טלביה (צילום: אורן בן חקון)
טלביה (צילום: אורן בן חקון)

עסקת ענק בירושלים: איש נדל"ן אמריקאי-יהודי רכש את אדמת הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית

איש העסקים היהודי-אמריקני גארי ברנט, נשיא ומייסד חברת פיתוח הנדל"ן אקסטל מארה"ב, רוכש את אדמת הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית במרכז העיר תמורת סכום של 750 מיליון שקלים. הקרקע כוללת כ-1,000 יחידות דיור, בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים ויותר מתריסר מגרשים לפיתוח

פורסם בתאריך: 18.1.23 17:56

גארי ברנט מחברת פיתוח הנדל"ן האמריקאית אקסטל רוכש את אדמת הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית במרכז ירושלים מחברת ניות קוממיות השקעות. הקרקע כוללת כ- 1,000 יחידות דיור, בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים ויותר מתריסר מגרשים לפיתוח. העסקה נחתמה בסכום כולל של 750 מיליון שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


יש לציין כי הקרקע מוחכרת לקרן קיימת לישראל עד שנת 2051 עם אופציה להארכה בתנאי השכרה מחודשת על בסיס שווי השוק. מיקום קרקעות הכנסיה שבבעלות ניות, הן בשכונות המבוקשות – טלביה וניות. במקום נחתם לפני עשרות שנים הסכם חכירה בין קק"ל לכנסייה, אך זה אמור להסתיים בשנת 2051, ואז ייאלצו לא מעט תושבים לנהל מו"מ מול הבעלים על חידוש חוזי החכירה. 

יצוין כי את אקסטל ייצגו בעסקה עורכי הדין אבי פורטן ודעואל פלאי ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי.

ברנט הוא איש נדל"ן אמריקאי-יהודי, נשיא ומייסד חברת אקסטל פיתוח. ברנט הוא גם הבעלים של אקסטל בע"מ, שהנפיקה אג"ח בבורסה הישראלית במהלך שמונה השנים האחרונות.

"אני נרגש להכריז על עסקה גדולה במרכזה של אחת הערים החשובות בעולם", אמר ברנט לאחר השלמת העסקה. "זהו מצב שבו כולם מרוויחים: מדינת ישראל, העיר ירושלים, התושבים ואקסטל. יש לנו מוניטין רב עם פרויקטים מסובכים בארה"ב, ובכלל זה פרויקט Belnord במנהטן, שכלל דיירים במצבים מורכבים. אנחנו הולכים להתייחס לדיירים בירושלים באותם כבוד והגינות כפי שאנחנו עושים בכל הפרויקטים שלנו. הפרויקט יחזק את הקשרים של אקסטל עם השוק הישראלי ויאיץ את הפיתוח של מרכז ירושלים".

 

 

נועם בן-דוד, העומד בראש קבוצת ניות-קוממיות, מסר: "אנו שמחים על חתימת העסקה עם חברת נדל"ן מהגדולות בעולם, בבעלות איש העסקים גארי ברנט, יהודי ציוני חם ואוהב ירושלים. נכנסנו לפרוייקט הזה לפני יותר מעשור, אחרי שנקלע למבוי סתום בין קק״ל לבין הכנסייה, והצלחנו לפתור קונפליקט שמדינת ישראל לא הצליחה לקדמו למרות מאמצים רבים. ביצענו עסקה שנחשבה בלתי אפשרית, וגם מסוכנת מאד כלכלית. כיום, אחרי שהושלמה גאולת הקרקע, אנחנו מעבירים את הפרוייקט בלב רגוע וביד בוטחת למי שישלים אותו בשנים הבאות. ברנט, יהודי יקר, הביע מחוייבות לפעול בשיתוף פעולה עם קק"ל והרשויות בירושלים ליצירת פתרון לתושבים ולפיתוח העיר. משפחת בן-דוד עוסקת שנים רבות בבניין הארץ, ובעזרת השם תוסיף לקחת חלק בבניין ירושלים ובחידושה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. טל

    מצד אחד משמח שהקרקע עברה לידיים יהודיות. מצד שני כיזם תתכוננו. הוא הולך להרים מגדלים בניות הירוקה

  2. יויויו

    זה אשר פרסם כתבה זו, כנראה אינו יהודי, או אינו ציוני.
    אחרת, היה ממתין שהעסקה תיסגר ולא קורא לנוצרים בעולם לזעוק ולהכשיל את העסקה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר