כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

"העירייה חלק מהבעיה" – הצניחה של ירושלים במדד החופש העירוני

בירת ישראל כן, בירת החופש - ממש לא: במדד החופש העירוני של עמותת ישראל חופשית הידרדרה ירושלים למקום ה-20, ירידה של 4 מקומות, כאשר הציון הכולל שלה הוא 27 אחוז חופש. "הציבור החילוני והליברלי ממשיך להילחם על החופש"

פורסם בתאריך: 24.12.21 06:35

מדד החופש העירוני השנתי, של עמותת ישראל חופשית, פורסם השבוע והוא מציב מראה לא טובה בפני עיריית ירושלים שאינה, כך על פי המדד, דואגת מספיק לציבור החילוני והליברלי בעיר. ירושלים הידרדרה במדד השנה 4 מקומות, אל המקום ה-20 הכללי, כשהיא זוכה לציון משוקלל של 27 אחוז חופש בלבד (הראשונה במדד גבעתיים עם למעלה מ-70 אחוז, רק שתדעו).

בעמותת ישראל חופשית מציינים כי "בירת ישראל אינה בירת החופש ונראה שהמצב מחריף משנה לשנה. מאבקים ממשיכים לסעור בעיר – על צירי תנועה, על קיום אירועים בהפרדה מגדרית ועל אופי אירועי הגאווה בעיר… הציבור החילוני והליברלי ממשיך להילחם על החופש בעיר – בעוד העירייה מהווה חלק מהבעיה יותר מאשר מהפתרון".


מדד החופש מחולק לקטגוריות שונות, כאשר בכל אחת ניתן ציון. על פי המדד בקטגוריית תחבורה ציבורית בשבת קיבלה ירושלים 3 מתוך 17, זאת מאחר שאין בעיר תחבורה ציבורית בשבת. "יש מוניות שירות לתל אביב לאורך השבת,ללא השתתפות העירייה", נכתב.

הלאה, בקטוגריית מסחר בשבת זוכה העיר לציון 9 (מ-15), בשל העובדה שישנן מסעדות במרכז העיר שפועלות בשבת (גם אם מעטות) וכך גם מכולות במרכז העיר. באשר לתקציבי דת – העיר מקבלת 4 מתוך 13 – כאשר שיעור תקציבי הדת מהווה 0.94 אחוז מהתקציב הכולל.

3 מתוך 10 מקבלת העירייה בקטגוריית הלהט"ב. "העירייה לא תמכה באירועי גאווה בעיר", נכתב במדד. "העירייה תמוכת בבית הפתוח… בעיר לא קיימות קבוצות איגי פעילות. קיימת פעילות ארגונים נוספים אך ללא תמיכת העירייה".


דירות גן, פנטהאוזים וקוטג'ים – מגוון עצום של דירות למכירה ממתינות לכם בלוח הנדל"ן של ירושלים


באשר לנוהל אירועים בהפרדה קיבלה העירייה 2 מתוך 6 בלבד, כשבמדד נכתב כי "אין נוהל שאוסר או מגביל הפרדה מגדרים באירועים".

ציון מעולה של 4 מ-4 קיבלה עיריית ירושלים בקטגוריית בריכות בהפרדה, כאשר מצוין כי ישנן שעות רחצה בהפרדה, אך אין בהן מחיר מיוחד לכניסה בשעות אלה.
מנגד, בקטוגוריות קבורה אזרחית, מועצות דתיות, פלורליזם דתי ונישואים אזרחיים קיבלה העירייה ציון 0 (מתוך 32 בסך הכל).

"מדד החופש העירוני של ישראל חופשית מוכיח זו השנה הרביעית ברציפות שראשי ערים אמיצים ונחושים יכולים לקדם מדיניות ליברלית בעיר שלהם", אמר מנכ"ל ישראל חופשית אורי קידר. "את מה שעשו הרשויות המקומיות בתחבורה הציבורית צריכה היום לעשות הממשלה. כך גם הקיצוץ הנדרש בתקציבי המועצות הדתיות, הפיקוח על כניסת עמותות דתיות לבתי ספר והיעדר מובהק של תמיכה בקהילות דתיות ליברליות, נוגע לרמה המקומית אך לא יכול להיעצר רק שם".

 

 

"הגיע הזמן לשינויים מאסיביים במיסוד הזוגיות של כל הזוגות בישראל, לא רק ברישום בעירייה אלא גם בממשלה", הוסיף קידר, "לתחבורה ציבורית שאינה מוגבלת לאוטובוסים אלא גם לרכבת ולרכבת הקלה, למניעה מוחלטת של ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי ולתמיכה תקציבית וציבורית בקהילת הלהט"ב בכל עיר וישוב. מי שרוצה להוביל את הציבור צריך גם לדעת להקשיב לו, לראות את הדרישה הציבורית הענקית לשינויים האלו, ולא לפחד מצעקות האופוזיציה, העירונית או הלאומית".

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים בתגובה: "בירושלים בירת ישראל, שוכנות זו לצד זו אוכלוסיות שונות, מגוונות ובעלות צביון ומאפיינים תרבותיים ודתיים שונים. העירייה פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה למתן שירות מיטבי, לרבות שירותי תרבות, פנאי, תחבורה, חינוך וספורט לכלל האוכלוסיות בעיר. מדובר בעיר המגוונת במדינה והמכילה במדינה. זאת, תוך התחשבות במאפיינים הייחודיים של כלל הקהילות ובאמונותיהן הדתיות והתרבותיות ושמירה על הסטטוס קוו הקים בעיר, על האיזון בין הצרכים השונים ועל מרקם החיים העדין והמשותף לכלל האוכלוסיות החיות בה".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. ירושלמית שמזהה בלבולי מוח פופוליסטים

    תגובה מקושקשת של העיריה.מכבסת מילים.ראש העיר בובה על חוט ואל לא להרגיז את פטרוניו.

  2. פלורליסטית אמיתית

    איזה כיף!! אני ממש מאושר לראות כאלו כתבות תמשיכו!

    רק אכתוב בצורה קצת יותר אובייקטיבית ולא קיצונית חילונית

    1. ירושלים במקום ראשון בשמירת קדושת השבת
    2. אין עובדים עבדים 7 ימים בשבוע
    3. אין תחבורה ציבורית שמחללת שבת בפרהסיה
    4. אין תמיכה בארגוני פירוק המשפחה נורמטיבית וארגוני פריצות וזוהמה במרחבי עיר הקודש
    5. אין כפיה חילונית להושיב גברים ונשים יחד שאינם מעונינים בכך

    מקום ראשון בחופש הקודש!
    ללא כפיה חילונית!

    איזה כיף לגור בירושלים:)

  3. אאא

    ירושלים עיר הקודש
    מתי תפנימו את זה?
    רוב התושבים בה דתיים, ומרוצים מהאופי שלה
    רוצים עיר חילונית?
    לכו
    לתל אביב

  4. עג

    מה עם החופש לא להידרס על המדרכות? אולי חשוב יוצ לאזרח, שרוצה ללכת בלי שיסעו לידו רוכבים

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר