(צילום: עמותת אור ירוק)
פעילות המשטרה (צילום: עמותת אור ירוק)

אור ירוק: ירושלים היא העיר התשיעית בשיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים

לפי נתונים של עמותת אור ירוק בתחומיה של ירושלים נפגעו הכי הרבה נהגים צעירים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, והיא נמצאת במקום התשיעי עם שיעור של 19% נפגעים מכלל הנהגים שנפגעו בעיר – אחד מכל חמישה נהגים שנפגעו

פורסם בתאריך: 26.12.21 09:55

בעמותת אור ירוק ניתחו את חלקם היחסי של נהגים צעירים (עד גיל 24) שנפגעו בתאונות דרכים בערים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מתוך כלל הנהגים שנפגעו באותן שנים בערים. במסגרת הבדיקה נבדקו ערים מעל 50 אלף תושבים.

מהנתונים עולה כי 19% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בירושלים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) היו נהגים צעירים (עד גיל 24). ירושלים היא העיר המודרגת תשיעית בשיעור הנפגעים. על פי הנתונים, בחמש השנים האחרונות נפגעו בעיר 509 נהגי רכב פרטי צעירים בתאונות דרכים.

מהנתונים עוד עולה כי בתחומיה של ירושלים נפגעו הכי הרבה נהגים צעירים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, וכאמור היא נמצאת במקום התשיעי עם שיעור של 19% נפגעים מכלל הנהגים שנפגעו בעיר – אחד מכל חמישה נהגים שנפגעו.

לפי הנתונים, בתל אביב-יפו, עיר שגם מתגוררים בה צעירים רבים וגם מהווה מוקד משיכה לנהגים צעירים שמגיעים מערים אחרות, נאמד שיעורם של הנהגים הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל הנהגים בשיעור של 12%, העיר השלישית והבטוחה לנהגים הצעירים.

בעמותת אור ירוק מציינים כי הבדיקה כוללת את מספר הנהגים הצעירים לפי מקום התאונה ולא לפי מקום מגורים של הנפגע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. להיעדר הניסיון וחוסר היכולת לקרוא את מפת הסכנות יש חלק מרכזי בהיפגעות שלהם בתאונות דרכים. כל גורמי המקצוע חייבים להתגייס במטרה לצמצם את היפגעותם הגבוהה של הצעירים בתאונות דרכים. ראשי הערים חייבים להירתם למשימה ולמקד פעילות לצמצום הנפגעים בתוך הערים, במסגרת הפעילות הקהילתית. במקביל, יש להעלות את המודעות ולהגביר את ההסברה במדיות התקשורתיות שבהן הצעירים נמצאים, בעיקר ברשתות החברתיות. ככל שנטמיע את ערכי הבטיחות בנהגים החדשים והצעירים נוכל לקטוף את פירות הבטיחות כשהם יהיו נהגים וותיקים ומנוסים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר