(צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

פחד אלוהים: אחד מכל חמישה נהגים בירושלים מודה – "ניקרתי" בנהיגה

20.8 אחוז מהנהגים בירושלים הודו ש'ניקרו' על ההגה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה - כ-40 אחוז דיווח כי נסעו ברכב שבו הנהג 'ניקר'. כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות. הנתונים המפחידים בפנים

פורסם בתאריך: 30.1.23 19:15

נרדמים על ההגה. 20.8 אחוז – אחד מכל חמישה – מהנהגים בירושלים הודו כי ניקרו לפחות פעם אחת בנהיגה במהלך שנת 2022. ואם זה עדיין לא מספיק מבהיל בשבילכם – הרי שבירושלים המצב יחסית סביר, שכן ברמה הכלל ארצית מדובר על מספר גבוה יותר – 27 אחוז מהנהגים בישראל הודו שניקרו. הנתונים הללו פורסמו על ידי עמותת 'אור ירוק', לאחר סקר חדש שערכה העמותה באמצועת מכון המחקר מאגר מוחות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


הסקר נועד לבחון את שיעור הנהגים אשר נהגו כשהם עייפים במהלך השנה האחרונה ולמעשה 'ניקרו' על ההגה – כלומר שנעצמו להם העיניים לרגע ומיד פתחו אותם, ואת שיעור האנשים מקרב כלל הציבור, אשר נסעו ברכב עם נהג אשר הבחינו כי הוא 'מנקר' על ההגה.

בסקר דומה אשר נערך בשנת 2019 הודו 39 אחוז מהנהגים כי הם 'ניקרו' במהלך הנהיגה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. בהשוואה לשנים נוספות בעשור האחרון ניתן לראות כי שיעור הנהגים שהודו כי 'ניקרו' בנהיגה גדל מאוד בחמש השנים האחרונות (2022-2017) בהשוואה לחמש השנים שקדמו להן. שיעור הנהגים שהודו כי 'ניקרו' במהלך נהיגה בחמש השנים האחרונות נאמד בכ-30 אחוז. על פי הנתונים, כאמור 20.8 אחוז מתושבי ירושלים והסביבה הודו כי ניקרו לפחות פעם אחת בנהיגה בשנה האחרונה.

מהסקר עולה עוד כי 37 אחוז ציינו בסקר כי נסעו עם נהג ש'ניקר' במהלך נהיגה במהלך השנה האחרונה, כאשר בירושלים המספר מעט גבוה יותר – 39.6 אחוז מהנוסעים דיווחו כי נסעו ברכב עם נהג ש'ניקר' על ההגה בזמן נהיגה, לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

בסקר דומה אשר נערך בשנת 2019 הודו 49 אחוז מהנהגים כי הם "נסעו עם נהג ש"ניקר" במהלך נהיגה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. בהשוואה לשנים נוספות בעשור האחרון ניתן לראות כי שיעור הנהגים שהודו כי נסעו עם נהג ש"ניקר" בנהיגה גדל מאוד בחמש השנים האחרונות (2021-2017) בהשוואה לחמש השנים שקדמו להן. שיעור הנהגים אשר הודו כי נסעו עם נהג "שניקר" במהלך נהיגה נאמד בכ-40 אחוז בממוצע בחמש השנים האחרונות.

 

 

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עייפות בזמן נהיגה גורמת לירידה ביכולות הנהיגה ומכאן גם ביכולת להגיב בזמן לנעשה בכביש, להבחין בזמן בהולכי רגל, ברוכבי כלים חשמליים, ברמזורים ובתמרורים. נהגים עייפים ותשושים נמצאים בסיכון גבוה יותר להיות מעורבים בתאונת דרכים. צעירים שנוהגים לרוב בשעות הלילה ונהגים מקצועיים שנוהגים שעות רבות במהלך היום, חשופים יותר לנהיגה בעייפות  וכך גם למעורבות גבוהה בתאונת דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להגביר את המודעות לסכנות שבנהיגה בעייפות , להוסיף פינות ריענון ועצירה בטוחות בצדי הכבישים המהירים ולקדם את הטמעתן של מערכות בטיחות המפחיתות את הסכנה לתאונות עייפות. בצד כל הפעולות חשוב מאוד לקדם את המעבר לשימוש בטכוגרף דיגיטאלי בכלי הרכב הכבדים במקום האנאלוגי והישן אשר קיים בישראל. שימוש בטכוגרף דיגיטאלי, הנהוג ברוב המדינות המתקדמות, ימנע נהיגה מעבר לשעות המותרות בחוק במשאיות ואוטובוסים המעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקן במצבת כלי הרכב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר