ד"ר אחמד מחאג'נה, מגדל האשפוז בהדסה (צילומים: מתוך פייסבוק, YoavR, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia)
ד"ר אחמד מחאג'נה, מגדל האשפוז בהדסה (צילומים: מתוך פייסבוק, YoavR, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia)

בסיום בירור והליך גישור: הרופא שהושעה מהדסה הוחזר לעבודה

בתחילת חודש נובמבר פורסמו ידיעות כי רופא מהדסה, ד"ר אחמד מחאג'נה, חילק עוגות והצטלם סלפי עם המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת המבתר. בעקבות הפרסום הוא הושעה מתפקידו. לאחר שהתברר כי הפרטים מדויקים חלקית ולאחר בדיקה ארוכה, ביום ראשון הודיעה הנהלת הדסה כי ד"ר מחאג'נה ישוב לעבודה

פורסם בתאריך: 16.1.23 08:41

בתחילת חודש נובמבר האחרון פורסמה ידיעה מרעישה כי רופא מתמחה מהדסה עין כרם נתן יחס "סלב" למחבל שביצע מספר ימים קודם לכן את פיגוע הדקירה בגבעת המבתר. על פי הפרסום – הרופא נכנס לחדרו של המחבל, נתן לו מאכלים מתוקים ועוגות והצטלם איתו סלפי.

הרופא הושעה מתפקידו על ידי הדסה ונפתח בירור מעמיק מצד המרכז הרפואי. אולם ימים ספורים לאחר הפרסום האמת החלה להתבהר, והמציאות היתה רחוקה ממה שפורסם ומהדברים שבהם הואשם ד"ר אחמד מחאג'נה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אתמול, ראשון, בסיומו של הליך בירור וגישור שבוצע בין הנהלת הדסה לבין ד"ר מחאג'נה, הוציאה הנהלת הדסה הודעה לפיה "ד"ר מחאג'נה נחשב כרופא מקצועי, בעל יחסי אנוש טובים. ד"ר מחאג'נה ישוב לאלתר לעבודתו כחלק מצוות הדסה וימשיך להעניק טיפול מסור למטופלים כולם".

עוד קודם להודעה, כאמור, התקיים הליך בירור וגישור בין הנהלת הדסה לבין ד"ר מחאג'נה זאת בשל הפרסומים ובשל השעייתו מבית החולים.

בהודעת הדסה נכתב: "בחודש אוקטובר האחרון הובאו בפני הנהלת הדסה טענות הקשורות להתנהלות ד״ר מחאג׳נה בקשר עם מטופל במחלקה שהיה עצור בשל חשד למעורבותו בפיגוע. טענות אלו חייבו בדיקה ובירור מעמיקים. הדסה נקטה הליך בירור משמעתי נגד ד"ר מחאג'נה, והצדדים כולם (הדסה, הרופא והר"י), הסכימו לפנות להליך גישור לפני השופטת (בדימוס) הילה גרסטל".

עוד נמסר מהדסה: "בסיומו של הליך הגישור הגיעו הצדדים להסכמות שתמציתן מוצגת להלן: בבירור שערכה הדסה נשמעו מספר גרסאות. כך נאמר כי ביום האמור נערך אירוע שכלל כיבוד ושתייה, שארגנו רופאים במחלקה. משנותר כיבוד, הוא חולק גם לגורמים נוספים במחלקה שאינם רופאים ואחיות, לרבות לחדרו של העציר. הובהר כי התבטאויות שיוחסו לד"ר מחאג'נה בהקשר לעציר לא נאמרו על ידיו. עם זאת, הובהר כי התנהלותו כלפי השוטר שביקש ממנו להזדהות אינה מקובלת".

 

 

בהמשך נכתב בהודעת הנהלת הדסה: "ד״ר מחאג׳נה הבהיר, והדברים התקבלו על ידי הדסה, כי כאדם וכרופא הוא רואה בחיי אדם ערך עליון ומגנה כל פעילות אלימה וכל פגיעה בכל אדם באשר הוא, כולל פעילות טרור. ברוח זו ובהתאם לכללי האתיקה הרפואית, הוא פועל ויפעל.

"כל המעורבים יודעים שהעבודה הטיפולית אינה רק מקצוע, אלא שליחות מורכבת ועדינה, שמעטים זוכים לה, ומחויבים לעשות ככל יכולתם שזכות זאת תישאר א-פוליטית, תוך כדי הקפדה יתרה על תנאי בסיסי והכרחי זה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר