גן החיות התנ״כי (צילום: באדיבות גן החיות התנ״כי)
גן החיות התנ״כי (צילום: באדיבות גן החיות התנ״כי)

בסך 2 מיליון שקלים: "מתיחת פנים" משמעותית לגן החיות התנ"כי

במסגרת מהלך זה, תשתיות רחבת הכניסה לגן החיות הוחלפו, הרחבה המיועדת לשהיית קהל הורחבה ונוצרו אזורי המתנה מסודרים לקבוצות ובודדים

פורסם בתאריך: 9.2.23 15:35

בימים אלה מציין גן החיות התנ"כי 30 שנים למעבר למיקומו הנוכחי, על מורדותיו הצפוניים של נחל רפאים וכעת הוא צפוי לעבור "מתיחת פנים" משמעותית, הכוללת שדרוג של חלק מהמרחבים הציבוריים וחידוש מספר תצוגות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


במסגרת מהלך זה, נחנכה השבוע רחבת הכניסה החדשה של גן החיות התנ"כי, במעמד התורמים ליסה ולאון מאיירס מארה"ב. תשתיות רחבת הכניסה הוחלפו, הרחבה המיועדת לשהיית קהל הורחבה ונוצרו אזורי המתנה מסודרים לקבוצות ובודדים. מרבית עצי הצפצפה, שנטעו עם הקמתו של הגן במקום לפני -30 שנה, שומרו וחוזקו. בשדרוג הרחבה הושקעו כ-2 מיליון שקלים.

 

מגן החיות התנ"כי נמסר כי "פרויקט נוסף הוא שדרוג מרכז ההדגרה הארצי לעופות דורסים והנגשת הפעילות המשמעותית, בתחום הצלת מינים בסכנת הכחדה וההשבה לטבע הנעשית בו – לקהל המבקרים בגן. המרכז קולט מידי שנה עשרות ביצי דורסים וזוחלים, מרחבי מגני חיות אחרים שמורות טבע ומרכזים נוספים. צוות המטפלים עושה לילות כימים על מנת לתת לביצים את התנאים הטובים והנכונים ביותר על מנת להבטיח מקסימום בקיעות מוצלחות של בעלי חיים.

"תצוגת הפילים תעבור גם היא מהפך משמעותי, כאשר חצר הפילות תורחב ותאוחד עם חצר הפיל הזכר, אך עדיין תתאפשר הפרדה בין הזכר לנקבות בעת הצורך. בנוסף שיטת הטיפול בפילות תותאם לנהוג כיום בקרב גני החיות המובילים, ותעבור לשיטת מגע מוגן, בה קיימת הפרדה מלאה בין צוותי הטיפול לבעלי החיים (כפי שכבר שקיים בעבודה עם הפיל הזכר)".

"פרויקטים נוספים הצפויים לצאת לדרך במהלך השנתיים הקרובות הן תכנון מחודש של החצר האפריקאית באופן שיאפשר החזרה של היפופוטמים לגן החיות", עוד נמסר מגן החיות התנ"כי, "יבנה מעבר הולכי רגל נוסף המחבר בין גן החיות לאקווריום במטרה לקדם את המעבר הדו-סטרי בין האתרים, יבנו מספר כיתות יער נוספות בגן שיאפשרו לנו לעמוד בביקוש ועוד".

יש לציין כי גן החיות התנ"כי הוקם בשנת 1940 על-ידי הפרופ' אהרון שולוב ברחוב הרב קוק בירושלים. בשנת 1941 עבר לשטח רחב יותר בשכונת שמואל הנביא ובשנת 1947 עבר לשטחה של האוניברסיטה העברית בהר-הצופים בעקבות מלחמת העצמאות עבר גן החיות בשנת 1950 ל"חורשת שנלר", לצד רחוב ירמיהו בעיר. בספטמבר 1993 נחנך גן החיות במיקומו הנוכחי, על פני שטח רחב ידיים בן 400 דונם, על מורדותיו הצפוניים של נחל רפאים, בסמוך למעיינות עין יעל ועין לבן.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר