הקרנת מסרי התקווה על חומות העיר העתיקה (צילום: מיכאל מושקוביץ)
הקרנת מסרי התקווה על חומות העיר העתיקה (צילום: מיכאל מושקוביץ)

84 שנים לפוגרום ליל הבדולח – מסרי תקווה הוקרנו על חומות העיר העתיקה

ארגון מצעד החיים הבינלאומי קיים זו השנה השלישית ברציפות את אירוע הזיכרון המסורתי לציון ליל הבדולח. אירועים מקבילים התקיימו בדובאי ובוינה בירת אוסטריה

פורסם בתאריך: 9.11.22 19:24

נזכור ולא נשכח: היום, 9.11, לפני 84 פרצו אירועי ליל הבדולח – שבו נערכו בכל רחבי גרמניה פוגרום ביהודים. לציון היום החשוב הזה בהיסטוריה היהודית והעולמית גם יחד – קיים ארגון 'מצעד החיים הבינלאומי' את אירוע הזיכרון המסורתי תחת השם "Let There Be Light" (ויהי אור) – אירוע שמתקיים זו השנה השלישית ברציפות עם הקרנת מסרים של תקווה על חומות העיר העתיקה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


המטרה מאחורי האירועים לציון ליל הבדולח היא "לזכור את העבר, את תמרור האזהרה הגדול ביותר ממנו העולם התעלם באופן שהביא מאוחר יותר לפרוץ השואה, לצד העלאת המודעות למציאות היום של אנטישמיות, חוסר סובלנות, דעות קדומות וגזענות הקיימת כיום בעולם, כלפי יהודים ולא יהודים, באמצעות השתתפות במאמץ חינוכי חוצה ציבורים שאליו יצטרפו אנשים מכל הדתות והרקעים", כך לדברי המארגנים.

יצוין כי בנוסף לאירוע המרגש בירושלים, קיים ארגון 'מצעד החיים הבינלאומי' שני אירועים מקבילים – האחד בדובאי שבאיחוד האמיריות – אירוע ראשון מסוגו במדינה מוסלמית – ובווינה בבירת אוסטריה.

כאמור, זו השנה השלישית ברציפות שבה האירוע מתקיים עם הקרנת מסרי תקווה וזיכרון על גבי חומות העיר העתיקה. הקרנת המסרים לוותה בטקס מרגש בו זכו לכבוד ניצולי שואה שהיו עדים לליל הבדולח, וולטר בינגהם ודיוויד ציצוביץ.

"אני זוכר הכל. אני זוכר איך הנאצים הרסו את בית הכנסת בחצר ביתי", אמר שורד השואה ציצוביץ. "אני זוכר את דפיקות שמש בית הכנסת שנאבק בנאצים כדי שלא יכנסו לבית הכנסת, אבל הוא עדיין לא הצליח למנוע מהם להצית ולשרוף אותו. אני זוכר איך על חנויות יהודי השכונה נכתבה המילה Jude, ושלא היה ניתן להסיר או לנקות את הכתובות. אני זוכר איך ניפצו את חלונות החנויות ובזזו אותן. אני זוכר איך ילדי ה-Hitlerjugend חיכו לנו בכל יום אחרי בית הספר רק כדי להרביץ לנו. חשוב לי לדבר אל מה שקרה, שלא ישכחו״.

בין מסרי התקווה שהוקרנו על גבי חומות העיר העתיקה, הוקרן מסר אישי של ראש העיר משה ליאון, שבו היה כתוב "מחובתנו להיות מסורים להנצחת השואה, ולהמשיך לספר על זוועות העבר. כשאני מסתכל על האנטישמיות העולה ברחבי העולם, אני מבין שאסור לנו לשקוט ולהפסיק לרגע, אלא להמשיך ולהילחם על הזיכרון של אחינו ואחיותינו שנספו בשואה".

 

 

יו"ר ארגון 'מצעד החיים הבינלאומי' ד"ר שמואל רוזנמן: "במשך 35 השנים האחרונות פועל ארגון מצעד החיים העולמי לחנך יהודים ולא יהודים אודות השואה ולקחיה, וחשיבות המאבק באנטישמיות ובכל צורות השנאה. השנה, לציון 84 שנים לאירועי "ליל הבדולח", תצא קריאה ברורה ואחידה מירושלים מוינה ומדובאי: רק ביחד נוכל להביס את השנאה ורק יחד נוכל להבטיח שלעולם-לא משמעו לעולם-לא עוד".


מחפשים דירת גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר