הנזקים שנגרמו למצבות (צילום: דוברות המשטרה)
הנזקים שנגרמו למצבות (צילום: דוברות המשטרה)

ונדליזם בבית העלמין הפרוטסטנטי הסמוך להר ציון: שני חשודים נעצרו לאחר שהשחיתו 28 מצבות

שני צעירים נעצרו בחשד שהשחיתו בזדון 28 מצבות בבית העלמין הפרוטסטנטי הסמוך להר ציון בעיר. כתב אישום יוגש נגד שני החשודים

פורסם בתאריך: 16.1.23 17:19

השחיתו בזדון 28 מצבות בבית העלמין הפרוטסטנטי הסמוך להר ציון בירושלים ונעצרו על ידי המשטרה. עם סיום החקירה במרחב דוד של מחוז ירושלים, צפוי כתב אישום נגד שני החשודים, תושבי המרכז כבני 14 ו-18.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"בתחילת החודש, התקבלה תלונה במרחב דוד של מחוז ירושלים, אודות נזק שנגרם למספר רב של מצבות וקברים בבית הקברות הנוצרי בעיר העתיקה בירושלים", מוסרים במשטרה. "בעקבות המקרה שהתרחש מספר ימים טרם הגשת התלונה, משטרת מרחב דוד של מחוז ירושלים, פתחה בחקירה. חוקרי המשטרה יחד עם שוטרי הזיהוי הפלילי שהגיעו למקום, הבחינו בהרס הרב ופעלו לאיסוף ממצאים וראיות".

מהחקירה במשטרה עלה כי מדובר במעשה ונדליזם מכוון של השחתת קברים רבים שהתרחשו בתחילת החודש. לאחר פעולות חקירה מגוונות, חוקרי מרחב דוד במחוז ירושלים התחקו אחר זהות המעורבים במעשה ועצרו שני החשודים, תושבי מרכז הארץ כבני 14 ו-18, בחשד שהשחיתו מספר רב של מצבות וגרמו לנזקים בבית הקברות.

מחקירת המקרה עלה כי החשודים ביצעו את מעשה הונדליזם בכ-28 קברים מתוך שנאה, כשהרקע למעשים הוא גזעני. מעצרם של החשודים הוארך ובהמשך נשלחו על ידי בית המשפט למעצר בית. עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגד המעורבים, צפוי נגדם כתב אישום על ידי הפרקליטות.

מספר ימים לאחר המקרה, במהלך פגישה עם הפטריארך היווני בעיר העתיקה בירושלים, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, התייחס למקרה וציין: ״כל פגיעה במוסדות ואתרי דת היא חמורה ופוגעת במרקם החיים הייחודי והעדין שמתקיים בעיר לבני כל הדתות והעדות. משטרת מחוז ירושלים מחויבת לשמירה על הביטחון והסדר, למאבק נחוש ובלתי מתפשר בפורעי חוק באשר הם. כמשטרה של כלל התושבים והמבקרים בירושלים, יהודים, מוסלמים ונוצרים, אנו פועלים נגד אלימות ומעשי ונדליזם, ובפרט באלו הפוגעים ברגשות דת״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר