גור שאגן (צילום: באדיבות גן החיות התנ"כי)
גור שאגן (צילום: באדיבות גן החיות התנ"כי)

ברוך הבא: גור שאגן חדש נולד בגן החיות התנ"כי

הודעה משמחת מגן החיות התנ"כי: גור חדש בא לעולם בחצר קופי השאגן. מדובר במין המצוי בסכנת הכחדה עולמית בעקבות ציד והרס בתי הגידול

פורסם בתאריך: 14.2.23 14:21

מרגש: גור שאגן חדש נולד בגן החיות התנ"כי. מדובר במין המצוי בסכנת הכחדה עולמית בעקבות ציד והרס בתי הגידול. הגור שנולד במשקל של כ- 125 גרם, נולד בתום הריון בן חצי שנה. הגור הוא בנם השני של ההורים הגאים שלבי וימימה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"האב הגאה, שלבי, הגיע לגן החיות במטרה להגדיל ולחזק את אוכלוסיית השאגנים העולמית", מספרים בגן החיות התנ"כי. "הוא נבחר בקפידה כמתאים לשידוך עם קופת השאגן זפיר, שאגנית צעירה ילידת הגן שחיה בתצוגה יחד עם אמה המבוגרת ימימה (בת 27). למרבה ההפתעה, הזוגיות פרחה דווקא בין שלבי לימימה המבוגרת. לפני שנה באה לעולם חדווה הקטנה שכבר מטפסת בכוחות עצמה על העצים בחצר, ועתה הצטרף למשפחה גור חדש, אותו ניתן לראות כשהוא רכוב על ימימה, אוחז בה בארבע ידיו הקטנטנות".

"קופי השאגן הם הקופים הגדולים ביותר ביערות הגשם של דרום אמריקה ומחזיקים בשיא גינס של בעל החיים היבשתי הרועש ביותר בעולם, מאחר והשאגות שהם משמיעים נשמעות היטב למרחק של כמעט 5 ק"מ", מציינים בגן החיות. "תכונה זו התפתחה בעקבות הצורך בתקשורת בתוך יערות גשם סבוכים שאינם מאפשרים לראות האחד את השני. תכונה נוספת המתאימה אותם לחיים ביערות הצפופים היא הזנב הארוך והגמיש בעל יכולת ליפוף ואחיזה המשמשת בטיפוס ממש כמו יד חמישית".

"השאגנים, נמצאים בסכנת הכחדה בשל ציד מתמשך וצמצום משמעותי של אזורי המחיה שלהם", עוד מציינים בגן החיות. "קבוצת השאגנים בגן החיות התנ"כי היא חלק ממאמץ עולמי לשימור של השאגנים, המנוהל על ידי ארגון גני החיות האירופאי (EAZA)".

יש לציין כי בימים אלה מציין גן החיות התנ"כי 30 שנים למעבר למיקומו הנוכחי על מדרונותיו הצפוניים של נחל רפאים בקרבת מעיינות עין יעל ועין לבן. במהלך 30 השנים האחרונות נולדו בהצלחה בגן 6 קופי שאגן.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר