אבי מעוז, משה ליאון, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: דני שם טוב/דוברות הכנסת, ראובן קפוצ'ינסקי)
אבי מעוז, משה ליאון, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: דני שם טוב/דוברות הכנסת, ראובן קפוצ'ינסקי)

סערת התוכניות החינוכית וח"כ מעוז: ראש העיר ליאון והעירייה יושבים על הגדר

בעוד שעשרות רשויות, בהן גם כאלה שבראשן מכהן חבר ליכוד, ומאות מנהלי בתי ספר ומורים לאזרחות הביעו מחאה חריפה כנגד העברת האחריות על התוכניות החינוכיות לח"כ אבי מעוז, ראש העיר משה ליאון מסרב להצטרף ומוסר: "העצומה היא במידה רבה טרם זמנה"

פורסם בתאריך: 4.12.22 15:03

עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון לא מצטרפים למחאה החריפה כנגד העברת האחריות על התוכניות החינוכיות של משרד החינוך לידי ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, שקורא לביטול מצעד הגאווה בירושלים ואף כינה אותו 'מצעד זנותי', תוך שהוא מביע אמירות בעייתיות (בלשון המעטה) רבות נוספות – כשלדעתו במשרד החינוך קיימות "תפיסות פמיניסטיות רדיקליות", על קהילת הלהט"ב אמר: "מלחמה תודעתית-תרבותית", על טרנסג'נדרים: "לא מקבל את זה, הם תימהונים", כשבנוסף הוא מתנגד לשירות נשים בצה"ל וטען כי "התרומה הכי גדולה שלהן למדינה – שיינשאו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעקבות ההסכם הקואליציוני שנחתם בין מפלגת 'הליכוד' לבין 'נעם', שבראשה עומד מעוז, שמעביר לידי מעוז את האחריות על התוכניות החינוכיות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, התפתחה בסוף השבוע מחאה חריפה של ראשי עיריות ורשויות מקומיות כמו גם של מאות מנהלי בתי ספר ומורים לאזרחות. זאת ועוד – גם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שאחראי להסכם הקואליציוני מול ח"כ מעוז ו'נעם' התבטא באופן חד משמעי כשהתחייב ביום חמישי האחרון שמצעד הגאווה בירושלים "ימשיך לצעוד", והוסיף: "הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט"ב".

אולם למרות המחאה החריפה והמשמעותית כנגד העברת האחריות הזו לח"כ מעוז, שבה שותפים גם ראשי רשויות שמזוהים עם מפלגת 'הליכוד', בעיריית ירושלים החליטו שלא להצטרף למחאה ומעדיפים לשבת על הגדר ולא לנקוט עמדה.

במענה לפניית "כל העיר" בנושא מסר ראש העיר משה ליאון: "ירושלים בלטה, מאז ומעולם, בגיוון הרב שיש בה וביכולתה לקבל ולהכיל את הכל כשווים, תוך שאיפה למצוינות. למנהלי בתי הספר סמכויות רחבות ואנו מעודדים חשיבה עצמאית, וטוב שכך. כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק ואינו מערב פוליטיקה מפלגתית אנחנו מעודדים חשיבה עצמאית בקרב ההנהגה החינוכית".

לדבריו, "העצומה הנוכחית באה ממקור ערכי חשוב, אך היא במידה רבה טרם זמנה. עד לעת הזאת לא הורכבה ממשלה ואין כל מינוי פורמלי, לכל תפקיד שהוא. כמובן שעד כה ולא פורסמה כל מדיניות חדשה. לאחר הרכבת הממשלה ומינוי שרים ומחזיקי תפקידים, נעקוב אחר הדברים מתוך אמונה ותקווה שהמציאות תגבר, ביחד עם ההיגיון והשכל הישר והחינוך בירושלים ימשיך להיות מתקדם ומעולה, כמימים ימימה".

כאמור, במהלך סוף השבוע, מאז חתימת ההסכם בין 'הליכוד' ל'נעם', במסגרתו הוחלט כי ח"כ מעוז יהיה אחראי על התוכניות החינוכיות, שיועברו ממשרד החינוך למשרד ראש הממשלה, שבו הוא יכהן כסגן שר, התפתחה מחאה חריפה של ראשי רשויות, אנשי חינוך ועוד.

 

 

כך למשל, במכתב שעליו מאות מנהלי בתי ספר מרחבי הארץ נכתב, בין השאר, "לא ניתן לעמדות חשוכות להשפיע על סדר היום". עוד כתבו המנהלים כי הם "יתייצבו ויעמדו איתן לשמירה על הדמוקרטיה שלנו. לא נישאר אדישים למצב, נוסיף לחשוף את תלמידינו לתכנים העוסקים בחופש, שוויון ואהבת האדם. אנו קוראים וקוראות לשינוי ההחלטה באופן מיידי".

זאת ועוד, במכתב שעליו חתמו למעלה מ-700 מורים לאזרחות ואנשי חינוך אחרים נכתב: "לא נקבל בשתיקה הנהגה חינוכית שתקדם בחקיקה ובמעשה פעולות אנטי-דמוקרטיות, הפוגעות בזכויות אדם. נמשיך לחנך את תלמידינו לאור ערכים ליברליים, הומניסטיים ודמוקרטיים, גם מול ניסיונות להצר את צעדינו ולכבות את אורם".


מחפשים דירת 4 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. לא יסתבך עם הר המור

    ראש העיר לא יסתבך עם הר המור ולא עם קינג ובהקשרים אחרים לא עם החרדים . הם הרוב והוא ראש עיר בחסד שלהם . הוא סתם שלב מעבר בדרך לשליטה חרדית ברגע בו יחליטו כי כדאי להם.

  2. צבועים

    המורים לאזרחות כאלה צבועים כמו גם מנהלי בתי הספר. הם צועקים לחופש, לשיוויון בין האזרחים. איפה היה החופש והשיוויון בתקופת הקורונה כשכלאו את כולם כולל ילדים בבתים שלהם? איפה היה השיוויון כשלא נתנו לאנשים ללכת לעבודה ופיטרו אותם או צמצמו או הוציאו לחל"ת או שהפרידו בין מחוסנים ללא מחוסנים ולא נתנו לאזרחים להיכנס לכל מקום? שקר הונאת מגפה של תקשורת. איפה הייתם המורים לאזרחות?????? למה לא צעקתם שהנחיות החירום היו נגד הדמוקרטיה?????

  3. אפמ

    ארץ מטורללת, פנאטית, כעורה, אוריינטלית וקיצונית.
    ונישומים מסוגה ומין כשל 'מעוז' – אחריתם אין לשער. ויש לנדותם כליל ושלא להסכין לגחמותיהם. עד יתעשתו או ייעלמו בתהום הנשייה.

    והמיזוגניה והטמטום – סיאוב קצה, מעורר קבס ומבחיל.
    כן יאבדו!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המן הרשע פה ולא מאירן.המדינה הולכת לקיבינימט.יקח אותכם האופל ביבי חולה המפש וחבורת אוכלי החינם מהליכוד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר