ההולגרמה שתוקרן על חומות העיר העתיקה (צילום: באדיבות עמותת יד עזר לחבר; הולגרומות: virtualion ואורי בצון ואריאל שלג)
(צילום: באדיבות עמותת יד עזר לחבר; הולגרומות: virtualion ואורי בצון ואריאל שלג)

מיזם מרגש: ניצולי שואה יונצחו במציאות מדומה על חומות העיר העתיקה

ביום חמישי הקרוב, יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, יוקרנו על חומות העיר העתיקה ועל מבנים מרכזיים ברחבי הארץ הולוגרמות של ניצולי שואה, המספרים את סיפורם

פורסם בתאריך: 24.1.22 18:51

ניצולי השואה הולכים ומתמעטים וקיים חשש מזיכרון השואה ביום שלאחר שניצול השואה האחרון יילך לעולמו. הנושא הזה מדובר רבות והוא אחד הנושאים המרכזיים שמעסיקים כיום את האחראים על זיכרון השואה בישראל ובכלל.

ביום חמישי הקרוב, 27.1, יצוין ברחבי הגלובוס יום הזיכרון הבינלואמי לשואה, ומיזם מרגש שיפעל השנה לראשונה יציג הולגרמות ענק של ניצולי וניצולות שואה על פני חומות העיר העתיקה ועל מבנים מרכזיים ברחבי הארץ (בניין תיאטרון הבימה בתל אביב, בניין עמותת יד עזר לחבר בחיפה ועוד).

על הפרויקט החשוב הזה אחראי מיזם קהילתי חדש בשם Forever Live, אשר מנצל את קדמת הטכנולוגיה ליצירת הולוגרמות של ניצולי שואה שיספרו את סיפורם, יפיחו בהם חיים וישמרו את הזיכרון לשנים רבות קדימה עבור הדורות הבאים.



המיזם, מבית היוצר של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה, בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה, שמעון סבג, בשיתוף היזמית החברתית יערית שושן-סבג, מחבר בין טכנולוגיה וזיכרון שואה ומעלה את דמויותיהם ועדותם של ניצולי שואה על גבי הולוגרמות ענק, שיוקרנו ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה. ההולוגרמה של ניצולת השואה מהונגריה יהודית הרשקוביץ, בת 93, היא אחת ההולוגרמות המובילות של הפרויקט, שמטרתו גיוס כספים לטובת הכנת 30 הולוגרמות נוספות, שיספרו את סיפורם של 30 ניצולי שואה. עלות הפקת הולוגרמה בודדת אחת יקרה ביותר ונאמדת ב-50 אלף שקלים.

ההולוגרמות של ניצולי השואה יוקרנו החל מיום השואה הבינלאומי ואילך ב"מוזיאון השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, שנחנך בתחילת שנת 2017. המוזיאון שוכן בקריית החסד של העמותה ברחוב קסל בהדר. המוזיאון הוקם לצורך שמירה על ההיסטוריה של העם היהודי בתקופת השואה והנצחת עדותם של השורדים.

סבג: "מדובר בפרויקט חברתי ללא כוונות רווח. מקורות המימון מצומצמים למדי ובאמצעות ההולוגרמות, אנו גורמים לניצולי השואה 'לחיות לנצח' ולספר את סיפורם לדורות הבאים. מטרתנו היא להספיק לצלם כמה שיותר ולנצח את הזמן, מפני ששעון החול אוזל והולך, ובקרוב לא יישארו ניצולי שואה שיוכלו לספר את סיפורם. בואו ותעזרו לנו לנצח את הזמן".

 

 

עוד הוסיף סבג: "אי אפשר להישאר אדישים למשמע עדות של ניצול או ניצולת שואה, הם חוו על בשרם את זוועות הנאצים, הם מזכירים לנו למה ובזכות מי אנחנו כאן היום. מה שעצוב זה שהם הולכים ומתמעטים. מי שחיים בינינו כיום, היו ילדים פעוטים או נערים בתקופת השואה, וגם הם כלים ונעלמים. גיבורי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנחנו כאן היום. ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".


מתוך ההולוגרמה שתוקרן על חומות העיר העתיקה (הולגרומות: virtualion ואורי בצון ואריאל שלג)

(הולגרומות: virtualion ואורי בצון ואריאל שלג)


שושן-סבג: "בטכנולוגיה ייחודית, המצלמת את ניצולי השואה באמצעות מספר מצלמות, הצלחנו להפיק דמות הולוגרפית באמצעות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר