קריסת עץ על רכב, שוטרי התנועה של מחוז ירושלים עם רדיטורים לחלוקה, גדר של אתר בנייה שקרסה (צילומים: דוברות המשטרה, הקרן לידידות)
קריסת עץ על רכב, שוטרי התנועה של מחוז ירושלים עם רדיטורים לחלוקה, גדר של אתר בנייה שקרסה (צילומים: דוברות המשטרה, הקרן לידידות)

קריסת עצים וגדרות, הצפות ותאונות דרכים – נזקי הסופה 'כרמל' בירושלים

המערכת החורפית - היום השני: משטרת ירושלים טיפלה ביממה האחרונה בעשרות אירועים על רקע מזג האוויר הסוער - ביניהם קריסת עץ על רכב, גדר של אתר בנייה שהתעופפה מהרוח והצפות במנהרת מעלה אדומים. בנוסף, מתנדבי הקרן לידידות ושוטרי התנועה בירושלים חילקו רדיאטורים ושמיכות חמות לקשישים

פורסם בתאריך: 21.12.21 17:51

אחרי יממה סוערת במיוחד אתמול (שני, 20.12), היום  – שלישי (21.12) נותרו עוד ספיחים קטנים של הסופה 'כרמל'. בצפון הארץ וגם במרכז המשיכו לרדת משקעים בכמויות גבוהות, אך בירושלים לא היה כך. למעשה, במהלך היום ירדו בירושלים רק 2.7 מ"מ משקעים, זאת לעומת 37 מ"מ שירדו במהלך יום שני. גם הרוחות, שבשיאן הגיעו ל-70-60 קמ"ש נחלשו היום. יחד עם זאת, הלילה, כך על פי אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג האוויר', צפויים ממטרים אך לא יהיה מדובר על כמות רצינית. לעומת המשקעים – מה שכן נשאר כאן עדיין מהסערה הגדולה הוא הקור המקפיא, עם טמפרטורות של 5 מעלות, שביחד עם הרוחות מרגישות כמו 3-2 מעלות בלבד.

ומה קורה מחר? כמעט ללא שינוי מהיום. הקור המקפיא נשאר והטמפרטורות בשיאן לא יחצו את ה-10 מעלות, כשבשעות הבוקר ובערבים צפוי להיות קר מאוד. מדי פעם יהיו גשמים אבל מעטים.

במשטרת ירושלים מסכמים למעשה את המערכת החורפית ומציינים כי "במהלך היממה האחרונה טיפלו מאות שוטרי מחוז ירושלים בעשרות אירועים על רקע מזג האוויר הסוער בירושלים, בהם: קריסת עצים וגדרות, תקלות במערכת רמזורים, הצפות ותאונות דרכים".

עוד נמסר מהמשטרה כי "הפעילות השוטפת מבוצעת לאחר שהושלמה ההיערכות המקדימה למזג האוויר הסוער בבירה בהובלת מפקד המחוז ניצב דורון תורג׳מן, יחד עם כלל יחידות המשטרה הפועלות בעיר, גופי החירום וההצלה, עיריית ירושלים וגופים נוספים. מטרת הפעילות היא מתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך, בכבישים וברחובות הערים והיישובים בפרט, הכל במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל התושבים, זאת לצד מענה מיטבי לאירועי השגרה והמשך המאבק בפשיעה".


עץ שקרס על מכונית בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


כאמור, מאז תחילת הסופה נרשמו במשטרה עשרות קריאות בשל פגעי מזג האוויר בירושלים וביישובי הסביבה. במשטרה מציינים כי "למעלה מ-100 קריאות נרשמו בעקבות "פגעי טבע" – קריסת גדרות ועצים במקומות שונים, הצפות וכדומה. שוטרי המחוז סייעו בידי אזרחים רבים בעקבות מספר הצפות סמוכות לבתי מגורים ללא נפגעים בנפש. באחד מהמקרים, ברחוב חי טייב בירושלים, קרס עץ על גג רכב סמוך למוסד חינוכי ובהר הזיתים ניתקה גדר אתר בניה ועפה מעוצמת הרוחות אל תוך אתר הבניה".

"במקרה אחר", ממשיכים ואומרים במשטרת ירושלים, "התקבל דיווח כי ישנה הצפת מי גשמים במנהרה לכיוון מעלה אדומים ושוטרים שחשו למקום סייעו בידי הנהגים שם לצאת בבטחה עם רכבם והמנהרה נסגרה עד סיום טיפול גורמי המקצוע בהצפה. לציין כי במקרים אלו לא נרשמו נפגעים ולמקום זומנו גורמים לטיפול במפגעים אלו. עוד במהלך היממה האחרונה, התקבלו עשרות דיווחים על אודות תקלות ברמזורים ותאונות דרכים שאירעו ברחבי העיר ומבואותיה. שוטרי התנועה של מחוז ירושלים טיפלו בכלל האירועים והעניקו מענה ראשוני במקומות בהם רמזורים לא פעלו, ופעלו להכוונת התנועה עד לתיקון התקלות. גם לאורך היום ומחר יפעלו שוטרי מחוז ירושלים בכל רחבי העיר והישובים הסמוכים בכדי לתת מענה מיטבי לציבור ולמשתמשי הדרך ולמנוע פגיעה בנפש וברכוש בעקבות מזג האוויר הסוער".

מתנדבי הקרן לידידות ושוטרי מחוז ירושלים חילקו רדיאטורים ושמיכות לקשישים

פרט לסיוע באירועי חירום שונים, חברו היום, שלישי, שוטרי התנועה במחוז ירושלים למתנדבי הקרן לידידות וחילקו רדיאטורים ושמיכות לקשישים.

גלינה זיסלין, בת 75, שקיבלה שמיכה מחממת מספרת: ״החורף קשה במיוחד בירושלים. האוויר הקר חודר מהחלונות והבית קפוא. בשנה שעברה ניסיתי לאטום את החלונות עם מסקנטייפ אבל זה גרם לי לתחושה של מחנק וסחרחורות. תודה רבה לכם על השמיכה, היא בדיוק מה שאני צריכה״.

רס"מ רוית אסולין מאגף התנועה במחוז ירושלים: "שוטרי התנועה במחוז ירושלים פועלים לילות כימים במשימת הצלת חיים של כלל ציבור משתמשי הדרך, הן בהסברה רחבה והגברת המודעות לסכנות, כמו גם פעילות יזומה ולצד זאת אכיפה כנגד נהגים המבצעים עבירות המסכנות את הציבור. היום בשיתוף פעולה מחמם את הלב, סייעו השוטרים לקרן לידידות ויחד עמם חילקנו לאוכלוסייה המבוגרת פריטים שיחממו את גופם וביתם".

 

 

יש לציין כי חלוקת הציוד הינה חלק מתוכנית "בכבוד ובידידות" של הקרן לידידות. התכנית נועדה להקל על מחסורם של אזרחים ותיקים וניצולי שואה מעל גיל 80. התכנית פועלת ב-45 ישובים ברחבי הארץ מקרית שמונה עד אילת ומסייעת לכ-16,000 משפחות של קשישים, בהם כ-8,000 ניצולי שואה. בנוסף, מסייעת הקרן למשרד הרווחה והשירותים החברתיים בסיוע לאוכלוסיות פגיעות בימי הסופה.


שוטרי משטרת התנועה בירושלים לפני היציאה לחלוקת רדיאטורים ושמיכות לקשישים (צילום: הקרן לידידות)

שוטרי משטרת התנועה בירושלים לפני היציאה לחלוקת רדיאטורים ושמיכות לקשישים (צילום: הקרן לידידות)


דגשים והנחיות לתושבי ירושלים ולמשתמשי הדרך

– ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. באירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית – יש לפנות למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

– יש להימנע מכניסה לחניונים ומפלסים תת קרקעיים בעת אירועי גשם משמעותיים. אין להיכנס למעליות במפלסים תת קרקעיים ולא לשהות בחניונים.

– רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם, וכן לקשור/לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.

– יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

– יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך, להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה. כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

– יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

– שימו לב להולכי רגל. בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר