מתוך מופע "פסלים נעים" של צעירי שק"ל (צילום: יחסי ציבור שק"ל)
מתוך מופע "פסלים נעים" של צעירי שק"ל (צילום: יחסי ציבור שק"ל)

מדהימים: צעירי שק"ל שוברים את תקרת הזכוכית של תעשיית הבידור

בשבוע שעבר הופיעו שחקנים בעלי מוגבלות שכלית מעמותת שק"ל במתחם התחנה. הופעות נוספות של 'פסלים נעים' צפויות להיערך במהלך חודש אוגוסט בעיר

פורסם בתאריך: 26.7.17 09:22

הזאב מכיפה אדומה, סינדרלה ופיטר פן קיבלו בשבוע שעבר חיים חדשים, במסגרת פרויקט חוצות המציג שיתוף פעולה בין שחקנים בעלי מוגבלות שכלית לבין סטודנטים בקורס 'האסתטיקה של המוגבלות', המועבר במחלקה להיסטוריה ותאוריה בבצלאל. המיזם המעניין נערך בשיתוף דיקאנט הסטודנטים בבצלאל, בתמיכת קרן שלם ובהשתתפות עמותת שק"ל.

מופע "פסלים נעים" היה מופע הסיום של הפרויקט, והתקיים במתחם התחנה הראשונה – מה שהיווה את שיאה של שנת הלימודים, שבמהלכה למדו הסטודנטים על אומנות שנוצרת על ידי אנשים בעלי מוגבלויות, ועבדו עם שחקני קבוצת תיאטרון 'שיאים' של שק"ל – קבוצה הפועלת בסטודיו למשחק 'ניסן נתיב' בירושלים. מאות הורים וילדים שהגיעו למתחם התחנה נהנו מהמופע.

 

מתוך מופע "פסלים נעים" של עמותת שק"ל (צילום: יחסי ציבור שק"ל)

מתוך מופע "פסלים נעים" של עמותת שק"ל (צילום: יחסי ציבור שק"ל)

 

ד"ר עמנואל שן, מנחה הסדנה ומנהל פרויקט "שיאים" של עמותת שק"ל, אומר כי המטרה של הפרויקט היא ליצור חיבור אישי לכל אחד ואחת מהשחקנים. "הדמויות נבחרו על פי רעיונות השחקנים ועוצבו לפסלים נעים", מסביר ד"ר שן. "הפסלים החיים יציגו סצנות קצרות של דמויות מאגדות עם וכן סיפורים מפורסמים, על פי בחירותיהם של שחקני התיאטרון".

בין המשתתפים שמונה שחקנים בעלי מוגבלות שכלית. במהלך חודש אוגוסט יועלה המיצג עוד כמה פעמים, במקומות שונים ברחבי העיר.

'שיאים ערוצים לקהילה' הינה תוכנית שעוסקת בפיתוח מיזמים בתחומי התרבות והאומנות, המבוססים על שותפויות בקהילה עם מרכזי אומנות, תרבות ותקשורת, מוסדות להשכלה גבוהה ועוד. המיזמים אשר מתגבשים ויוצאים לפועל במסגרת התוכנית מהווים אמצעי חשוב להגשמת המטרות של שק"ל: לאפשר לאנשים עם צרכים מיוחדים להפוך לחלק מהחברה, לזכות בהגשמה עצמית ובאיכות חיים ולהרגיש חלק אינטגרלי מהקהילה שבה הם חיים. התוכנית משמשת גם כבמה ליוצרים עם קשיי תפקוד שונים.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר