רחוב הקרדו בעיר העתיקה (צילומים: אדם אקרמן)
רחוב הקרדו בעיר העתיקה (צילומים: אדם אקרמן)

דו"ח הנדסי הצביע על סכנת קריסה מיידית – משרד ירושלים ומורשת הקצה 2.5 מיליון שקלים להצלת הקארדו בעיר העתיקה

בדו״ח הנדסי מיוחד שהוגש לאחרונה למשרד ירושלים ומורשת צוין כי קיימת סכנת התמוטטות מיידית של רחוב הקארדו בעיר העתיקה. עם קבלת ממצאי הדו״ח, החליט השר זאב אלקין להקצות 2.5 מיליון שקלים להצלת הרחוב ושימורו

פורסם בתאריך: 21.9.22 14:51

הקארדו, הרחוב העתיק של ירושלים החוצה את הרובע היהודי בעיר העתיקה, הוא ממצא ארכיאולוגי עתיק שנחשף לאחר מלחמת ששת הימים. הרחוב העתיק כולל שדרת עמודים שנשמרו מימי הכיבוש הרומי בירושלים, קמרונות וקשתות אבן. לאור חשיבותו ההיסטורית והתיירותית של הקארדו, החברה לפיתוח הרובע היהודי מבצעת באופן תדיר בדיקות ובחינות הנדסיות של הקארדו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 


ל"כל העיר" נמסר כי "בדו״ח הנדסי מיוחד שהוגש לאחרונה לשר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, צוין כי קיימת סכנת התמוטטות מיידית של רחוב הקארדו המקורה, קיימות התפוררויות אבן וקיים חוסר איזון הנדסי בחלק מהקשתות. עם קבלת ממצאי הדו״ח, החליט השר אלקין להקצות מיידית 2.5 מיליון שקלים להצלת הקארדו ושימורו מתקציב משרד ירושלים ומורשת".

עוד נמסר כי "בשבוע שעבר סייר השר אלקין יחד עם מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק, ברובע היהודי בהובלת מנכ״ל החברה לפיתוח הרובע, הרצל בן ארי, שהסביר לשניים על פרויקט השימור של הקארדו ועל התקדמות בניית מעלית הכותל ושחזור בית הכנסת תפארת ישראל, שני פרויקטים משמעותיים שאושרו על ידי השר אלקין. עבודות השימור של הקארדו יחלו בשבועות הקרובים בביצוע החברה לפיתוח הרובע היהודי".

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "חשיבותו ההיסטורית של הקארדו ומאות אלפי המבקרים במקום בכל שנה מחייבים את שימורו והצלתו מקריסה. משרד ירושלים ומורשת בראשותי מבצע בימים אלו מהפכת תשתית ותיירות ברובע היהודי בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים".

יעקב שפר, מהנדס ממשרד שפר רונן מהנדסים: "כבר לפני מס׳ שנים התגלו כשלים הנדסיים וסדקים בעמודי הקארדו. ביצענו בדיקה מיוחדת במבנים הנקראת ״פלאט ג׳ק״, וגילינו שהעמודים ממש בסכנת קריסה. בוצעו מס׳ עבודות נקודתיות, אך בסקר שביצענו לאחרונה גילינו החמרה משמעותית במצב העמודים והקמרונות באתר. התוכנית כרגע היא להחליף חלק מהאבנים הסדוקות ולהזריק חומרי ייצוב לקמרונות. בנוסף נסיר בטון מבסיסי העמודים תוך שימור האלמנטים הייחודים בקארדו".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הדירות הגדול של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר