מט"י ירושלים (צילום: דניאל זיו)
מט"י ירושלים (צילום: דניאל זיו)

בשל המחסור הגדול – היוזמה של מט"י להגדלת היצע המטפלות לגיל הרך במזרח העיר

התוכנית החדשה של מט"י ירושלים מציעה הכשרה לנשים בעלות משפחתונים קיימים, נשים העובדות כמטפלות במשפחתונים ונשים המעוניינות להשתלב בתחום החינוך לגיל הרך, תוך מתן שירותי ליווי וייעוץ איכותיים ומקצועיים

פורסם בתאריך: 16.1.22 16:55

המחסור במטפלות לגיל הרך ידוע, וקיים בכל הארץ, אולם במזרח ירושלים המחסור הקיים הוא גדול לאין שעור. על פי נתוני הלמ"ס לשנת 2017, היו במזרח ירושלים 30,000 ילדים בגילאי 4-0, אך רק שלושה מעונות יום במימון ציבורי.

התוצאה של הנתונים העגומים הללו היא מעגל אינסופי של עוני – הילדים לא מקבלים חינוך נאות, הנשים לא יוצאות לעבודה כי הן צריכות לגדל את הילד וכלכלת המשפחה נפגעת. למעשה, רק 22 אחוז מהנשים במזרח ירושלים עובדות. מחקרים שונים הראו כי במקומות בהם הרשויות דאגו לפתיחת מעונות יום, שיעור ההשתתפות בשוק העבודה עלה משמעותית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


כדי לתת מענה לצורך הקיים ביותר מעונות יום במזרח העיר, יזמו במרכז טיפוח יזמות (מט"י) ירושלים תוכנית להעמקה והגדלה משמעותית של היצע החינוך האיכותי לגיל הרך במזרח ירושלים, תוך יצירת הזדמנויות עבודה לנשים ממזרח לירושלים. "התוכנית פועלת כבר למעלה משנה וחצי ונוחלת הצלחה", מציינים במט"י. "יש היענות גדולה של נשים ומטפלות ממזרח ירושלים לקחת חלק וכל הנתונים שאנו מקבלים מצביעים על יצירת אימפקט משמעותי".

במט"י מציינים ומדגישים כי "התוכנית מציעה הכשרה לנשים בעלות משפחתונים קיימים, נשים העובדות כמטפלות במשפחתונים ונשים המעוניינות להשתלב בתחום החינוך לגיל הרך, תוך מתן שירותי ליווי וייעוץ איכותיים ומקצועיים אשר יאפשרו לנשים לפתוח משפחתון או לקדם את המשפחתון שהן מנהלות באופן משמעותי".

עוד מציינים במט"י כי תוכנית ההכשרה היא בשיתוף פעולה עם מכללת דוד ילין בעיר ועם האוניברסיטה העברית, והליווי המקיף כולל מספר מענים.

להלן שמונת המענים העיקריים של התוכנית:

•תוכנית הכשרה למטפלות חדשות ומטפלות בעלות הכשרה בסיסית של התמ"ת – קורס בן 160 שעות אקדמיות המיועד לנשים המעוניינות לפתוח משפחתון או לעבוד כמטפלות שכירות במשפחתון קיים.

•השתלמויות מקצועיות למטפלות ובעלות משפחתונים קיימים. יתקיימו 8 הכשרות שנתיות, 30 שעות אקדמיות לכל הכשרה (סה"כ 480 שעות).

•ליווי וחניכה על ידי מנטוריות מקצועיות. הליווי יהיה למשך התוכנית ויתבצע בפגישות טלפוניות או פרונטליות.

•ביקורים במסגרות – רכזת התכנית תבקר באופן תדיר במשפחתונים המשתתפים בתוכנית ותציע תמיכה וסיוע.

 

 

•פורום בעלות משפחתונים ומטפלות בגיל הרך – אחת לרבעון יתכנסו משתתפות התוכנית למפגש חוויתי עם תכנים מעשירים בתחום.

•ייעוץ עסקי – התנהלות עסקית וכלכלית נכונה של בעלות המשפחתונים תאפשר לקדם את איכות הטיפול במשפחתון.

•תוכניות עסקיות – משתתפות אשר יהיו מעוניינות להרחיב את המשפחתון ולהעסיק עובדות נוספות יהיו זכאיות לליווי לכתיבת תוכנית עסקית וסיוע בגיוס הלוואות בתנאים נוחים.

•טיפוח והכשרת מנהיגות מקצועית מקומית – מרכיב זה שואף לטפח מנהיגות מקצועית מקומית באמצעות קורס מנחים מקצועיים לנשות מקצוע מובילות, כך שהללו יהפכו לסוכנות של שינוי ויוכלו לתמוך במטרות הפרויקט ולקדם את החינוך לגיל הרך במזרח ירושלים מבפנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר