פעולות בבנקים לפי יישובים (גרפיקה: מכון ירושלים למחקרי מדיניות)
פעולות בבנקים לפי יישובים (גרפיקה: מכון ירושלים למחקרי מדיניות)

נתון בראש – ירושלים עובר ושב

נתונים שפרסם לאחרונה בנק ישראל יכולים מלמדים על דפוסי הפעילות של הירושלמים בבנק בהשוואה לכלל אזרחי ישראל

פורסם בתאריך: 29.12.22 16:29

כיצד אתם מבצעים את הפעולות שלכם בבנק? נתונים שפרסם לאחרונה בנק ישראל יכולים לספק תמונה לגבי אופי הפעילויות של הירושלמים בבואם לבנק. בשנת 2021 פעלו בירושלים 79 סניפים של בנקים, שהיוו 9 אחוזים מסך הבנקים שפעלו בישראל (882). בתל אביב פעלו בשנה זו 92 סניפי בנקים (10 אחוזים מהבנקים בישראל). גם מספר חשבונות הבנקים שהיו רשומים בתל אביב היה גבוה מזה של ירושלים – 1.39 מיליון חשבונות בנק בתל אביב, לעומת 923 אלף חשבונות בירושלים (9 אחוזים מישראל).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשנת 2021 ביצעו 923 אלף לקוחות הבנקים בירושלים 16.34 מיליון פעולות בבנקים אליהם הם השתייכו, כך שמדובר ב-17.7 פעולות בממוצע ללקוח בשנה. ניתן לומר כי הירושלמים מבצעים יותר פעולות מהממוצע של כלל הלקוחות הבנקים בישראל (14.8 פעולות בשנה בממוצע), והם שניים רק לתל אביבים (19.2).

בכל הקשור לשיעור הפעולות שבוצעו באופן פיזי בסניפי הבנק בירושלים, הוא עמד על 12 אחוז, היה דומה לשיעור מבצעי הפעולות באופן זה בישראל (13 אחוז) ונמוך מזה של תל אביב (9 אחוזים).

כרבע מהפעולות הבנקאיות שעשו לקוחות הבנקים בירושלים נעשו במכשירים האוטומטיים – שיעור גבוה בהשוואה לכלל ישראל (20 אחוז), ולעומת הערים הגדולות חיפה (16 אחוז) ותל אביב (10 אחוזים).

השימושים בישומונים (אפליקציות) השונים של הבנקים היה נפוץ פחות בירושלים בהשוואה לישראל- 28 אחוז לעומת 39 אחוז בהתאמה. בתל אביב חלקן של הפעולות שביצעו לקוחות הבנקים באמצעות היישומונים היווה את רוב הפעולות הבנקאיות, כששני שלישים מהפעולות בוצעו באמצעי זה. לעומת זאת, שיעור הפעולות שביצעו לקוחות הבנקים בירושלים באמצעות אתרי האינטרנט של הבנקים (24 אחוז מהפעולות) היה גבוה מזה של כלל ישראל (20 אחוז) ומזה של תל אביב (12 אחוז).

  • מקור הנתונים – בנק ישראל

 

 


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר