(צילום: באדיבות עיריית ירושלים)
(צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

תוכנית "שבילים" – תוכנית ה-Mid -Career לאנשי החינוך בירושלים יוצאת לדרך

התכנית עונה על הצורך של מורות ומורים בירושלים להתפתח מקצועית, להתקדם ולהתמחות. "מדובר בפיילוט ראשון אליו נרשמו כ- 300 מורים", מציינים בעיריית ירושלים

פורסם בתאריך: 16.8.22 14:57

עיריית ירושלים יוזמת את תוכנית "שבילים" במטרה לאפשר פיתוח קריירה בחינוך למורים ירושלמיים.  מורות ומורים ירושלמיים יזכו להגשים חלומות מקצועיים, ובתי הספר ירוויחו מומחים מובילים בקרב הצוותים החינוכיים שלהם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"המנהלים ימליצו על מורים מתוך אנשי הצוות, שיובילו תחום חדש בבית הספר", מסבירים בעירייה. "המורים שיתקבלו ישלחו ע״י לקורסים בתחומים הרלוונטיים, שבתומם יקבלו תעודה וישלבו בתחומי ההשתלמות, בתוך חיי בית הספר".

התכנית כוללת ארבעה מסלולים:

•תעודת מדריך ירושלים ("תו תקן" באזור ירושלים) – בשיתוף יד בן צבי: מורות ומורים יזכו ללמוד על ירושלים בשלל דיסיפלינות בקורס הוותיק והמבוקש של יד צבי: גיאוגרפיה, ארכאולוגיה, בוטניקה, תכנון עירוני, היסטוריה וכמובן תנ"ך. הלמידה האינטרדיסציפלינרית, בשילוב הזדמנות לפיתוח פדגוגי של יחידות לימוד וקורסים עבור התלמידים שלהם בנושא ירושלים, היא הזדמנות יוצאת דופן עבור המשתתפים המגיעים משלל תחומי דעת.

• תעודת הנחיית קבוצות – בשיתוף מכון מגיד: לימודי הנחיית קבוצות נעשים בשנים האחרונות דרישת סף לתפקידים הדורשים ניהול של עבודת צוות וליווי תהליכים קבוצתיים. התפיסה של כיתה כקבוצה, כמו גם ההטרוגניות המאפיינת את הכיתות ובתי הספר היום, הופכת את הכישורים הללו למרכזיים עבור כל איש חינוך המעוניין להעמיק את הלמידה הרגשית חברתית של תלמידיו. במהלך הקורס, המשותף למורים ממזרח וממערב העיר, המשתתפים ירכשו ידע וכלים להוביל קבוצות תלמידים בתהליכי למידה מתמשכים, המבוססים על דיון פורה, ניהול קונפליקטים ושיתוף פעולה מורכב.

• תקשורת מיטבית עם הורים – מורים בשיתוף מכון אדלר: בעוד שידוע כי תקשורת טובה בין הורים ומורים עשויה להשפיע באופן דרמטי על הרווחה ועל ההישגים של התלמידים, לא קיימת כמעט הכשרה מסודרת של מורים בתחום הזה, והם נשענים על האינטואיציה ועל הניסיון שלהם בשני התפקידים.
הקורס שפותח ומועבר בשיתוף מכון אדלר, מקנה למורים ידע ומיומנויות בתחום ומאפשר להם ללוות מורים אחרים בבית הספר בקשר המתמשך עם ההורים, שכולל לעתים משברים ואתגרים מסוגים שונים. בנוסף, משתתפי הקורס יקבלו ליווי וייעוץ בפיתוח תהליכים שונים הנוגעים לקשר בין בית הספר להורים – ימי הורים, תעודות, יוזמות הורים וכו'.

• חינוך למיניות בריאה – בשיתוף 'לדעת לבחור נכון':
קורס המקנה ידע וכלים פרקטיים להנחיית מיניות בריאה בכיתה והתמודדות בשיחה אישית עם תלמידים ותלמידות בנושא באופן בטוח, ומתוך סקרנות ועניין בריאים. במקביל למהלך הרחב שיוזם משרד החינוך בנושא, ההכשרה הייחודית תאפשר למורים למלא תפקיד מפתח בבית הספר בבניית תוכנית לימודים, בליווי חדר המורים וביצירת אקלים חיובי לטובת התפתחות של מיניות בריאה ומיטיבה.

מתכונת המסלולים כוללת יום בשבוע או אחר צהריים (תלוי קורס). במהלך הלימודים, המשתתפות והמשתתפים זוכים בהכשרה On-The-Job. באמצעות התנסויות רלוונטיות בבתי הספר, המשתתפים מפתחים יחידות לימוד חדשות ומקבלים משוב. בנוסף, במהלך השנה יתקיימו שלושה מפגשי קהילה של כל המורים המשתתפים בתכנית.

"מדובר בפיילוט ראשון אליו נרשמו כ- 300 מורים", מציינים בעירייה, "כאשר מכסת המשתתפים בפיילוט עומדת על כ- 100 מורים".

"התכנית עונה על הצורך של מורות ומורים להתפתח מקצועית, להתקדם ולהתמחות. היא מעניקה לבתי הספר מומחי תוכן פנימיים שמסוגלים לייצר תהליכים ברי קיימא בתוך בתי הספר, ולהפסיק את ההישענות של בתי הספר על מומחים מבחוץ", עוד מציינים בעירייה.

יש לציין כי התוכנית מבוצעת באמצעות ביתא מחנכים – יחידת החדשנות העירונית, ובשיתוף החממה לאנשים במנהל החינוך ירושלים.

ראש העיר משה ליאון: "מערכת החינוך הירושלמית חושבת צעד אחד קדימה. מינהל החינוך בעירייה בנה מגוון תכניות אסטרטגיות וייחודיות לעיר, שמטרתן קידום והעשרת מורות ומורים. תכניות אלה ישלבו אותם בהתמחות בנושאים יעודיים, אותם יובילו בתוך המסגרת הבית ספרית. הדבר יפרה את שאר המורים וכמובן, יסייע ויועיל לתלמידים וגם להורים".


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר