פעילות הצופים בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)
פעילות הצופים בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

מדי חאקי ואינפוזיה: תנועת הצופים הקימה שבט במרכז הרפואי הדסה

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו בישראל, חניכי תנועת הנוער משתלבים במחלקות השונות בבית החולים הדסה עין כרם. "מביאים את הפן הייחודי כבני נוער צופיפניקים", מחמיאים בהדסה

פורסם בתאריך: 3.1.23 13:51

מחמם את הלב: שיתוף פעולה ראשון מסוגו בארץ משלב בין רוח ההתנדבות של תנועת הצופים בירושלים לבין המרכז הרפואי הדסה, במסגרתו חניכי תנועת הנוער בירושלים משתלבים במחלקות השונות של בית החולים הדסה עין כרם ומביאים איתם את רוח הצופים למטופלים ולאנשי הצוות.

בהדסה מציינים כי "תמר, שחף, הילה, נטע ומאיר מקומונת החיים המשותפים בקרית היובל של תנועת הצופים, הגיעו היישר לירושלים כדי להתנדב במיזם החדש".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


טליה הירשמן, מנהלת מחלקת התנדבות בהדסה, מוסיפה: "ביום הראשון בו נכנסו הנערים והנערות לבית החולים הרגשנו מיד רוח רעננה. עיקר פעילותם של החניכים היא במסגרת בית הספר לילדים של בית החולים, בו הם מהווים חלק מהצוות החינוכי ומביאים את הפן הייחודי כבני נוער וצופיפניקים".

הנערים והנערות זוכים להדרכה צמודה מצידה של הודיה צמח, מורה מבית הספר לילדים מאושפזים בהדסה שפועל תחת משרד החינוך. הם עוברים תהליך ליווי ממושך בו הם למדים כיצד לגשת אל הילדים, לדבר ולשחק איתם ולשפר את חווייתם בבית החולים. "החיבור בין בני הנוער לילדים והיכולת שלהם לגעת בהם ולשמח אותם הם מדהימים", מוסיפה הירשמן. "הם עורכים פעם בשבוע פעולת צופים לכלל הילדים המאושפזים במחלקות השונות ומידי פעם הם מתבקשים אף לקחת ילדים ספציפיים למפגש יותר אישי, על מנת ליצור איתם קשר באופן פרטני וליצור עבורם חוויה טובה מתקופת הטיפול והאשפוז".

לדברי הירשמן, "גם בחדר המיון מורגשת פעילותו של הצוות האנרגטי. בשיתוף פעולה של הצוות הרפואי ממיון ילדים, החניכים "מושכים" את הילדים לחדר המשחקים, מנעימים את זמנם ועובדים איתם לפני ואחרי פרוצדורות, כך הם מקלים על החוויה של הילדים ושל הוריהם".

בנוסף להשתלבות של צעירי הצופים במחלקות הילדים בהדסה עין כרם, הם פועלים גם במחלקות המבוגרים השונות ויוצרים קשר אישי עם המטופלים ובני משפחותיהם. בהדסה מספרים כי נטע ושחף מצטרפים פעם בשבוע לצוות העמותה המתנדבת בבית החולים, ולוקחים חלק גם באירועים מיוחדים, בליווי בחגים והדרכת קבוצות. תמר מעבירה פעולות צופים שבועיות לצוות המיחזור של בית החולים – עובדים בעלי צרכים מיוחדים הנהנים משעות הנאה וערך רב, ומאיר והילה מתנדבים במחלקה הגריאטרית בליווי של ד״ר אייל מזרחי והעובדת הסוציאלית רחל בלומנטל.

"הם מבקרים את המאושפזים ויוצרים איתם שיח ופעילות פיזיותרפיה עם גומיות ופעילות קוגניטיבית על מנת להפיג בדידות ולעזור למצבם הבריאותי להשתפר", מציינת הירשמן. "כולם יוצאים נשכרים מהפעילות המבורכת שלהם. השבוע התרגשנו כאשר במתחם גן השעשועים הוקם לו מחנה קיץ צופיפניקי על פי כל כללי הז'אנר: הילדים מכל המחלקות התנסו בכפיתת סנדות בחבלים, הוקמו אוהלים ואפילו עמדת אפיית פיתות על סאג'. מדהים לראות את הילדים המאושפזים יוצאים משגרת הטיפולים והבדיקות ונהנים מפעילות בתנועת נוער".

עופרה ארליך, מלוות קומונת החיים המשותפים מטעם הצופים, אומרת כי "גרעין החיים המשותפים הוקם באמונה שהקומונה היא "חזון אחרית הימים" של השבטים המעורבים. בחזון אנו מאמינים ביכולת של שמיניסטים אשר יוצאים לחיי העצמאות שלהם לראשונה, לפגוש ולחיות ביחד עם שמיניסטים שגדלו במקום, בחברה ובאמונה שונה משלהם, אך מתוך שונות זו אנו רואים בשנה הזו יצירה חשובה ומשותפת, אשר עונה על צו השעה בחברה הישראלית. השוויון, הלמידה, הרצון ללמוד אחד מהשני ולאחד את החיים שלנו למקום אשר מאפשר כבוד הדדי ויכולת למידה האחד מהשנייה.

"המשימה של קומונת החיים המשותפים בקרית היובל בבית חולים הדסה, היא להיות חלק מהצוות החינוכי של המורים בבית הספר לילדים אשר פועל בבית החולים בעיקר בשעות אחר הצהריים. הם מחולקים למחלקות בבית חולים ושם עושים עבודה חינוכית ערכית עם החולים. בהתנדבותם הם עוברים בין המחלקות השונות ויוצרים קשר אישי עם המטופלים וגם קשר קבוצתי, על ידי הפעלת משחקים במחלקה, פעילויות מגוונות כמו יצירה, אפיה, אומנות, מוזיקה; ובכך מנסים לגשת לכמה שיותר מטופלים ומשפחותיהם בכדי להנעים את זמנם בתוך הבית חולים".

 

 

"ההחלטה לשלב חניכי צופים בבית החולים היתה מידית", אומר חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש במרכז הרפואי הדסה. "ידענו שהתרומה תהיה הדדית – הן לחניכים והן למטופלים ולאנשי הצוות. בני הנוער נאלצים להתמודד בבית החולים עם סיטואציות שונות ולעיתים מורכבות והעובדה שהם מגיעים עם סל רעיונות, ערכים וקרבה בגיל למרבית המטופלים, מביאה להצלחה בטוחה. החניכים עברו הדרכות עם אנשי הצוות הרפואי והדרכות פורמליות ומעשיות עם מורות מבית הספר לילדים, ואפילו קורס ללימודי ערבית לשם התקשורת עם החולים דוברי השפה, ובכך ארגז הכלים שלהם גדל והותאם לסביבת בית החולים. זוהי השנה הראשונה בה התקיים הפרויקט שהוכתר כהצלחה ואנחנו כבר מחכים לחניכים של שנה הבאה".


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר