עובדי אגף התברואה, השבוע (צילומים: אגף התברואה בעיריית ירושלים)
עובדי אגף התברואה, השבוע (צילומים: אגף התברואה בעיריית ירושלים)

נקייה מתמיד – ירושלים מוכנה לפסח

גיל גורני, ראש אגף התברואה בעיריית ירושלים, מספר על ההיערכות המיוחדת של עובדי האגף לקראת פסח וגם על תגבור הכוחות הפועלים בחול המועד | טור אישי

פורסם בתאריך: 14.4.22 12:29

ירושלים עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש, זאת בהמשך לרפורמת הניקיון אותה הנהיג ראש העיר משה ליאון מאז כניסתו לתפקידו. לקראת חג הפסח, בו נוהגים לדקדק בעבודות הניקיון, פועלת העירייה ביתר שאת באמצעות אגף התברואה, לקרצף את העיר לכבוד החג ומאות אלפי הישראלים אשר יגיעו לעיר במהלך חול המועד.

עובדי אגף התברואה פועלים בימים שבשגרה לניקיון העיר ירושלים. בשנים האחרונות, כל יום בירושלים הוא פסח. העיר הפכה לנקייה יותר בעקבות שורה של מהלכים – הותקנו אלפי אשפתונים ופחים טמונים, הוגברו ויועלו סבבי הפינוי, הוסדרו סבבי שטיפה בכלל שכונות העיר ובכך, הפכה ירושלים לעיר הנקייה ביותר בישראל.

מאז נבחר לתפקיד, ראש העיר חרט על דגלו את קידום רפורמת הניקיון בעיר. ב-3 השנים האחרונות, השקיעה העירייה משאבים אדירים בשיפור נראות המרחב הציבורי וניקיונו. המהפכה נראית בשטח וכלל התושבים מברכים על כך מדי יום. בין השאר, הותקנו אלפי פחים מוטמנים שהחליפו את מכולות האשפה המוכרות. הפחים מצוידים בגלאי נפח מתקדמים, המשדרים נתונים אודות מצב הפח ונפחו. לאחרונה החלה העירייה בפיילוט חדש מסוגו והציבה אף שלטים אלקטרוניים בסביבות הפחים, במטרה להציג לתושבים את נפח הפחים ומצבם, כדי שיוכלו לדעת איזה פח פנוי, אליו ניתן להשליך את האשפה. פיילוט נוסף שנעשה בשיתוף התושבים, הוא “הפח המדבר”, שהותקן בשכונת פת ומודה לעוברים ושבים שמשליכים פסולת לתוכו.

העירייה גם סיכמה עם תאגיד המחזור תמיר על הצבתם של כ-2,000 פחים כתומים ברחבי ירושלים כשלב א’ לקראת פריסה מלאה בעיר. בנוסף, בשל החשיבות שהיא מייחסת לנושא, לקחה על עצמה העירייה גם את האחריות על ניקיון תוואי הרכבת הקלה. יצוין גם, כי כלל האשפה הביתית מכל שכונות העיר מועברת למפעל גרין נט בעטרות, מהמפעלים הגדולים והמתקדמים ביותר בעולם למחזור אשפה, שמבצע הפרדה בין סוגי הפסולת השונים ודואג למחזורם, זאת בנוסף למכלי המחזור השונים הפרוסים ברחבי העיר.

במטרה לשמור על ניקיון המרחב הציבורי, וכשירות לתושבים ולמבקרים, הקימה העירייה כ-65 מבני שירותים ציבוריים ברחבי העיר, 8 מהם במהלך שנת 2021 – במרכז העיר, בעיר העתיקה וברובע היהודי ובפארקים וגני שעשועים ועוד.

בחודש האחרון ולכבוד חג הפסח, תוגבר האגף ופעל בכוחות מאומצים לפינוי האשפה בשכונות ולקראת ערב החג. צוותים של האגף, בסיוע רכבי טיאוט ורכבי פינוי אשפה, עברו בשכונות השונות במשמרות מתוגברות ופינו את האשפה המושלכת על ידי המשתמשים הביתיים. בכל יום, מפעילים 2,000 עובדי האגף כ-150 משאיות ומנופים ביום, תוך פינוי של אלפי טונות אשפה מדי יום.

דגש מיוחד ניתן על צחצוח הרחובות – בדגש על מרכזי מסחר, רחובות ראשיים ואתרי תיירות – הכותל, העיר העתיקה ואתרים נוספים. צוותי שטיפה פעלו אף הם בכוחות מתוגברים ודאגו לניקיונה של העיר ו-וידאו כי העיר ירושלים תהיה נקיה ומסודרת לקראת ערב החג.

 

 

לאחר שנים בהן היו שורפים תושבי ירושלים את החמץ במדורות מאולתרות, אשר מלבד הפיח והעשן גרמו אף מפגעים תברואתיים רבים, הציבה העירייה מכולות מיוחדות בשכונות, בהן יוכלו תושבי העיר לשרוף את החמץ באופן מרוכז. צוותי התברואה העירוניים, אשר יפעלו במשמרות כפולות בערב החג, יאספו את המכולות לצד האשפה הביתית, כך שהעיר תכנס לחג כשהיא נקייה ומצוחצחת, וללא חמץ כמובן.

במהלך חול המועד עובדי אגף התברואה יעבדו באופן מתוגבר וייפרשו באתרי התיירות – בעיר העתיקה, במרכז העיר, בגן סאקר ובמתחמי התקהלות נוספים, ויעסקו בפינוי אשפה ביתית ופינוי האשפתונים הפרושים ברחבי העיר, ניקוי וחיטוי בתי השימוש הציבוריים וכן בטיאוט ושטיפת המדרכות. אנצל במה זו, ואקרא לתושבי העיר ולעולי הרגל – אנא, שמרו על הניקיון, בין אם בישיבה בפארק, בהליכה ברחובות העיר – דאגו לאסוף את האשפה והניחו אותה בפח הקרוב אליכם.

ירושלים מוכרת כעיר אשר נטלה ט’ קבין של יופי. אנא, עזרו לנו לשמור על יופייה וניקיונה של עיר הבירה גם בימות החג.



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר