צומת בר אילן כיום ואחרי סיום העבודות (צילומי מסך: באדיבות עיריית ירושלים)
צומת בר אילן כיום ואחרי סיום העבודות (צילומי מסך: באדיבות עיריית ירושלים)

צפו – כך ייראה צומת בר אילן בסיום עבודות התשתית שמתבצעות כיום

העבודות בבר אילן, שהובילו, וככל הנראה עוד יובילו למחאות אלימות מצד קיצונים, משבשות גם את חיי תושבי האזור וצפון העיר בכלל. בסרטון תדמית מסביר מחזיק תיק התחבורה במועצת העיר דוד זוהר על מהות העבודות ובעיקר על החשיבות שלהן בשיפור איכות החיים בירושלים

פורסם בתאריך: 23.2.23 20:50

"צומת בר אילן – כל ירושלמי מכיר את הצומת הזה ואת העבודות הדרמטיות שמתבצעות בו ולאורך כל ציר בר אילן. מטרת העבודות היא שבסופו של דבר ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים באמצעות מערך תחבורה ציבורית נגיש ואמין", כך אומר מחזיק תיק התחבורה בעיריית ירושלים דוד זוהר (דגל התורה) בפתחו של סרטון מיוחד שנועד להסביר על העבודות שמתצבעות כיום בבר אילן – בצומת עצמו, ברחוב כולו ובאזור צפון העיר בכלל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לאור המחאות האלימות של חרדים קיצונים על בסיס די קבוע, יכול להיות שהנגשת המידע על הנעשה בצומת תסייע כדי להפחית את החשש והחרדה, ולבטח תעזור לתושבי בר אילן (וצפון העיר בכלל) כדי לצלוח את התקופה המאתגרת – תקופה שבה העבודות די משבשות את החיים הלכה למעשה.



"אני מאמין שהנגשת המידע היא כלי קריטי כדי לעבור את התקופה המאתגרת הזו", אומר זוהר. "חשוב לי שכל ירושלמי יבין מה קורה סביבו ומהי מהות העבודות".

 

 

סרטון התדמית ערוך בצורה ברורה ובעיקר מזמינה. התוצר הסופי שמתקבל בו הוא נהדר – שני קווי רכבת קלה, האחד עילי והשני תת קרקעי, שיעברו בצומת ויהוו את הבסיס לתחבורה ציבורית יעילה ואמינה בצפון ירושלים – בדיוק כפי שקורה עם הקו האדום של הרכבת הקלה, שעם כל הבעיות שהיו ואולי אף עדיין ישנן, מהווה כלי עוצמתי וחשוב שמסייע למצב התחבורתי הלא פשוט בירושלים.


נקודות החיבור של תוואי הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)

נקודות החיבור של תוואי הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)


התחנה התת קרקעית של קו הרכבת הקלה הכחול בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)

התחנה התת קרקעית של קו הרכבת הקלה הכחול בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)


תחנת הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)

הדמיית תחנת הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)


וכך מסביר הקריין בסרטון:

צומת בר אילן הלב הפועם של צפון ירושלים, סביבו התפתחו מרכזי סחר, עסקים ושכונות מגורים צפופות, ודרכו נעים רבבות כלי רכב ואוטובוסים מדי יום. הצומת מהווה ציר מרכזי לכניסה אל העיר מצפון. עומס התנועה מכביד על התשתיות המיושנות של הציר, גורם לזיהום אוויר כבד המסכן את בריאות התושבים והציר אינו מצליח לעמוד בביקוש הגואה לתחבורה ציבורית.

לשם כך משרד התחבורה בשיתוף עיריית ירושלים יזמו את מערך התחבורה החדש לצפון ירושלים. במרכז המערך החדש שני קווי רכבת קלה, אשר יעניקו שירות יעיל, מהיר ונקי מזיהום אוויר. בצומת בר אילן ייפגשו שני קווי הרכבת הקלה – הקו הירוק מנוה יעקב להר נוף ודרום העיר והקו הכחול מרמות דרך מקטע תת קרקעי המתחיל משדרות גולדה מאיר לכיוון מרכז ודרום העיר. בצומת יוקמו תחנה עילית של הקו הירוק ותחנה תת קרקעית של הקו הכחול.


הדמיית צומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)

הדמיית צומת בר אילן (צילום מסך: באדיבות עיריית ירושלים)


העבודות בצומת נועדו להכשיר את החלל לתחנה התת קרקעית כבר עתה, כדי למנוע את הצורך לחפור אותו בעתיד, לאחר השלמת הקו הירוק.
על מנת להפחית את ההכבדה בתנועה ולהקל על התושבים העבודות חולקו לארבעה שלבים, ובכל חודש מתקיימות עבודות ברביע אחר של צומת בר אילן, ונערכו הסדרי תנועה זמניים לכל שלב.

הרביע הראשון בפינת שמואל הנביא, רביע שני בפינת בית העלמין סנהדריה, רביע שלישי בפינת שכונת הבוכרים, רביע רביעי בפינת שכונת מחניים.

עם השלמת קווי הרכבת הקלה רבבות תושבי צפון ירושלים יזכו לתשתיות חדשות, מדרכות מוצללות, כבישים חדשים, תחנות בטיחותיות ובעיקר תחבורה ציבורית יעילה, אמינה ונוחה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אופטימיסט פסימי

    חרדים כפוי טובה כתמיד גם כאשר כל שנעשה בירושלים הוא אך ורק לטובתם ולמענם ומעדיפים להשיבה לימי הביניים שמורגלים בה זה דורות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר