מלכה קאליש ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
מלכה קאליש ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"אישה של חסדים" – פרידה עצובה ממלכה קאליש ז"ל, בעלת חנות החשמל המיתולוגית במדרחוב

מלכה ז"ל, בת 93 במותה, הייתה מהדמויות המוכרות והאהובות בירושלים. עד לפני כשנתיים עוד הייתה פותחת את חנותה מידי בוקר. "כניצולת שואה ששרדה את מחנות ההשמדה, היא תמיד הייתה הראשונה לסייע בכל צרה או מצוקה", מספרים בני משפחתה ולקוחותיה

פורסם בתאריך: 6.1.22 14:17

אבל כבד ירד על המדרחוב עם היוודע דבר מותה של מלכה קאליש ז"ל, בעלת חנות החשמל המיתולוגית "א.ש. קאליש". מלכה, בת 93, הייתה דמות מוכרת ואהובה בקרב רבים מתושבי ירושלים. מלבד עבודתה רבת השנים מול עשרות אלפי לקוחות, היא הייתה אשת עשייה וחסדים שסייעה לנזקקים, לקשישים ולחולים.

"את החנות היא פתחה בזמן מלחמת ששת הימים, כשבעלה היה מגויס למלחמה, כדי לספק פנסים וטרנזיסטורים לתושבי ירושלים", מספר נתן פרלמן, נכדה של מלכה ז"ל. "סבתא שלי ז"ל עד גיל 91 הייתה פותחת כל בוקר את החנות לבד. בצעירותה היא הייתה דואגת לקשישים, לאנשים בעלי מוגבלויות, לנזקקים ולחולים. תמיד שאלה לשלום כל אחד שפגשה בדרכה, היא הייתה מאוד מוכרת ברחובות ירושלים".

מלכה, שהתגוררה מרבית חייה ברחוב המלך ג'ורג' ובשנים האחרונות עברה לגור קרוב לילדיה לאחר שבעלה שמואל ז"ל נפטר, הותירה אחריה 4 ילדים, 17 נכדים ו-36 נינים. בני משפחתה, חבריה ומכריה הרבים מספרים כי כניצולת שואה ששרדה את מחנות ההשמדה, היא תמיד הייתה הראשונה לסייע בכל צרה או מצוקה.

"כשהתעלפתי סמוך לחנותה של גב' קאליש, היא הזמינה לי אמבולנס ולמחרת הגיעה לבקר אותי בבית החולים הדסה", מספר אחד מלקוחותיה של מלכה, "כשהיא גילתה שאני נמצא לבד בארץ והמשפחה שלי בחו"ל, היא התמידה לבקר אותי במשך יומיום. כשהגעתי לחנות עם קביים כדי להודות לה, היא התעקשה לתת לי קצת כסף – עד שאסתדר".

לקוחה נוספת של מלכה מספרת: "יש לי שישה ילדים ומלכה בכל לידה קנתה לי מתנה ודאגה לשאול לשלומי. היא הייתה מטפלת ועוזרת לרבים, מבקרת בבתי אבות, מביאה לקשישות ספרי קריאה ומעדנים, עורכת ביקורי חולים בבתי חולים ועוד. כל הקליינטים היו כמו ילדים בשבילה".

"כשהייתה בשואה היא הצילה אנשים רבים, היא הייתה ציונית ואהבה מאוד את המדינה ואת ירושלים.  את הערכים והאמונה החזקה לציונות היא הנחילה לכל ילדיה, נכדיה וניניה. יהי זכרה ברוך", מוסיף ומסכם נכדה נתן.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אזרח מהשורה

    היתה לי זכות גדולה להכירה .בראש ובראשונה היתה ישרה כסרגל ואמינה בחוות דעתה על כל מוצר . לכל שאר
    סוחרי ירושלים ,היא יכולה להיות דוגמה ומופת ליושרה והגינות .היתה לי אפילו הזכות להחזיר לה חלק מעודף , בגלל טעות שעשתה .
    תנחומי למשפחה

  2. בני

    עצוב מאוד. לאורך השנים יצא לי להיכנס לחנות ולקנות דברים. תמיד היחס שלה היה אישי איכפתי ואדיב. יהי זכרה ברוך ומנוחתה עדן.

  3. זל

    אכן כל המתאר פה נכון מאוד! היה נעים מאוד להיכנס לחנות ולדעת שאפשר לקנות בלב שלם ולדעת שלבטח עשית עסקה טובה.

  4. מיכל

    מצטרפת לדברים שכבר נכתבו – אחת החנויות במרכז העיר שהיה תמיד כיף להיכנס אליהן, בד"כ – צפיפות של אנשים ושל פריטי סחורה (מה אי אפשר היה למצוא בחנות הקטנה למדיי…), עם חמימות ויושרה, תנחומיי לבנים ולשבט הענף שזכתה להקים!

  5. נעמי

    איך עצוב לקרוא היא היתה דמות היא והבן שלה היה תענוג להיכנס אליהם לדעת שיש עוד הגונים
    נוחי על משכבך בשלום זכית להקים משפחה ענפה וקמת כמו חלוצה כל בוקר לחנותך
    המרכז כבר לא יהיה אותו דבר בלעדיך

    נוחי על משכבך בשלום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר