פעילות המשטרה במחנה פליטים שועפאט, הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)
פעילות המשטרה במחנה פליטים שועפאט, הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)

פיגוע הירי במחסום שועפאט: נמשך המצוד אחר המחבל – בן 22 ממזרח ירושלים

עד כה נעצרו 3 חשודים במעורבות בפיגוע הירי הקטלני אמש במחסום שועפאט. הלוחמת שנפצעה אנוש נפטרה במהלך הלילה בבית החולים. מצבו של הגבר שנפצע ממשיך להיות קשה

פורסם בתאריך: 8.10.22 22:00

עדכון אחרון: 9.10.22 08:13

משטרת ירושלים ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) ממשיכים גם בשעה זאת במצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש (מוצ"ש) במחסום שועפאט בצפון ירושלים. עד כה הותר לפרסום כי מדובר על תושב מזרח העיר, בן 22. כמו כן, במהלך הלילה נעצרו 3 חשודים במעורבות בפיגוע – תושבי בית חנינא, מ.פ שועפאט וענתא – כולם בשנות ה-20 לחייהם.

מצבו של המאבטח, גבר כבן 30, שנפצע בפיגוע מוסיף להיות קשה, והוא מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מורדם ומונשם. במהלך הלילה הוא נותח והבוקר הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי כשהוא מורדם ומונשם.

כמו כן, במהלך הלילה הותר לפרסום כי הלוחמת שנפצעה אנוש בפיגוע, בת 19, נפטרה בבית החולים הדסה הר הצופים. דובר צה"ל עדכן כי הודעה נמסרה למשפחתה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ממשטרת ירושלים נמסר כי "החקירה מתנהלת ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים ושירות הביטחון הכללי. עד כה נעצרו 3 חשודים בחשד למעורבות בפיגוע – תושבי בית חנינא, מ.פ שועפאט וענאתא בשנות ה-20 לחייהם)".

במהלך הלילה נמסר מהמשטרה כי "כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ומג״ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת, שב״כ וכוחות צה״ל, ממשיכים לפעול במצוד אחר המחבל, תוך ביצוע סריקות נרחבות ומגוון רחב של פעולות ופעילות ללכידתו".


פעילות המשטרה במחנה פליטים שועפאט, הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה במחנה פליטים שועפאט, הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)


עוד קודם לכן, בסביבות חצות, נמסר ממשטרת ירושלים: "בשעה 21:10 הגיע רכב ממ.פ שוועפט לכיוון המחסום בכניסה למקום, ממנו הגיח מחבל חמוש שהסתער וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר. מיד לאחר הפיגוע המחבל נמלט מהמקום רגלית לכיוון מ.פ שוועפאט והרכב המשיך בנסיעה לכיוון ההפוך. לוחמי מג״ב שהיו במעבר השיבו לעבר המחבל בירי. כתוצאה מפיגוע הירי במחסום נפגעה אשה באורח אנוש. מאבטח אזרחי שפעל במעבר נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. בנוסף נפצעו שני לוחמי מג״ב נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.


פעילות המשטרה במחנה פליטים שועפאט, הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה במחנה פליטים שועפאט, הלילה (צילומים: דוברות המשטרה)


"לאחר הפיגוע הוזעקו כוחות משטרה ומג״ב למקום בפיקוד מפקד מחוז ירושלים והתחילו בסריקות ופעולות נוספות בזירה ובאזור. בהמשך הגיעו לזירה השר לבט״פ ומפכ״ל המשטרה וקיימו הערכת מצב יחד עם ממ״ז ירושלים, מפקד מג״ב, מפקדים וכוחות הביטחון. בשעות האחרונות פועלים כוחות משטרת ישראל ומשמר הגבול יחד עם שב״כ וכוחות צה״ל למצוד וסריקות אחר המחבל ומעורבים נוספים בפיגוע הירי. בפעילות שנמשכת גם בשעות אלו, נעצר הערב חשוד אחד בחשד למעורבות בפיגוע. בשעה זו כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ומג״ב עוטף ירושלים, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת ומסוק המערך האווירי של משטרת ישראל, שב״כ וכוחות צה״ל ממשיכים לפעול באזור במצוד אחר המחבל ומעורבים נוספים תוך ביצוע מגוון רחב של פעולות ופעילות ללכידתם".

ראש העיר משה ליאון: אני שולח את תנחומיי למשפחת הלוחמת שנרצחה בידי בן עוולה ואיחולי החלמה למאבטח, שנפגעו במחנה הפליטים שועפאט. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון והמשטרה, שההקרבה, הנחישות והמסירות שלהם, כל יום, כל שבת וכל חג, מסביב לשעון, הם אלה שמאפשרים לנו חיים בשקט ובביטחון.

 

 

ערב קשה בירושלים: מאבטח וחיילת נפצעו הערב, מוצ"ש, בפיגוע ירי לעבר מחסום שועפאט. מצבה של לוחמת מג"ב כבת 20 מוגדר אנוש. כוחות גדולים של משטרה מנהלים מצוד אחר הרכב שבו ככל הנראה נמלט המחבל.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "לפני זמן קצר, התקבל דיווח על ירי לעבר מעבר מ.פ שועפאט. כתוצאה מכך ישנם 2 פצועים במקום שמצבם הוגדר ראשונית קשה (עפ"י גורמי רפואה). כוחות משטרה הוזעקו למקום והחלו בסריקות אחר החשוד במעשה שנמלט".

עוד נמסר כי "מצבו של המאבטח בן ה-25 אינו יציב לאחר שנפגע בראש, בצוואר ובחזה. הוא פונה לבית החולים הר הצופים. הלוחמת בת ה-22 הועברה בהחייאה מלאה לבית החולים הר הצופים".

שמעון זלץ, חובש רפואת חירום במד"א, ואורי שחם, מנהל מרחב ירושלים במד"א, מספרים: "הגענו במהירות למקום וראינו 2 פצועים. העלנו אותם מיד לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תוך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבה של הצעירה בשנות ה-20 קשה מאוד ומצבו של הצעיר כבן 25 קשה. טיפלנו במקום גם בצעירה במצב קל מאוד שנפצעה מנתז".


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח

    רק ערבים מסוגלים אחרי פיגוע קשה לחלק סוכריות ולירות זיקוקים
    תבינו עם מי יש לנו עסק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר