התוכנית הסמוכה לרחוב מקסיקו (צילום הדמיה: משרד ביטמן-בן צור אדריכלים)
התוכנית הסמוכה לרחוב מקסיקו (צילום הדמיה: משרד ביטמן-בן צור אדריכלים)

מאות יחידות דיור, בית ספר וחיבור עם הרכבת הקלה: קרית מנחם מתחדשת

ועדת התכנון בעיריית ירושלים אישרה שתי תוכניות פינוי-בינוי בקרית מנחם בין רחוב איסלנד לרחוב הנרייטה סאלד. במסגרת הפרויקטים ייבנו 870 יחידות דיור חדשות בארבעה מגדלים ו-4 מבנים בני 10 קומות. עוד על פי התוכנית - חיבור לרכבת הקלה באמצעים מכנים דוגמת מעליות או דרגנועים

פורסם בתאריך: 9.1.23 14:19

מגדלים בני 30 קומות, מבני מגורים נמוכים, בית ספר וגינה ציבורית רחבת ידיים – עיריית ירושלים באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה בוועדת התכנון המחוזית שני פרויקטים מסוג פינוי-בינוי בשכונת קרית מנחם. הפרויקטים ממוקמית על שני מתחמים סמוכים זה לזה בין רחוב איסלנד לרחוב הנרייטה סאלד.

על פי התוכנית, במתחם הראשון (שבו כיום שני מבני שיכון בני 4 קומות), יוקם מגדל בן 34 קומות ומבנה נוסף בן 10 קומות, שבהם ייבנו 183 יחידות דיור. התוכנית כוללת יצירת דופן עירונית מסחרית פעילה בצומת הרחובות הנרייטה סאלד ומקסיקו. עוד כוללת התוכנית – כיכר עירונית מול תחנת הרכבת שבביצוע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כמו כן, המתחם שאושר כולל מעברים להולכי רגל, עם אמצעים מכניים (דרגנועים ומעליות) אשר יגשרו על הפרשי הטופוגרפיה זאת לצורך יצירת מעבר נגיש ונוח בין הפרויקט לבין הרחובות המסוכים ולתחנת הרכבת הקלה.

כאמור, במתחם סמוך ממערב, ששטחו כ-17 דונם (שעליהם כיום 10 בניינים קיימים) יוקמו 3 מגדלים עם חזית מסחרית לרחוב סאלד ועוד 3 בנייני מגורים בני 10 קומות כל אחד על רחוב איסלנד, שבהם ייבנו 687 יחידות דיור בסך הכל.

התוכנית משאירה שטחים נרחבים לטובת שטח ציבורי פתוח ומבני ציבור שבהם יוקמו בית ספר ומבנים נוספים. כמו כן, על פי התוכנית – תפותח גינה ציבורית גדולה לטובת הדיירים בפרויקט ותושבי קרית מנחם כולם.


הדמיית התוכניות בקרית מנחם (צילומי הדמיה: משרד ביטמן-בן צור אדריכלים)

(צילום הדמיה: משרד ביטמן-בן צור אדריכלים)


המתחם, אשר ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת הקלה שבביצוע, כולל שני מעברים ציבוריים להולכי רגל עם אמצעים מכניים, לצורך גישור על הפרשי הטופוגרפיה ומעבר קל ונוח לתחנה הרכבת העתידית.

את התוכנית הסמוכה למקסיקו הגישה חברת טעמן נדל"ן, ואילו את התוכנית השנייה הגיש ינון מגזימוף. עורך התוכנית הינו אדריכל בועז ביטמן ממשרד ביטמן-בן צור אדריכלים.

"מדובר בתכנית התחדשות עירונית חדשה ומשמעותית מאוד", אומר ראש העיר משה ליאון. "מאות יחידות דיור לצד מסחר, שטחים ירוקים, קרבה לרכבת הקלה ודרגנועים יעודיים לתחנה. ירושלים מתפתחת, מתחדשת, מושכת משפחות צעירות ומשפרת תמידית את איכות החיים".

 

 


מחפשים דירת 3 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דנה

    מינימום 2600 ילדים רק במתחם הזה! זה כ90 כיתות גן/ בי"ס. בית ספר אחד לא יספיק ובוודאי שלא ישרת גם את שאר השכונה. וזה עוד לפני שמדברים על שרותים אחרים כמו מתנס, מרפאה ובית כנסת.
    בנוסף, הרכבת הקלה לבד לא יכולה להיות פיתרון תחבורתי מספק לאלפי התושבים הנוספים שיכנסו לקרית מנחם וקרית יובל. תתעשתו ותייצרו תוכנית כוללת למערב ירושלים לפני שיווצר כאוס בלתי פתיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר