לורה ורטון (למעלה משמאל), אריה קינג, יוסי חביליו (צילומים: עיריית ירושלים, יח"צ, מצילים את ירושלים)
לורה ורטון (למעלה משמאל), אריה קינג, יוסי חביליו (צילומים: עיריית ירושלים, יח"צ, מצילים את ירושלים)

סדקים בקואליציה: הדרישה מראש העיר – פטר את אריה קינג מתפקיד סגן ראש העיר

סדקים בקואליציה העירונית: סגן ראש העיר יוסי חביליו וחברת המועצה לורה ורטון פנו לראש העיר משה ליאון בדרישה לפטר את קינג. הסיבה: גזענות והסתה לאלימות. קינג בתגובה: "תנחומיי הכנים לחביליו ו-ורטון שרואים כיצד החזון של יישוב כל חלקי ירושלים ביהודים קורם עור וגידים במשמרת שלהם"

פורסם בתאריך: 21.12.21 18:43

גזענות, הסתה לאלימות ופרובוקציות המייבשות שת עיריית ירושלים ומבעירות את העיר – אלו הן הסיבות שמונים סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) וחברת מועצת העיר לורה ורטון (מרצ) בדרישתם מראש העיר משה ליאון לפטר את אריה קינג (מאוחדים) מתפקיד סגן ראש העיר.

קינג, מנגד, לא נשאר חייב ובין יתר הדברים שהוא אומר ל"כל העיר" הוא מדגיש כי "עד כמה המכתב המגוחך שלהם מטריד אותי? כלל וכלל לא".

כאמור, היום (שלישי, 21.12) שיגרו ורטון וחביליו מכתב לראש העיר ליאון שבו דרישה לפטר את קינג. בפנייה נכתב "אנחנו פונים אליך בזאת בדרישה לפיטורי סגן ראש העיר אריה קינג בשל גזענות, הסתה לאלימות ופרובקציות – המביישות את העירייה ומבעירות את העיר".


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


בהמשך נכתב: "לאמירותיו של סגן ראש העירייה אריה קינג נלווים מעשים אלימים של ממש – בין אם מצדו באופן אישי, ובין אם על ידי אחרים. לפי פרוסמים, הוא נחקר על ידי המשטרה לאחר שסרטונים הראו שהוא תקף מפגינים".

לורה ורטון (צילום: עיריית ירושלים)

לורה ורטון (צילום: עיריית ירושלים)

בהמשך הפנייה מגוללים השניים אירועים שונים מהחודשים האחרונים שביצע קינג, ואשר לא הולמים, לטענתם, לסגן ראש עיר. על כן, כך לטענתם, "העובדה שדבריו הקיצוניים ופעולותיו המתסיסות נעשים כשהוא נושא תפקיד כסגן ראש עיריית ירושלים, כפי שהוא מקפיד לציין, הופכים את העניין לחמור שבעתיים. אנחנו קוראים לך להתייחס בפומבי למעשיו של אריה קינג, להתנער מהם, ולהבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי אתה מתנגד לגזענות באשר היא".

 

 

את מכתבם מסיימים ורטון וקינג במילים הבאות: "אנחנו קוראים לפיטוריו לאלתר של מר אריה קינג מתפקידו כסגן ראש העיר, וזאת בשל הנזק העצום שהוא גורם לעיר, לתדמית העירייה ולאפשרות לחיות כאן בשלום יהודים וערבים יחד".


אריה קינג (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)


קינג, כאמור, לא ממש מתרגש. בתגובה לדברים ובמענה לפניית "כל העיר" הוא מוסר: "תנחומיי הכנים לחביליו ו-ורטון שרואים כיצד החזון של יישוב כל חלקי ירושלים ביהודים קורם עוד וגידים במשמרת שלהם. עוד ועוד נכסים חוזרים לידי בעליהם היהודים, עוד ועוד שכונות יהודיות מאושרות לבנייה – מבית צפאפא בדרום ועד עטרות בצפון – עוד ועוד שכונות יהודיות מיושבות – מחומת שמואל בדרום ועד נוה יעקב בצפון – וכל זאת במשמרת שלהם. "עד כמה המכתב המגוחך שלהם מטריד אותי? כלל וכלל לא, יש לי עוד משימות רבות להשלים למען תושבי העיר, מטיפול בחשבונות הגיחון ועד המאבק נגד הבניה ברכס לבן וכולל הכנת העיר להתמודדות עם משבר האקלים, אני מודה לחביליו וורטון על שיתוף הפעולה עמי במשימות חשובות אלה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר