(צילום אילוסטרציה: טל כהן)
(צילום אילוסטרציה: טל כהן)

כ־40 אלף דוחות ניתנו בעיר על נסיעה ללא חגורת בטיחות

כך עולה מנתוני אור ירוק לשנת 2016. מהנתונים עולה עוד כי ירושלים מדורגת במקום הראשון הארצי במספר הדוחות

פורסם בתאריך: 25.7.17 17:00

לא חוגרים חגורת בטיחות בזמן הנסיעה? אם אתם נוסעים בירושלים, אתם ממש לא לבד: מנתוני עמותת 'אור ירוק' עולה כי בשנת 2016 חולקו בעיר 40,909 דו"חות בגין נסיעה ללא חגורת בטיחות.

מדובר במספר גבוה משמעותית מערים גדולות אחרות בישראל: בתל אביב, לדוגמה, חולקו בשנת 2016 'רק' 19,199 דו"חות כאלו – פחות ממחצית מהכמות שחולקה בירושלים, ובבאר שבע – 13,171 דו"חות בגין עבירה זו. עם הפער הזה, אתם לבטח מנחשים, ניצבת ירושלים ראשונה בפער משמעותי משאר הערים בישראל.

יש לציין כי הנתונים מתייחסים לנהגים ולנוסעים שלא היו חגורים, וכן למקרים שבהם נצפו ילדים מתחת לגיל 3 שאינם ישובים במושב הבטיחות, ילדים בגיל 8ˉ14 ללא חגורת בטיחות ונוסעים לא חגורים שגילם יותר מ־14.

(צילום אילוסטרציה: אור ירוק)

(צילום אילוסטרציה: אור ירוק)

 

עוד עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק', המתבססים על פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי בשנת 2016 נהרגו בכבישי הארץ 46 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות או שלא היו רתומים כראוי למושב הבטיחות, לעומת 35 בני אדם בשנת 2015 – עלייה של כ־30 אחוז. בסך הכול נפגעו בשנה שעברה 560 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים למושב הבטיחות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת בטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות, ולמרות זאת רבים נוסעים ברכב לא חגורים, ומסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים. צמצום הניידות והשוטרים בכבישים הביא לכך שאנשים פשוט לא מפחדים להיתפס, ולכן יש להוסיף כבר היום 300 ניידות ו־300 שוטרים כדי להגביר את הנראוּת ואת הנוכחות המשטרתית, ולמנוע מאנשים לנסוע ללא חגורות בטיחות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר