ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)
ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ברקת לחרדים: "לא אתן לפגוע בצביון השכונות החילוניות"

ל"כל העיר" נודע כי בשיחות סגורות שניהל ראש העיר עם החרדים באחרונה הוא הציב גבולות ברורים, שיאפשרו חיים משותפים בשכונות: "יש קווים אדומים עליהם לא נוותר"

פורסם בתאריך: 13.7.17 18:11

כנגד ראש העיר ניר ברקת הוטחה לא מעט ביקורת על כך שהוא מרצה את הגורמים החרדים בעיר ובעירייה. אלא שבאחרונה, כך נודע ל"כל העיר", נמצא ברקת בעיצומו של מסע כנגד הפגיעה בצביון של השכונות החילוניות בעיר.

עוד נודע כי בשיחות סגורות שמקיים ראש העיר עם החרדים בשבועות האחרונים הוא מדגיש בפניהם כי "לא אתן לפגוע בצביון השכונות החילוניות, יש קווים אדומים עליהם לא נוותר".

גורמים בכיכר ספרא מציינים כי בשיחות הללו העביר ברקת לחרדים את המסר החד משמעי לפיו: "אנו חיים יחד בעיר ויש לכבד ולתת מקום למגזרים השונים באופן שלא מביא להשתלטות של צד אחד על השני".

בסביבת ראש העיר מוסיפים כי באותן שיחות ציין ברקת בפני החרדים כי "לראשונה יצרנו הסכמה חסרת תקדים בין המגזרים בעיר, ששומרת על צביון השכונות החילוניות ומאפשרת את צמיחתן וחיזוקן לצד צמיחה וחיזוק של השכונות החרדיות. לא עוד חיכוכים ומאבקים בין חילונים לחרדים בשכונות אלא מתווה ברור עם גבולות מוסכמים שמאפשר חיים זה לצד זה ולא אחד על חשבון השני".

ומהם אותם הגבולות? לדברי גורמים בעירייה, בין הקווים האדומים שקבע ברקת בשיחות:
– לא ייבנו בתי ספר ומוסדות חרדים בשכונות חילוניות כפי שדרשו החרדים.
– המענה יינתן רק בשכונות סמוכות ובקווי התפר בין השכונות כדי לא לפגוע במרקמי השכונות.
– המענה בצורכי חינוך למיעוט החרדים בקרית היובל יינתן בבית וגן; המענה למיעוט החרדים בגבעה הצרפתית יינתן ברמות אשכול; והמענה למיעוט החרדים בפסגת זאב יינתן בנוה יעקב.

אותם גורמים מוסיפים ואומרים: "כפי שהבטיח ראש העיר, מגרש ורבורג בקרית היובל יוקצה בזמן הקרוב למגזר החילוני בשכונה ויוקמו עליו מוסדות חינוך ותרבות עבור הציבור חילוני. כמו כן, בית הספר הממלכתי ניסויי ארגנטינה בקרית היובל יוגדל ויתרחב; יוקם בית ספר ממלכתי דתי חדש בקרית היובל; יחוזקו ויורחבו מוסדות החינוך הדתיים לאומיים בשכונת גבעת מרדכי; תישמר ההפרדה בין שני המינהלים הקהילתיים בשכונת רמות, ולא יאוחדו למינהל אחד כדי לאפשר לכל מגזר בשכונה לקבל שירותים בהתאם לאורח חייו; בית הספר הממלכתי דתי דרור תיכון יתרחב ויעבור ליד בית הספר בויאר, ובמבנה בגבעת שאול ייפתח בית ספר נוסף עבור המגזר הדתי לאומי, במטרה לחזק את המגזר בשכונה; בית הספר הימלפרב יורחב וישופץ כדי לחזק את הציבור הציוני ולתת מענה לציבור הדתי לאומי; קריית החינוך ברמת אשכול לא תהיה כולה חרדית, אלא תתן מענה לכלל המגזרים".

בעירייה מציינים כי "מדובר בהישגים רבים וחסרי תקדים לציבור הציוני, שמתגורר בשכונות המעורבות. הקווים האדומים לצד ההישגים יסדירו את הנושאים שהיו במחלוקת אחת ולתמיד ויאפשרו לציבור הציוני להמשיך ולצמוח בשכונות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אל תאמינו לו- זאת תעמולת בחירות

    ניר ברקת כבר מזמן שכח מי בחר בו. הנסיון מוכיח שאחרי הבחירות הוא מפסיק לדאוג לשכונות הפלורליסטיות

  2. יש לו קואליציה חרדית

    אם ברקת פועל לטובת החילונים אז למה הקואלציה שלו מלאה בחרדים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר