נהג צעיר (צילומים: עמותת אור ירוק)
נהג צעיר (צילומים: עמותת אור ירוק)

הכי מסוכנת: בירושלים אירעו הכי הרבה תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים

255 תאונות, 4 מהן קטלניות ו-47 קשות - זהו המאזן העגום של תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בחודשים ינואר עד נובמבר 2022 - כך עולה מנתוני הלמ"ס. בעשור האחרון היו מעורבים נהגים צעירים ב-56 תאונות דרכים שבהן נהרג לפחות אדם אחד.

פורסם בתאריך: 7.2.23 08:20

בירושלים אירעו 3,329 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (עד גיל 24) בעשור האחרון (2013-2022), 56 מהן תאונות קטלניות (בהן נהרג לפחות אדם אחד). כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. מהנתונים עוד עולה כי בשנת 2022 אירעו בעיר 255 תאונות במעורבות נהג צעיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ב-13.01.23, נהרגו אורי מלול, אריאל שטרן ודניאל פורת ז"ל, נערים בני 16 ו-17 בתאונת דרכים קטלנית בכביש 9779. שלושת החברים הטובים חזרו מבילוי משותף ונהרגו בהתנגשות עם רכב שנוסעיו נפצעו בינוני וקשה.

התאונה הקטלנית היא אחת מבין עשרות תאונות קטלניות במעורבות נהגים צעירים (עד גיל 24) המתרחשות מדי שנה. 12% מכלל בעלי הרישיונות הם נהגים צעירים עד גיל 24, אך 19% מהם היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד) בשנת 2022 – גבוה בשיעור של 58%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

מנתוני אור ירוק עולה כי בשנת 2022 (עד חודש נובמבר) אירעו ברחבי הארץ 115 תאונות דרכים קטלניות, בהן לפחות אדם אחד נהרג, במעורבות של נהג צעיר עד גיל 24. 

בעשור האחרון (2022-2013) אירעו 1,071 תאונות קטלניות (מעל 100 תאונות קטלניות בכל שנה בממוצע), בהן נהרג אדם אחד לפחות, במעורבות נהג צעיר עד גיל 24.

מהנתונים עולה כי בירושלים אירעו הכי הרבה תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים. על פי הנתונים, בירושלים כאמור אירעו 3,329 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (עד גיל 24) בעשור האחרון (2022-2013), 56 מהן תאונות קטלניות (בהן נהרג לפחות אדם אחד). בשנת 2022 אירעו בעיר 255 תאונות במעורבות נהג צעיר, ארבע מהן קטלניות ו-47 קשות. נתוני 2022 מעודכנים עד לחודש נובמבר.

 

 

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקם בבעלי הרישיונות. נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון בשל מאפייני הנהיגה הייחודים שלהם. רבים מהם מתקשים לקרוא את מפת הסכנות שבכביש בשל חוסר ניסיון, נהיגה בשעות הלילה, לעיתים בעייפות או תחת השפעת אלכוהול. במשך שנים מדינת ישראל התעלמה מהנהגים הצעירים והתוצאות הקשות הן תוצאה ישירה לחוסר ההשקעה והיעדר תכנית רב תחומית. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים להתעלם מהנתונים הקשים ולכן יש לקדם תכנית ייעודית שתוביל לצמצום תאונות הדרכים במעורבות נהגים צעירים. במקביל, על המשטרה להגביר את האכיפה והנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי של האוכלוסייה הצעירה ובאופן ממוקד בסופי השבוע. על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב לאשר את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהוכנה בקדנציה הקודמת שלה כדי לצמצם את תאונות הדרכים ולהציל את חיי הנהג הצעיר הבא".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר