גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

בשורה טובה להורים: נדחתה שביתת הצהרוניות במינהלים הקהילתיים

בית הדין האזורי לעבודה קבע כי השביתה שתוכננה לימים שלישי עד חמישי תדחה בשבועיים, בהם יתקיים משא ומתן אינטנסיבי בין ועד עובדות הצהרונים לבין העירייה והמינהלים הקהילתיים. אם לא יושגו הסכמות - הצהרוניות ישבתו

פורסם בתאריך: 31.1.23 08:14

השביתה שתוכננה להתקיים מהיום ועד ליום חמישי במסגרות הצהרון של גני המינהלים הקהילתיים בירושלים בוטלה, זאת לאחר שבית הדין האזורי לעבודה קיבל את בקשת צו המניעה שהגישו עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים.

בית הדין לעבודה שלח את הצדדים – ועד עובדות הצהרונים המאוגדת בארגון כוח לעובדים ועיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים למשא ומתן אינטנסיבי וקבע כי אם בשבועיים הללו לא יושגו הסכמות – יוכל האיגוד להשבית את פעילות הצהרונים לשלושה ימים כמתוכנן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


מאיגוד הצהרונים בכוח לעובדים נמסר: "החלטת בית הדין מבהירה למנהלים הקהילתיים ולעיריה כי עליהם לקבל החלטה דרמטית, האם פניהם להסכמות על מענקים הוגנים לעובדות הצהרונים או שפניהם לשביתה ומאבק".

כזכור, ביום חמישי שעבר הודיע איגוד הצהרונים על השבתת הצהרונים של המינהלים הקהילתיים בירושלים – הכוללים את הגנים של המרכזים הקהילתיים על השבתה ארוכה בת שלושה ימים – מהיום, שלישי, ועד ליום חמישי.

באיגוד הצהרונים הסבירו כי "מביש שדווקא בבירת ישראל מצוקת כוח האדם בירושלים היא החמורה בארץ .אנחנו קורסות והעירייה אדישה".

עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים הגישו אתמול בבוקר בקשה לצו מניעה כנגד השביתה, ואמש, בשעות הלילה, התקבלה החלטת בית הדין – דחייה של שבועיים וקיום משא ומתן בין הצדדים.

מארי לוי דוד גננת צהרון ותיקה וחברת איגוד הצהרונים בכוח לעובדים: "תחלופת העובדות פוגעת  בילדים. עובדת מחליפה, שבאה לחלטורה פחות מחויבות לתחזוקת הגן, לילדים ולצוות הקיים ביחס לעובדת קבועה. כתוצאה מכך מאבדים הילדים את היציבות והסדר, ונוצר חוסר שקט ומתח. במקום להפעיל דלת מסתובבת של עובדות אנו קוראות לשיפור תנאי העסקה של העובדות באופן מיידי. אנחנו מזכירות שלעובדות הצהרונים אין שכר מכבד ואפילו אין 12 משכורות בשנה. העובדות מפוטרות בכל קיץ, כשחלקן כלל לא יכולות בתקופה זו לחתום אבטלה בשל גילן ונאלצות להתקיים מקצבת זיקנה או נכות. זו בושה לעיריית ירושליים שעובדות חינוך חיות מפרוטות. כל יום שבו הבעיה לא מטופלת רק מחריף את המצב".

 

 

איתי כהן ראש מטה ירושלים בכוח לעובדים: "העובדות גילו אורך רוח מרשים מתוך התחשבות בהורים ומסירות לילדים. דחינו בשנה את המו"מ בשל הקורונה; הסכמנו למענקים בשנת הלימודים הנוכחית, במקום תוספות שכר קבועות. באופן תקדימי קיימנו בחסות בית הדין לעבודה הידברות עם משרדי החינוך והאוצר ועם העיריה והמנהלים הקהילתיים. אף אחד לא נותן פיתרונות. כולם מתחמקים מאחריות. לא נותרה לנו ברירה אלא לבוא למנהלים הקהילתיים שמעסיקים טת הסייעות ולומר להם – עד כאן. עכשיו שהם והעירייה יתמודדו עם מצוקת ההורים. מצוקת הצהרונים היא מצוקת ארצית, אך בירושלים היא חמורה במיוחד ביחס לממוצע הארצי. כל שהעובדות דורשות זה מענקים שיוכלו להחזיק אותן עד להעלאת שכר קבועה, כפי שקיבלו סייעות הבוקר לדוגמה. אנו קוראים לעירייה להפסיק להתנער מאחריות ולסייע לקידום המו"מ. בינתיים נשמיע ביום ג' את זעקתן של עובדות הצהרונים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר