כנס מקצועי בנושא צמצום הוצאה (צילום: אריאלה אשל)
כנס מקצועי בנושא צמצום הוצאה (צילום: אריאלה אשל)

לראשונה בירושלים: תוכנית שתסייע לצמצם הוצאת ילדים בסיכון מהבית

עיריית ירושלים יוצאת בתוכנית פורצת דרך לצמצום הוצאה ילדים בסיכון מהבית ומעניקה כלים לחיי משפחה בריאים וטובים יותר

פורסם בתאריך: 22.1.23 20:07

עיריית ירושלים יוצאת בתוכנית ייחודית רחבת היקף במטרה לסייע לצמצם הוצאת ילדים בסיכון מהבית. הנחת היסוד היא שמקומו הטבעי של הילד הוא בחיק משפחתו. במקביל, קיימת הכרה בזכותו של כל ילד לגדול בבית קבוע ומיטיב ועל כל המערכות לפעול ולהשקיע מאמץ למען השארתו בביתו וכי טובתו כרוכה בטובת הוריו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


על-פי ההערכות כ-15%-17% מכלל הילדים בישראל הם ילדים במצבי סיכון ומצוקה שונים. כ- 10,000 ילדים בארץ מושמים במסגרות חוץ ביתיות (פנימיות/אמנות), מתוכם כ-1,000 ילדים בירושלים.
מדובר בילדים בסיכון גבוה עד סכנה, המטופלים במחלקות לשירותים חברתיים.

ל"כל העיר" נמסר כי "אגף הרווחה בעיריית ירושלים שם לו ליעד לצמצם ככל האפשר את אחוז הילדים השוהים מחוץ לבית ולספק חלופות טיפוליות ראויות בקהילה, מבלי לנתקם מסביבתם הטבעית והמוכרת. עיקר המאמץ מכוון למניעה מוקדמת המסייעת להורים ברמות תפקוד נמוכות ולצעירים בסיכון, באמצעות מעטפת רחבה של סיוע, כדי להיחלץ ממעגל הסיכון".

עוד נמסר כי "במסגרת התוכנית החלה עיריית ירושלים בתהליך מואץ, הכולל איסוף מידע מורחב, הקמת צוותי היגוי וחשיבה וראיונות עם אנשי מקצוע, בסיומם פותחו מודלים חדשניים ופורצי דרך. פיתוח התוכניות בוצע על-פי רצף הגילאים: החל מהגיל הרך ועד טרום הורות ומשפחות ובהתאמה לרמות סיכון שונות: החל משלב המניעה וכלה ברמות סיכון גבוהות".

בבסיס הרעיון: סיוע להורים המתמודדים עם קשיים תפקודיים. מתן כלים, מיומנויות, תמיכה, הדרכה והענקת חוויה מעצימה ועוטפת. התוכניות הטיפוליות הביתיות יכללו הדרכה הורית וניהול משק בית בשילוב תמיכה לילדים, הקמת מרכז ייעודי לטיפול במשפחות בסכסוך מוגבר, ומתן טיפולים רגשיים לילדים.

כמו כן, יורכב ליווי צמוד בקבוצות קטנות והתאמה אישית לילדים ברמות סיכון גבוהות. במקביל, צפויה השקעה בתוכניות לקבוצות סיכון ייחודיות: הורים מתמודדי נפש, משפחות בהליכי גירושין, הורים עם מוגבלות שכלית ועוד.

"לראשונה נפתחה בירושלים קבוצה טיפולית לאימהות שילדיהן מחוץ לבית שמטרתה לשפר ולפתח את הקשר בין האם לבין הילד שמחוץ לבית, לחזק את היכולות ההוריות ואת תחושת המסוגלות של האם, כשהיעד הוא החזרת הילד לביתו", מוסרים בעירייה. "הקבוצה פועלת בשיתוף עם מרכז התרפיות של דוד ילין והתכנים מבוססים על פעילות חווייתית במגוון תחומי אומנות".

 

 

"הפעילות הקבוצתית כוללת 12 מפגשים ומתמקדת בסיפורי חייהן של הנשים, בתחושת בדידותן ובחוויות המורכבות אותן הן נושאות עמוק בליבן", מציינים בעירייה. "קבוצת הנשים הטרוגנית: דתיות, חרדיות, חילוניות ועולות חדשות, ובכל זאת נוצר קשר משמעותי ועמוק וחווית שיתוף, הזדהות, תמיכה, אמפטיה הדדית ושייכות, ללא כל שיפוטיות".

"לשמחתנו ההצלחה כבר ניכרת", אומרים בעירייה. "הנשים סיפרו על החוויה היוצאת דופן בה הן התנסו ומציינות שינויים שכבר הן מזהות ביחסיהן עם ילדיהם. בעקבות הצלחת הקבוצה, צפוי להיפתח בתקופה הקרובה מחזור נוסף".

ראש העיר משה ליאון: "אנו מודעים למורכבות הרבה הכרוכה בהשמתם של ילדים מחוץ לביתם ומשקיעים משאבים רבים ותשומת לב בפיתוח תוכניות בתוך הקהילה. חשוב לנו להעניק הזדמנות למשפחות ולילדים ולמצות כל דרך אפשרית על מנת לאפשר לכל ילד להישאר עם משפחתו ובסביבתו הטבעית. אני גאה בצוותים המקצועיים הפועלים לילות כימים על מנת לרתום את כלל המערכות הרלבנטיות, לשלב זרועות ולפתח מענה מנצח בתוך הבית והקהילה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר