יד אבשלום (משמאל עם כיוון השעון), קבר זכריה וקבר בני חזיר, העופל (צילומים: פמ"י)
יד אבשלום (משמאל עם כיוון השעון), קבר זכריה וקבר בני חזיר, העופל (צילומים: פמ"י)

ירושלים של אור: ארבעה מונומנטים היסטוריים זכו לתאורה מיוחדת

במסגרת המיזם המשותף להארת מבנים היסטוריים חשובים בירושלים, הוארו באחרונה יד אבשלום, קבר זכריה, קבר בני חזיר ואתר העופל. קודם לכן הוארו מבנים דוגמת בית הכנסת הגדול, ימק"א, כנסיית דורמציון וטליתא קומי

פורסם בתאריך: 12.1.23 08:40

במסגרת המיזם להארת מונומנטים ברחבי העיר, הסתיימו לאחרונה עבודות הארת ארבעה מונומנטים – יד אבשלום, קבר זכריה, קבר בני חזיר ואתר העופל. במקביל, מקדמת העירייה, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים והחברה לפיתוח מזרח ירושלים, תוכניות ועבודות להארת מונומנטים נוספים ברחבי העיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים בפסגת זאב? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


"מדובר בהמשך ליוזמת ראש העיר משה ליאון שיצאה לדרך בשנת 2020", מציינים בחברת פמ"י, "ובמסגרתה הוארו מבנים היסטוריים ומונומנטים בעיר, כדוגמת מבנה בית הכנסת הגדול וטליתא קומי במרכז העיר, תחנת הרוח בימין משה, בניין ימק"א ואתרים נוספים בעיר העתיקה, כמו קבר דוד, כנסיית סן סלבדור, כנסיית השילוש הקדוש ועוד".

תותקן גם תאורת לד מעוצבת וחסכונית סביב אתרים היסטוריים ומונומנטים מוכרים נוספים ברחבי העיר. בין האתרים, טחנת הקמח ברחוב רמב"ן, כנסיית הדורמציון ועוד.


קבר זכריה וקבר בני חזיר בעמק המלך (צילום: פמ"י)

קבר זכריה וקבר בני חזיר בעמק המלך (צילום: פמ"י)


תאורת המבנים ההיסטוריים תחובר למרכז השליטה והבקרה של מחלקת המאור והחשמל, לבקרה ולחיסכון אנרגטי. מערכת זו, המופעלת על ידי העירייה, שולטת בתאורת הרחובות בעיר ומסייעת בתזמון הדלקת התאורה העירונית ובניטור ובקרה על תקינות מערכות התאורה ברחובות.


יד אבשלום בעמק המלך (צילום: פמ"י)

יד אבשלום בעמק המלך (צילום: פמ"י)


המיזם מקודם במטרה שיופיה של ירושלים ייראה ויבלוט גם בלילה. אורה הייחודי והקסום של עיר הבירה, כמו שמשתקף לאור תאורת המונומנטים המרהיבה, מוסיף נופך נוסף ליופייה ובדומה לערי בירה אחרות בעולם, מהווה אטרקציה תיירותית למבקרי העיר: במהלך החודשים האחרונים קיימה חברת פמ"י (החברה לפיתוח מזרח ירושלים) סיורים בין האתרים השונים. התלהבות המשתתפים הייתה גדולה מאד ועל כן הוארכו הסיורים והם יתקיימו גם במהלך התקופה הקרובה. פרטים אודות הסיור המואר, ניתן למצוא באתר פמ"י בכתובת www.pami.co.il.

יצוין כי הפרויקט מתקיים בשיתוף פעולה של עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים וחברת פמ"י המבצעת את המיזם.

 

 

ראש העיר משה ליאון: "ממשיכים להאיר את ירושלים באור גדול! הארת המונומנטים בירושלים הוא פרויקט נוסף לשדרוג המרחב הציבורי ואתרי התיירות הייחודיים שלנו. כאלה שיש רק בירושלים ואליהם מגיעים תושבים ומבקרים מהארץ ומכל העולם. ירושלים היא עיר האורות של ישראל ואני מזמין את כולם ליהנות מחוויית ייחודית ומרגשת. גם עם רדת החשכה. לצד השפע העצום שיש לעיר להציע בתחום הקולינריה, התרבות, הבילוי והפנאי".

בני סאסי, מנכל פמ"י: "ירושלים היא אורו של עולם ולפי התלמוד נטלה תשעה קבין של יופי מתוך עשרה שירדו לעולם. רק טבעי להאיר את יופייה כך שיזרח גם בלילות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר