עמוד התאורה שקרס בדרך חברון (למעלה משמאל), גשם ברחוב יפו, היערכות העירייה לסופה (צילומים: ארנון בוסאני, תיעוד מבצעי מד"א, עיריית ירושלים)
עמוד התאורה שקרס בדרך חברון (למעלה משמאל), גשם ברחוב יפו, היערכות העירייה לסופה (צילומים: ארנון בוסאני, תיעוד מבצעי מד"א, עיריית ירושלים)

הסופה 'כרמל': השיא כבר מאחור. עד כה ירדו 37 מ"מ גשם; ומה עוד צפוי?

שיאה של המערכת החורפית כבר חלף, והבוקר, שלישי, יירדו ממטרים מעטים וגם הרוחות ייחלשו. במהלך הסופה הנוכחית ירדו בירושלים 37 מ"מ גשמים ובסך הכל במהלך חודש דצמבר ירדו 75.4 מ"מ גשם, הרבה פחות מהממוצע השנתי לחודש שעומד על 110.8 מ"מ

פורסם בתאריך: 21.12.21 08:02

זהו – אפשר כבר להתחיל ולסכם את הסופה 'כרמל'. אחרי שיח של כמה ימים, שלעיתים היה נדמה קצת כמו בריחה מהמציאות, הסופה עברה חלפה לה ולא היה מדובר על מערכת חורפית עוצמתית אלא על עוד כמה ימים חורפיים של חודש דצמבר. בירושלים ירדו במהלך הסופה 37 מ"מ גשם, כמות יפה מאוד, אבל אם לוקחים בחשבון את החורף כולו – אז החורף הנוכחי שחון בינתיים. ממוצע המשקעים לחודש דצמבר עומד על 110.8 מ"מ, ואילו במהלך החודש הנוכחי ירדו רק 75.4 מ"מ – 35 אחוז פחות מאשר הממוצע.

גם מבחינת הנזקים שגרמה הסופה, לפחות כאן בירושלים, ניתן לומר שהיא עברה בשלום יחסית. בדרך חברון קרס עמוד תאורה על משאית, כתוצאה מהאירוע נפגעו שני בני אדם קל וטופלו על ידי מד"א ירושלים. אירוע נוסף התרחש ברחוב יד חרוצים בתלפיות, שם החליק גבר כבן 75 ונזקק לטיפול רפואי, כשככל הנראה הוא מעד בעקבות הרוחות החזקות.

יש לציין כי המערכת עדיין לא הסתיימה לגמרי. הקור המקפיא עדיין יורגש היום, שלישי, ומחר (רביעי) – כשבבקרים ובערבים הטמפרטורות יגיעו במקסימום ל-5 מעלות בלבד. בצהרי היום מעט מתחמם אבל הטמפרטורות עדיין נמוכות ובמקסימום הן יגיעו ל-10 מעלות. מבחינת גשמים – מדי פעם צפויים ממטרים, אבל הסיכוי לכך בשעות היום הוא נמוך ועומד על 10 אחוז בלבד, כך על פי אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג האוויר'. לעומת זאת בשעות הערב, החל מהשעה 21:00, הסיכוי לממטרים עולה ועומד על 60 אחוז.

הנחיות המשטרה לנהיגה בטוחה:

– להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.
– להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות, בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.
– כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.
– לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר שכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים על-ידי הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.
– להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.
– להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.
– להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.
– לשים לב להולכי רגל – בעת מזג אוויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר