שגיא אלגרבלי (צילום: סח"י)
שגיא אלגרבלי (צילום: סח"י)

מתנדב מכל הלב: הכירו את הנער מארגון סח"י שדואג לדיירי הרחוב בירושלים

שגיא אלגרבלי, תושב ירושלים כבן 16, מתנדב בארגון סח"י (סיירת חסד ייחודית) – ארגון שפועל יחד עם בני הנוער בשכונות למען הקהילה. לאחרונה הוא מפעיל קמפיין ציבורי כדי לרכוש ציוד חורף חיוני לדיירי הרחוב בירושלים

פורסם בתאריך: 21.12.21 17:06

מעורר השראה: שגיא אלגרבלי הוא תלמיד כיתה י"א, בן 16, משכונת הר חומה בירושלים, מתנדב בארגון סח"י (סיירת חסד ייחודית) – ארגון שפועל יחד עם בני הנוער בשכונות למען הקהילה. בשבועות האחרונים, שגיא מפעיל קמפיין ציבורי כדי לרכוש ציוד חורף חיוני לדיירי הרחוב בעיר. "כשאני מסתובב בחורף בירושלים, לבוש טוב ומצויד, אני מסתכל עליהם, יושבים על קרטון רטוב, קופאים. חשבתי איך אפשר לדאוג להם".

לפני כשנתיים, ליאור, בן דודו של שגיא ובוגר סח"י, רתם את החברים שלו בארגון ויחד הם יצאו במבצע רחב היקף לחלוקת ערכות חורף לדיירי הרחוב. ליאור הקדיש אז את המבצע לעילוי נשמת אביו וקבע את החלוקה ביום האזכרה שלו. "החלטתי להחיות את הפרויקט שהתחיל ליאור, ולשדרג את התיק ואת כל המוצרים שבפנים כדי לעזור לאותם דיירי רחוב".


שגיא בפעילות סח"י בירושלים (צילום: סח"י)

שגיא בפעילות סח"י בירושלים (צילום: סח"י)


באתר הקמפיין, כותב שגיא: "כמי שגר בירושלים, אני יודע עד כמה החורף יכול להיות קר וקשה, ויכול רק לתאר לעצמי עד כמה הוא יותר קשה עבור אותם דרי רחוב". ערכות החורף יכללו ציוד מחמם, ביגוד טרמי, מזון יבש וכריכים. "בעיקר פריטים שיעזרו להם לעבור את החורף יותר בקלות ובכבוד", אומר שגיא. עד כה, גייסו שגיא וחבריו 3700 שקלים, מתוך יעד של 5000 שקלים. את הערכות הנערים של סח"י יחלקו במרכז העיר, בסמטאות ובמרכזי הקניות.

 

 

שגיא הצטרף לסח"י בתקופת הקורונה. "סח"י זה המקום הכי חם שיש, בית שני, משפחה לכל דבר. יש עמותות שמתעסקות רק בנושא אחד – כאן מתנדבים בהרבה תחומים – כל מה שקשור לעזרה למישהו אחר. זה שינה אצלי הכל. אחרי שאתה בא פעם – פעמיים, אתה קולט שאתה עושה משהו משמעותי, משפחה שמקבלת מאיתנו סל מזון, למשל, זה משנה לה את החיים. במיזם 'עצמאות עם משמעות', לדוגמה, זה עושה לקשישים טוב וזה משנה לך את התפיסה. זה המקום הכי תומך שיש. אף פעם לא תרגיש לבד בסח"י. זה מתאים לכל אחד, מכל מסגרת, וזה מדהים שיש סיירות של חסד בכל כך הרבה שכונות בירושלים".

מנכ"ל סח"י אברהם חיון מספר: "בסח"י אנחנו רואים את הטוב הגלום בבני הנוער. בעזרת השותפים החשובים שלנו בעיריית ירושלים ובמנהל החינוך, בני הנוער בוחרים בנתינה כדרך חיים, לוקחים אחריות, בוחרים בטוב ויוזמים פעילויות של חסד בכל מקום שצריך אותם בעיר. הם הופכים למנהיגים בשכונה שלהם. זה משנה את החיים שלהם ובמקביל זה משפיע על החיים של כל הקהילה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר