הכנס למען העוסקים מהבית (צילום: דור פזואלו)
הכנס למען העוסקים מהבית (צילום: דור פזואלו)

השינויים בעולם העבודה: הכנס הירושלמי לעסקים שפועלים מהבית

אתמול, ראשון, נערך ביוזמת העירייה כנס ראשון מסוגו בישראל לעוסקים מהבית, זאת חלק מתוכנית ייחודים למען העסקים הביתיים בירושלים

פורסם בתאריך: 20.12.21 10:58

התפרצות הקורונה הובילה לשינויים רבים באורחות החיים, כשאחד ההיבטים הבולטים הוא השינוי בעולם העבודה והתעסוקה. בעקבות הקורונה, הפכה העבודה מהבית לעניין שבשגרה – הן עבור שכירים והן עבור עצמאיים.

המעבר לעבודה מהבית הוא מאתגר משלל סיבות, וכדי לתת מענה לסוגיות השונות יזמה עיריית ירושלים את קיומו של כנס ראשון מסוגו בישראל שכל כולו למען העסקים שפועלים מהבית. התכנים בכנס התמקדו בשינויים שבעולם העבודה, כיצד עסקים יכולים להתפתח בהתאם לשינויים שחלו ואלו מיומנויות עליהם לרכוש לצד כישורים מקצועיים.

במהלך הכנס, שבו השתתפו גם ראש העיר משה ליאון, מחזיק תיק קידום עסקים במועצת עיריית ירושלים יהודה בן יוסף, ראש מינהל אסטרטגיה וחדשנות רני רוזנהיים ומנהל האגף לקידום עסקים אמיר חכימיאן, הועברו הרצאות מגוונות על עולם התעסוקה בכלל והעוסקים מהבית בפרט. בכנס קיבלו המשתתפים כלים שיעזרו להם להצמיח את העסק שלהם, הם שמעו הרצאות במגוון נושאים – נטוורקינג, השראה, איזון והגשמת חלומות.

"עיריית ירושלים מקדישה משאבים רבים כדי לסייע לבעלי עסק שפועל מהבית ואינו בעל נכס מסחרי", נמסר מעיריית ירושלים. "זאת, מתוך הבנה כי מדובר באוכלוסייה יזמית, יוצרת ותורמת לאקו-סיסטם העסקי בעיר. עיריית ירושלים ערכה מחקר נרחב על מנת למפות את קהל היעד, לזהות את האתגרים הייחודיים לו ובהתאם לכך, לבנות עבורו מענים מותאמים. המחקר כלל סקר, מפגשי חשיבה קבוצתיים וראיונות עומק ושיח עם ארגונים ממשלתיים, עירוניים ופרטיים. אחת התובנות המרכזיות שעלו מהמחקר, היתה שמתן מענה אמיתי לעוסקים מהבית חייב לכלול היבט של מידע, יישום ורגש. בנוסף, עלה כי יש להעמיק לא רק בפיתוח העסק הפרטי, אלא גם להתייחס לסביבה ולקהילה שבה הוא פועל, כמו גם לפיתוח האישי, לצד המקצועי-ניהולי".


משה ליאון, יהודה בן יוסף ואמיר חכימיאן (צילום: דור פזואלו)

משה ליאון, יהודה בן יוסף ואמיר חכימיאן (צילום: דור פזואלו)


"בעקבות המחקר", ממשיכים ומציינים בעיריית ירושלים, "התגבשה התובנה שכללי המשחק השתנו ולצד הנגשת קורסים מקצועיים, יש גם לסייע לעסקים ביישום. לספק להם מעטפת שתקנה להם ביטחון ותחושת שייכות ובכך יקבלו סיוע בעיבוד המחשבות העסקיות. לאור זאת, פותח בעירייה סל שירותים שנותנים מענה על החוסרים הללו ובהם "האב עסקים" שכולל הרצאות, ליווי ומנטורינג ומפגשים. ה"האב עסקים" כולל עמדות עבודה וחדר ישיבות, ליווי של מנטור מ"קרן שמש", המעודדת יזמים המעוניינים לפתוח עסקים ולהתפרנס מהם, וכן הרצאות ממוקדות בעולם התוכן הייחודי של העוסקים מהבית, שפתוחות לקהל הרחב ללא עלות. בנוסף, מתקיימים מפגשי נטוורקינג, ליווי עסקי ופיתוח קהילות עסקים והוקם כלי מקוון ליצירת שיתופי פעולה כלכליים, שמאפשר לבעלי עסקים לייצר קשרים עם עמיתיהם, לצאת מהבדידות העסקית ולהגדיל את רווחיהם (קישור לכלי: https://bit.ly/3uIQmGc).

ראש העיר ליאון דיבר בכנס ואמר למשתתפים: "יוזמה יוצאת דופן זו שמובילה עיריית ירושלים ובתוכנית עבודה ייחודית למען העסקים הביתיים, תאיץ את הפעילות, תגדיל רווחיות ותשפר את המעמד של העסקים הקטנים בסביבה המשתנה. נמשיך לפעול ביתר שאת למען כלל בעלי העסקים, שכן הם מהווים את עמוד השידרה של הבירה ותורמים לחוסנה הכלכלי".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר