בורות בכבישי ירושלים (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות התעוררות)
בורות בכבישי ירושלים צילומים מתוך פייסבוק, באדיבות התעוררות

בורות, מהמורות וסדקים: מצב הכבישים בירושלים בכי רע; ביום רביעי – הפגנה בכיכר ספרא

הרשתות החברתיות מלאות בתלונות של תושבי העיר על מפגעי בטיחות בכבישים בירושלים. בין התלונות – סדקים, מכסי ביוב בולטים או מונמכים ואין ספור פגיעות שסופגים הרכבים. יו"ר האופוזיציה ברקוביץ, "מגיע לתושבים איכות חיים אחרת". העירייה: "הכעס ואי הנוחות מובנים לנו. אין לנו אלא להביע צער"

פורסם בתאריך: 28.3.22 08:09

בגילה, בהר נוף, בגבעה הצרפתית, ברסקו, ברוממה, בבית הכרם, בפלמ"ח, במרכז העיר, ברמות ואיפה בעצם לא – הכבישים בירושלים במצב רע, מלאים בבורות ובמהמורות, מהווים מפגע בטיחותי וגם בנזק לרכבים. וכן, העובדה שהיה פה קר והכבישים מושפעים מכך ידועה, אבל קר היה במקומות נוספים בארץ והכבישים בהם רחוקים מלהיראות כמו אלו בירושלים.

מצב הכבישים בירושלים בכי רע. כמעט ואין כביש ברחבי העיר שאין בו בורות או מפגעים כאלה ואחרים – כולל כבישים שבהם רק הסתיים באחרונה שדרוג משמעותי של עיריית ירושלים. אחד כזה אפשר למצוא למשל ברחוב הפלמ"ח – מטרים בודדים לאחר הצומת המרומזר בכניסה לרחוב שרק באחרונה נחנך בטקס במעמד ראש העיר, ישנו פתח ניקוז ששקוע כמה וכמה סנטימטרים טובים משאר הכביש – התוצאה, עוד בום שהרכב מקבל. וזה, כאמור, כביש שרק באחרונה הסתיים בו השדרוג והריבוד מחדש.


רחוב הפלמ"ח, כאמור, אינו לבד. עשרות דיווחים עלו ועולים ברשת החברתית פייסבוק מצד נהגים על מפגעים שונים – הן בפוסטים פרטיים והן תחת קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח', שם ניתן למצוא אינספור תלונות וטענות וצילומים על מצב התשתיות ברחבי העיר, בדגש על בורות וסדקים בכבישים.

התלונות, כאמור, הן בפריסה עירונית רחבה והן חוצות שכונות, מגזרים ומגדרים – חילונים, חרדים, ערבים, נשים וגברים – כולם מתלוננים.

בין התלונות שנאספו ושעלו ברשתות החברתיות: "בטשרניחובסקי סללו מחדש קטע וכבר יש בורות… וכמובן שמכסי הביוב שקועים"; "נגרם לי נזק לאופניים של 800 שקלים בירידה לגן הפעמון"; "כל כביש בר אילן פשוט מזעזע"; "אי אפשר לנסוע בעיר הזאת. תשלמו לנו על הנזקים של הרכבים"; "כל במפר 7 מטר גובה, וכל בור יותר עמוק מזה שהיה לפניו"; "דרך חברון – בור ענק לפני הפנייה לרוזמרין – הלך לי כל הג'אנט"; "זה בולען! לא בור ואין שום אזהרה"; "רחוב ישעיהו – בור בכביש גרם לרוכב אופנוע לתאונה"; "נסעתי בבוקר בדרך לעבודה ברחוב יונה, כשפתאום הצמיג הקידמי הימני התפוצץ באמצע הנסיעה כתוצאה מבור בכביש+מכסה ניקוז בולט". וזה באמת רק קצה הקרחון.


רחוב ישעיהו (צילום: באדיבות התעוררות)

רחוב ישעיהו (צילום: באדיבות התעוררות)


באחרונה, לאור ריבוי התלונות והטענות של תושבים על מצב הכבישים ועל הנזקים שנגרמים לרכבים בגינן, החליטה סיעת התעוררות, סיעת האופוזיציה במועצת העירייה, להרים את הכפפה, לאגד את תלונות התושבים ולהעבירן לידי מועצת העירייה כדי להוביל לתוכנית עירונית סדורה ומקיפה לטיפול במפגעים.
הצעה לסדר בנושא תעלה בישיבת מועצת העירייה השבוע (רביעי, 30.3), אז צפויה גם הפגנה של פעילים ותושבים כנגד מצב תשתיות התחבורה בעיר.

בהצעה לסדר, שהוגשה על ידי כלל חברי התעוררות, מפורטים הממצאים הקשים שנאספו מרחבי העיר וישנן מספר הצעות ייעול ושיפור. "על מנת לפתור את הבעיה המסוכנת והמדאיגה", נכתב בהצעה לסדר, "יש לגבש תכנית אסטרטגית על מנת לטפל ולתת מענה לבעיה המעיקה בנוגע למצב תשתיות הכבישים, המפגעים, הבורות, הנגישות וההליכתיות בירושלים".


רחוב משמר העם (צילום: באדיבות התעוררות)

רחוב משמר העם (צילום: באדיבות התעוררות)


בין ההצעות שמבקשת התעוררות להחיל: "עיריית ירושלים תגבש תכנית אסטרטגית לטיפול מצב הבורות והתשתיות בירושלים: תקצוב חירום לריבוד כבישים ברחבי העיר – טיפול נקודתי וטיפול מערכתי – 150 מיליון שקל; פיקוח על עבודות הבנייה, על קבלני הבנייה ועל החברות שעובדות איתם בשיתוף. הטלת סנקציות על גורמים שייפגעו בתשתיות בירושלים, בכבישים עצמם, או בהסדרי בטיחות ראויים בזמן העבודות בסביבה שלהם; הקטנת כמות אתרי העבודות במקביל וניהול מושכל, על מנת לפקח על העבודה, להקטין את הפגיעה בתשתיות והקטנת העומסים הנלווים; הצבת יעד איכותי של התחייבות לטיפול תוך 48 שעות לכל מפגע שמדווח למערכת העירונית ב-106, תוך הצגת נתונים לציבור".


עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)

עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)


בשיחה עם "כל העיר" בנושא מפגעי התשתיות והתחבורה אומר יו"ר התעוררות ויו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ: "תושבי העיר מאבדים זמן יקר מדי יום. התשתיות התחבורתיות הפכו למזעזעות, הכבישים בירושלים מלאים בבורות ומפגעים שהורסים רכוש ומסכנים חיים. אין נגישות להולכי רגל במדרכות, העיר הפכה לאתר בנייה. ככה לא מנהלים בנייה ופיתוח במרקם קיים. ההחלטה לפתוח עשרות אתרי בנייה במקביל ללא פיקוח על העבודות משיקולים פוליטיים מביאה לנזקים משמעותיים. ההשלכות על התושבים רבות, עשרות מתלוננים על פגיעה ברכבים וברכוש, הפגיעה בזמן היא אינסופית. יש כאן פגיעה משמעותית באיכות החיים ונדמה שזה לא מעניין את ראש העירייה שבונה על זיכרון קצר. בעינינו, ראש העירייה מנותק מהתושבים והמצוקות שלהם".


הזמנה להפגנה נגד מצב הכבישים בירושלים (צילום: התעוררות)

הזמנה להפגנה נגד מצב הכבישים בירושלים (צילום: באדיבות התעוררות)


לדברי ברקוביץ, "התעוררות גיבשה תכנית אסטרטגית לשיפור ומזעור נזקי מצב התחבורה בירושלים. יש לנו הצעות קונקרטיות לשינוי המציאות הקשה הזו. נציף את הבעיות בישיבת המועצה הקרובה ונדרוש מליאון להפסיק את ההתעלמות מקריאות המצוקה, להקצות תקציב מתאים לטיפול במפגעים, וכוח אדם לפיקוח על העבודות המבוצעות. אני קורא לציבור להצטרף אלינו ולהפעיל לחץ ציבורי משמעותי ברשתות וגם להגיע לישיבת המועצה. מגיע לתושבים שמשלמים ארנונה כל כך גבוהה איכות חיים אחרת".

 

 

ומה אומרים בעיריית ירושלים? ראשית, ממש באחרונה – אם או בלי קשר להצעה לסדר של התעוררות ולהפגנה ביום רביעי (תלוי את מי שואלים אם יש קשר או אין. ר"ג), הודיעה העירייה על הקצאת כחצי מיליארד שקלים לטובת שדרוגי רחובות ומעל ל-100 מיליון שקלים לטובת קרצוף וריבוד כבישי העיר עד סוף שנת 2022.

על פי הודעת העירייה, בשנת 2022 ישודרגו בסך הכל למעלה מ-50 רחובות וירובדו מחדש כ-50 כבישים באורך של עשרות קילומטרים ברחבי העיר. עוד צוין כי העבודות הנרחבות לקרצוף וריבוד הכבישים כוללות גם איטום בורות וסדקים שנוצרו בצירי תנועה ברחבי העיר בשל פגעי מזג האוויר, שלגים וסחף.


שרי ישראל (צילום: מתוך פייסבוק)

שרי ישראל (צילום: מתוך פייסבוק)


בעיריית ירושלים, יש לציין, לוקחים אחריות על מצב הכבישים ומבינים את כעס התושבים. במענה לפניית "כל העיר" נמסר: "הכעס ואי הנחת שמביעים תושבים בירושלים מובנים לנו ואף היו צפויים. על כך אין לנו אלא להביע צער, הבנה והשתתפות ברגשות התושבים. אין זה נוח לנסוע בתוך תוואי של עבודה, כמו גם בכבישים שבהם טרם התבצע שדרוג או ריבוד מחדש. ואולם, לצד אי הנחת, חשוב לנו לומר לתושבי העיר כי כבר בקרוב יחושו הקלה גדולה ובתוך זמן לא ארוך הם יחוו את משמעותה של תוכנית מהפכת התשתיות, התחבורה ושדרוג המרחב הציבורי, בהיקפי ביצוע חסרי תקדים. מהפכה זו מתבצעת לאחר שנים רבות שבהן לא הייתה עשיה רבה בנושא. התוכנית מבוצעת באופן סדור ואחראי לרווחת תושבי העיר ולרווחת הבאים בשעריה. עיריית ירושלים מקדישה מאמצים רבים ומשתדלת לתזמן את העבודות כדי לצמצם ככל שניתן את הפגיעה במשתמשי הדרך ובהולכי הרגל. חלק מהרחובות כבר שודרגו, חלק מהכבישים כבר רובדו, והעבודה על השאר נעשית במרץ ובתכליתיות. בכוונתנו להגיע לכל נקודה שזקוקה לטיפול, ולתקן אותה.


משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


"מאות הפרויקטים ברחבי העיר מבוצעים בכפוף למתן היתרים ואישורים. מטבע הדברים, בביצוע עבודות בהיקפים בסדרי גודל כאלו, מתגלות לעיתים גם תקלות, שגורמות לאי נוחות בסמוך לאזורי העבודות. העירייה פועלת לעדכן אודות שינויים בהסדרי התנועה באמצעים פיזיים באזור העבודה, באמצעות פרסומים בשכונות ובתקשורת, במטרה ליידע את הציבור. כל התקלות המדווחות לעירייה מטופלות באופן מקצועי, יעיל ומהיר על ידי עיריית ירושלים וצוותי קשרי הקהילה, הנמצאים בקשר רציף ושוטף עם התושבים והעסקים, ופועלים לסייע להם ככל האפשר במהלך תקופת העבודות ואף לאחר מכן. כלל הגורמים הנמצאים בשטח פועלים באופן רציף לשמירה מרבית על ניקיון השטח והבטיחות בו. תנאי מזג אוויר החורפי מעכבים ומקשים על ביצוע עבודות ותיקונים, וטמפרטורות נמוכות מונעות ריבוד אספלט. בימים אלה קצב ביצוע העבודה אף מתגבר.

"חשוב להדגיש כי העבודות בפרויקטים השונים מפוקחות ומלוות כל העת על ידי צוות ניהול הפרויקט ויועצי בטיחות, בכל פרויקט ופרויקט, תוך בקרה שוטפת על מהלכן בכל שלבי הפרויקט. אנו עומדים לרשות הציבור אשר מוזמן לדווח למוקד העירוני 24/7 על כל מפגע הנגרם במסגרת ביצוע העבודות השונות, וזאת במטרה לשמור על בטיחותם של כלל משתמשי הדרך".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ההולכת (מנסה) בדרכים

    מוזמנות ומוזמנים לראות את מצב המדרכות. אם יש כאלו שכבר שופצו והורחבו, הן נהפכו לחניונים לרכבים. אפילו העמודונים כבר לא עוצרים את החונים הנחושים. כמה תמרונים דרך מעבר החציה והנה, חניה פרטית.

  2. שי

    בושה וחרפה!! המצב מזעזע בעיר, מבדיקה שיערוך כל אחד אפשר לגלות, כי תושב ירושלמי ממוצע משלם לפחות פי 2 על נזקים שנגרמים לרכב בגלל פשיעה של העירייה, ופי 3 על דוחות חניה וכד. ולא מפליא, זאת העירייה שהכי פחות מתחשבת בערעורים…
    לאן הולך הכסף???
    ניקח לדוגמה את רחוב מלכי ישראל, קירצפו שם חלקים מהכביש ורק אחרי איזה 3 שבועות ריבדו אותו מחדש, ושלא תיהיה טעות, לא עשו שם כלום בין הקירצוף לריבוד… אז מה למען ה הם עושים??? האם יש איזה יועמש שמלווה אותם????

  3. חיה

    אני גרה בירושלים כבר שנים. העיר הזאת רק הולכת ומידרדרת מכל הבחינות!! תחבורה, פקקים, כבישים ומידרכות לקויות וכ'ו……. אבל מה?! העיקר לשלם שכירות מטורפת ולשלם על כל נשימה ונשימה!!!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הרפורמה בתחבורה מובילה לכאוס שבסופה מעלים את מחירי התחבורה הציבורית ב25%!

  5. רפאל

    מה לא הבנתם ראש העיר לא רוצה שהסתובבו בעיר עם הרכב בעיר סעו רק בתחבורה הציבורית..
    הכל מכוון עד שיסיימו את כל השיפוצים בעיר.
    עד שיהיו פצועים לא יתקנו את הכבישים.

  6. ירושלמית שמזהה בלבולי מוח פופוליסטים

    בחירה מתמדת בזיגזגים לבחור בין פגיעה ברכב סמוך לבין התהפכות או פיצוץ גלגל.השיא בעמק הארזים.
    בונים על זיכרון קצר בבחירות !!

  7. אזרח ותיק6

    הלכו לי בולמי זעזועים ברכב כולל משולשים בגלל הבורות האלו, עכשיו כל בור מרגיש ונשמע נורא!! אני סובל ונוהג סובל ונוהג וסובל!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר