הדס מלכא ז"ל, חדר התערוכה לזכרה של הדסה מלכא במוזיאון ידידי ישראל (צילומים: דוברות המשטרה, דוד מלכא)
הדס מלכא ז"ל, חדר התערוכה לזכרה של הדסה מלכא במוזיאון ידידי ישראל (צילומים: דוברות המשטרה, דוד מלכא)

"לוחמת": תערוכת מורשת לזכרה של חיילת מג"ב הדס מלכא הי"ד במוזיאון ידידי ישראל

אירוע פתיחת התערוכה יתקיים במוזיאון ידידי ישראל ביום ג' 28.12.21 בשעה 17:00 במעמד ראש העיר משה ליאון, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, בני משפחה וחברים

פורסם בתאריך: 27.12.21 13:57

זוכרים את הדס: מוזיאון ידידי ישראל יארח בשבועות הקרובים את התערוכה הנודדת לזכרה של חיילת מג"ב, הדס מלכא הי"ד, שנרצחה בפיגוע בשער שכם בעיר העתיקה לפני כ-4 שנים בהיותה בת 23 בלבד. אירוע הפתיחה יתקיים מחר, שלישי, ה-28.12.21, בשעה 17:00, במעמד ראש העיר משה ליאון, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, בני משפחה וחברים.


ממוזיאון ידידי ישראל נמסר כי "התערוכה שהוקמה ביוזמת הוריה, דוד וגאולה מלכא, מאירה קווים לדמותה של הדס והנחלת המורשת שלה. הדס התאפיינה בחריצות ובעשייה והיוותה מודל לחיקוי והשראה לסובבים אותה. העוצמה, הפעלתנות, הרגישות, הנחישות והתעוזה היו חלק בלתי נפרד ממנה, כמו גם החיוך הרחב שלא מש משפתיה".


רס"ר הדס מלכא ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

רס"ר הדס מלכא ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)


במוזיאון ידידי ישראל מציינים כי "בתערוכה מוצגים שני צירי זמן: הראשון הוא הדרך שעברה הדס החל מגיוסה לצבא ועד למותה המבוסס על טקסטים שכתבה – חלקם נלקחו מדף הפייסבוק שלה. ציר הזמן השני מבוסס על זיכרונות החיילים שעליהם פיקדה והאנשים בהם נגעה במהלך חייה הן במהלך שירותה הצבאי והן בחייה הפרטיים. בתערוכה אסופות הספדים המחולקות לפי חודשים מיום נפילתה ועד עתה".

"הרעיון לתערוכה התגבש אצלנו לאחר שנחשפנו לדברים שכתבה, ביטאה וצילמה במהלך תקופת שירותה כלוחמת ומפקדת במג"ב", מספרים דוד וגאולה מלכא, הוריה של הדס.

"הדס הייתה בת מיוחדת, בחורה מדהימה, עוצמתית, פטריוטית וערכית בצורה יוצאת דופן. לאחר מותה מצאנו צילומים רבים וטקסטים שכתבה, שאפשרו לנו להביא את הסיפור המיוחד של הדס בצורה אמינה ובלתי אמצעית לקהל הרחב", עוד מספרים הוריה של הדס.


"לוחמת" - התערוכה לזכרה של הדס מלכא ז"ל במוזיאון ידידי ישראל (צילום: דוד מלכא)

"לוחמת" – התערוכה לזכרה של הדס מלכא ז"ל במוזיאון ידידי ישראל (צילום: דוד מלכא)


אוצרות התערוכה הן ענבל מרילי ושרון ישראלי, בוגרות המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר: "לאורך העבודה על התערוכה גילינו עד כמה, גם במהלך חייה הקצרים, נגעה בכל כך הרבה אנשים. כולנו תקווה שבאמצעות התערוכה נמשיך להפיץ את האור ושמורשתה של הדס תמשיך לגעת באלו שלא זכו להכיר אותה על מנת שאורה לא יחדל מלהאיר".

יש לציין כי הכניסה לתערוכה ללא תשלום ובתיאום מראש בלבד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר