאפשר סיכוי לעוד שגרירויות זרות להתמקם בירושלים, וירושלים היתה מקבלת הכרה בינלאומית יותר חזקה.
    2. ראש העיריה במאמר בכל העיר מ10.12 מבטיח כי ירושלים תהיה הראשונה שתצא מהפקקים בעורקי התחבורה, ומסביר גם למה. ראש העיר שכח את העומס הנוסף על צפון ירושלים שייגרם מהשכונה החרדית שתיבנה תחת חורבות ש.ת עטרות במשך לפחות העשור הקרוב. עד מתי נחיה בפרקים. זה לא נורמלי לאבד עשור שנים ועוד שנים מהחיים רק על הפקקים האיומים האלה? בשביל מה טוב יהיה לחיות כאן בעיר הזאת ?
    3.אובדן השליטה שלנו על הנגב ועל הבניה הבלתי חוקית של הבדווים גורם לבעיה לאומית קשה. המדינה מאבדת את הנגב. הפתרון הלאומי לבעיה חריפה זו הוא להשתמש במשאב לאומי נדיר שרק לנו יש אותו. המגזר החרדי….עם ריבוי טבעי מטורף שצויין, יכול להתיישב בנגב ולהתרחב כאוות נפשו מדור לדור בלי מפריע, ולשם כך המדינה צריכה לבנות עיר חרדית בנגב מתקדמת בתשתיות מכל הסוגים,ולאפשר לחרדים לחיות על פי אמונתם ודתם בכל תחום ולנהל את חייהם בלי השפעה שלילית על הנוער החרדי ( התיישבות חרדית בנגב היא כיפת ברזל להגנה מפני איום קיומי מפני תופעת היוצאים לשאלה…שמאד מאד מדאיגה את ההנהגה החרדית). בהינתן תשתיות טובות ניתן לחבר עבורם את הנגב למרכזים השונים: נחיתה בעטרות והם מיד בירושלים, במקומות הקדושים, במאה שערים, בבני ברק ועוד. אין זו הענשה של החרדים. חס ושלום .אחינו המה, אבל ככה מדינה צריכה לקחת את מלוא משאביה כדי לשמור על שלמות הארץ. הרצל אמר: אם תרצו אין זו אגדה וככה קמה מדינה, על אחת כמה וכמה נדרש חזון זה כדי לשמור עד שלמותה.
    חבל להמשיך….מר ליאון עושה הכל כדי לשמור על כסאו בקואליציה (נכנע פעם אחר פעם לחרדים השולטים בו)אבל עוטף כל החלטה שלו במילים שיישמעו היטב לתקשורת . ככה זה גם לגבי שתי הבריכות ברמות. בעיה לדורות. המיעוט החילוני ברמות, מאוכזב מהחלטות מופרות ומכניעה חסרת מעצורים, ימסור בבוא היום את כל השכונה לחרדים.כך יהיה סופה המר….אבל אז אדון ליאון כבר לא יהיה בשלטון…..זה כבר לא תהיה הבעיה שלו על אף שהוא תרם לה תרומה נכבדה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר