ערב זיכרון לאנשים שמתו מאובדנות (צילום: באדיבות תנועת מש"ה)

אחים לנפש: ערב זיכרון לאנשים שמתו מאובדנות

ערב הזיכרון השנתי לחללי המלחמה בסבל הנפשי ושיח על אובדנות ושכול יתקיים מחר, חמישי, בין השעות 19:00-21:30 , בתיאטרון הקרון. האירוע יתקיים בפעם הרביעית כפרויקט משותף לעמותת מש"ה

פורסם בתאריך: 15.2.23 14:40

אחים לנפש – ערב זיכרון לחללי המלחמה בסבל הנפשי ייערך מחר, חמישי, בין השעות 19:00-21:30, בתיאטרון הקרון. מדובר בערב בו מתייחדים עם זכרם של האנשים שמתו מאובדנות – משפחה, חברים ואנשים מהקהילה. הערב יהיה בנוי משלושה חלקים: זיכרון – בו מתקיים גלעד האבנים הקהילתי שבו כל שנה מתווספים שמות חללי מלחמה נוספים, שיח – פאנל ארבע אימהות על אובדנות והתמודדות, ותקווה – מופע של הזמרת לאה שבת.

האירוע יתקיים בפעם הרביעית כפרויקט משותף לעמותת מש"ה – מילים שעושות הבדל – התנועה למניעת אובדנות על ידי הקהילה, ומיזם נפשות – להעלאת מודעות לבריאות הנפש במרחב הציבורי באירועי תרבות, אמנות ושיח.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כמה שוות היום דירות יד 2 ברמות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


נסים-עמנואל, שאיבדה את אחיה מושיק ז"ל לאחר שמת מהתאבדות בשנת 2015, ייסדה את ערב הזיכרון לחללי המלחמה בסבל הנפשי במסגרת שבוע בריאות הנפש שיוזמת נפשות בכל שנה.

"באופן אישי, לאחר שאחי מת מאובדנות, צללתי למסע אבל כואב ובלתי נסבל", משתפת עמנואל. "ייסורי גוף ונפש בכל רגע. עם כל ההתמודדות של האובדן, יש גם הרבה אשמה ובושה במוות הזה. ישנם מאפיינים קשים וכואבים אחרים שמישהו מת מאובדנות. הגיעה השעה להסיר את אות הקלון המוטבע על אובדנות – על חללי המלחמה, על המשפחות שורדי האובדנות ועל לוחמי הנפש – המתמודדים עם כוונות אובדניות".

"מי שמת מאובדנות יוצא מהעולם בסערה, בבדידות ובחוויה של סבל וניכור", מוסיפה עמנואל. "תפקיד הערב הזה הוא לאפשר יציאה זקופה. המוות האובדני צובע את כל חייו של האדם ואנחנו מבקשים לשים סוגריים. אחי מושיק לא רק מת מאובדנות, היו לו חיים שלמים ומלאים, וכך גם כל מאות האנשים שמתים מאובדנות כל שנה. גם משפחות השכולות מתמודדות עם סטיגמה ובושה, הערב הזה הוא בשביל כולנו – החללים, המשפחות והמתמודדים".


גלעד האבנים (צילום: באדיבות תנועת מש"ה)

גלעד האבנים (צילום: באדיבות תנועת מש"ה)


"שאדם מת מאובדנות יש הרוג אחד ועשרות פצועים קשה", עוד מוסיפה עמנואל. "המשפחות השכולות מתמודדות עם אשמה, בושה וכעס, לכן הערב הזה מיועד גם עבורן. לתת מקום לכאב יחד. האבל האובדני הוא אבל מסוג אחר, והוא דורש את המפגש הקהילתי הזה".

 

 

כאמור, אחים לנפש הוא יוזמה משותפת של תנועת מש"ה – העוסקת במניעת התאבדויות באמצעות הקהילה וארגון נפשות – מיזם חברתי להעלאת מודעות לבקיאות הנפש באמצעות אירועי תרבות אמנות ושיח.

רוני דילר, מייסדת נפשות ושותפה למיזם: "המפגש של משפחות השכולות והמתמודדים עם אובדנות הוא מפגש שמאפשר להפחית את הסטיגמה על אובדנות ועל השכול. זה אירוע פורץ דרך בבשורה שלו".

יש לציין כי השנה יתקיים האירוע במתכונת פיזית, בשיח של ארבע אימהות כאשר כל אחת תביא זווית שונה על התמודדות עם האבדנות. אמא שכולה לבן שמת מהתאבדות, אמא לבת המתמודדת עם אובדנות, בת לאמא שמתה מאובדנות ואמא שבעצמה מתמודדת עם אובדנות.

לינק להרשמה:
https://meshulam.co.il/purchase?b=036fe22225ae023066a0bbc2860cd6e0

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר