לב סמדר המחודש
לב סמדר המחודש, היום

הצצה ראשונה: נפתח קולנוע לב סמדר המחודש

אחרי מאבק תושבים ארוך להמשך הפעלתו של קולנוע סמדר במושבה, בשלישי בערב, בתום תקופת שיפוצים, נפתח מוסד התרבות המחודש להרצה

פורסם בתאריך: 11.7.17 15:00

הערב, שלישי, קולנוע לב סמדר המיתולוגי, הפועל ברחוב לויד ג'ורג' 4, בעמק רפאים, צפוי להיפתח להרצה לאחר שהיה בשיפוצים מאמצע חודש אפריל. השיפוצים באולם הקולנוע כבר הסתיימו, אך העבודות באזור בית הקפה עדיין נמשכות. כזכור, כפי שפורסם באתר "כל העיר", אילוצי סגירת הקולנוע, הגיעו בשל דרישות לשדרוג את מערכות כיבוי האש ואת נהלי הנגישות בסך של כשלושה מיליון שקלים. תקופת ההרצה תימשך בימים הקרובים והפתיחה הרשמית צפויה להיות מיד לאחר פסטיבל הקולנוע בירושלים 13-23/7.

 

 

לאחר מאבק להצלתו של קולנוע סמדר נחתם הסכם בין עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים לבעלי המבנה של בית הקולנוע ורשת בתי קולנוע "לב", בתיווכו של סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות), להפעלת בית הקולנוע בעשור הקרוב. כחלק מהמאבק יצא קמפיין שבמסגרתו התחייבו כ-1,700 אנשים לרכוש מינויי כבוד בסך 300 שקלים.

 

לב סמדר המחודש

לב סמדר המחודש, היום

 

"בית הקפה עדיין בשיפוצים, וגם בחוץ עדיין עובדים", מתאר בשיחה עם "כל העיר" ירון כפתורי, משנה למנכ"ל רשת לב, "אבל האולם עצמו כבר מוכן, הכיסאות חדשים, שירותים חדשים, עשינו חיפוי חדש לקירות, והתקנו תקרה חדשה. עשינו את כל מה שהבטחנו. היה לנו חשוב מאוד לעשות כמה ימי הרצה, לפני פסטיבל הקולנוע שמתחיל ביום שישי בקולנוע וגם כי הקהל שלנו נורא רוצה לראות את הסרטים שלא יצא לו לראות: להתראות גרמניה וחיבור פשוט שלא הוקרנו מספיק בירושלים. וגם כי חשוב ברמה הטכנית להריץ ולוודא שכל המערכות עובדות; הקופה, התנאים, לוודא שלא נגיע למצב שבפסטיבל עצמו שזאת תקופת שיא ולחץ המקום לא יעבוד בצורה מקסימלית, בגלל זה התחלנו לעבוד עכשיו". 

 

המשנה למנכ"ל רשת קולנוע לב ירון כפתורי (צילום: נוגה ינאי)

 

מתי תיערך פתיחה חגיגית?

"פתיחה חגיגית ורשמית תהיה אחרי הפסטיבל. אני כן רוצה להזכיר שזאת הזדמנות לכל מי שאמר שיקנה מנוי ועוד לא קנה מנוי של כבוד לסמדר, זה בדיוק הזמן בחודש הקרוב. זה נורא חשוב לנו. מדובר פה על השקעה שעברה את השלושה מיליון שקלים שעליה דיברנו. והמקום נראה מדהים".

 

קולנוע לב סמדר (צילום: ג'יני, מאיה לוין)

קולנוע לב סמדר (צילום: ג'יני, מאיה לוין)

 

לב סמדר המחודש, כיום

לב סמדר המחודש, כיום

 

כמה מנויים מכרתם עד כה?

"נמכרו קרוב ל-1,000 מנויי כבוד, אבל הבטיחו 1,500. מנוי כבוד עולה 300 שקלים. אפשר לקנות אותו באתר אינטרנט ובקופות הקולנוע".

"השנה הזאת היתה אחת הסוערות והמרגשות ברשת לב", אומר כפתורי. "כל כך הרבה לב נכנס למבנה אבן הזה בירושלים והוא ריגש הרבה מאוד אנשים. הצליחו לעשות פה כמעט את בלתי אפשרי ואנחנו עוד נודה לכולם ואני מקווה שימשיכו להודות לנו ולעזור לנו ופשוט להגיע לקולנוע ולקנות מנויים וכרטיסים ולהראות שהייתה הצדקה לכל העניין הזה".

 

יואש בן יצחק (צילום: אסף שילה ישראל סאן)

יואש בן יצחק (צילום: אסף שילה ישראל סאן)

יואש בן יצחק, ממובילי הקמפיין נגד סגירת קולנוע לב סמדר אומר ל"כל העיר": "אני מאוד גאה בציבור הירושלמי ובקהילה הזאת שממש נעמדה על הרגליים האחוריות ונלחמה על מנת שהקולנוע הזה יישאר וימשיך לעבוד לפחות לעוד עשור".

איך היית מגדיר את סוד הקסם של הקולנוע?

"יש פה חיבורים של ישן וחדש והמון המון נוסטלגיה וזה גורם לאנשים טיפ-טיפה לברוח מהיום-יום. גם הקהל שמגיע לקולנוע, הוא קצת אחר, וגם מבחינת הסרטים שמקרינים, הם לא הסרטים הרגילים שמגיעים לאולמות הגדולים, מרובי האולמות. אלא אולם אחד כמו של פעם עם סרט אחד שאתה יכול להיכנס אליו עם כוס בירה או כוס תה ולהתענג בלי שיפריעו ויציקו לך".

למעוניינים לרכוש מנוי –

http://www.lev.co.il/memb-smadar

או במייל:  [email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר