המרפאה הווטרינרית בהר החוצבים (צילום: ארנון בוסאני)
המרפאה הווטרינרית בהר החוצבים (צילום: ארנון בוסאני)

מהגדולות בארץ: נחנכה המרפאה הוטרינרית החדשה בהר חוצבים

המרפאה הוטרינרית החדשה מתפרסת על שטח של כ- 60 מ"ר ומכילה ארבעה חדרים ובהם חדר אשפוז, חדר טיפולים והכנה לניתוח, חדר ניתוח ובו שתי עמדות ניתוח ומעבדה וחדר בדיקות

פורסם בתאריך: 28.2.23 15:53

עיריית ירושלים חנכה אתמול, שני, את המרפאה הוטרינרית החדשה במתחם השירות הוטרינרי העירוני בהר חוצבים. המרפאה הוטרינרית החדשה שהוקמה הינה מהגדולות בארץ, מתפרסת על שטח של כ- 60 מ"ר ומכילה ארבעה חדרים ובהם חדר אשפוז, חדר טיפולים והכנה לניתוח, חדר ניתוח ובו שתי עמדות ניתוח ומעבדה וחדר בדיקות. "עיריית ירושלים מייחסת חשיבות רבה לרווחתם של בעלי החיים בעיר ובהנחיית ראש העיר תוקצב הפרויקט במלואו מכספי העירייה", אומרים גורמים בעירייה.

"המרפאה מצוידת במכשור רפואי מתקדם, המאפשר מתן טיפול רפואי הולם לבעלי החיים", נמסר ל"כל העיר". "במרפאה יעוקרו ויסורסו הכלבים המיועדים לאימוץ וכן חתולי קהילה מרחבי העיר, ויטופלו בה בעלי חיים שייאספו על ידי פקחי השירות ברחבי העיר, חלקם פצועים וחולים. המרפאה אינה נותנת שירות רפואי לבעלי חיים שיש להם בעלים".

עוד נמסר כי "בנוסף להקמת המרפאה, החליטה הנהלת העירייה לשפץ את כיכר הכניסה לשירות הווטרינרי, להציב במרכזו מיצב סביבתי של האומן הבינלאומי דודי גרשטיין, ולהציב סביב הכיכר ובמתחם השירות תערוכת איורים של בעלי חיים נטושים. התמונות צוירו ע"י ילדים ובני נוער במתחם צער בעלי חיים בעטרות, בשיתוף האמנית נטלי גורודצקי ואגף תרבות ואומנויות בעירייה, והפכו לתערוכת חוצות".

"הציורים מבטאים רגש חזק של חמלה", מציינים בעירייה, "במטרה להעלות מודעות לנושא בעלי חיים נטושים ולעודד את אימוצם. שיפוץ רחבת הכניסה למתחם צפוי להתבצע במהלך השבועות הקרובים".

יש לציין כי בשירות הוטרינרי ישנם 35 אנשי צוות: וטרינרים, כלבנים, פקחים ואנשי מנהלה, הפועלים לילות כימים למען בריאותם של בעלי החיים ולרווחת התושבים בעיר.

יצוין כי אירוע פתיחת המרפאה התקיים במעמד ראש העיר, בנוכחות חברי מועצה, מנהלי עירייה, נציגים פעילים בארגונים למען בעלי חיים ונציגי החברה העירונית מוריה.

נתוני המאגר העירוני מצביעים על כ-1,260 חתולים, זאת לעומת כ-550 חתולים רשומים במאגר בשנה שעברה. בנוסף רשומים כיום 16,178 כלבים בעיר, זאת לעומת 13,752 כלבים בשנת 2020, עליה של כ-17%. עוד עולה מהנתונים כי חלה עליה של כ -20% בכמות החיסונים המתבצעים בשירות הוטרינרי העירוני.

אזרחים הנתקלים בבעלי חיים נטושים, חולים או פצועים, מוזמנים להתקשר למוקד העירוני 106 והפנייה תועבר מיידית לטיפול פקחי השירות הווטרינרי.

ראש העיר משה ליאון: "ירושלים אוהבת חיות ודואגת להם! הקמת המרפאה במתחם השירות הווטרינרי, היא בשורה חשובה לעיר. אני קורא לכל אוהבי בעלי החיים, להגיע למתחם הכלבייה ולאמץ בחום חבר חדש אל חיק משפחתם".

יהודה בן יוסף, מחזיק תיק קידום עסקים והשירות הווטרנרי: "לא סתם דרשתי לראשונה לקבל את תיק השירות הווטרנרי בעיריית ירושלים ואמשיך לפעול למען שיפור רווחת בעלי החיים בעיר. המרפאה החדשה תעזור להגביר את העיקורים והסירוסים ותאפשר לשירות הוטרנרי העירוני להעניק שירות טוב יותר לבעלי החיים. חובה עלינו לדאוג לבעלי החיים. יחד עם המתנדבים האכפתיים והתושבים, ניצור חברה בריאה בנתינה שעוזרת לשקופים ולחסרי הישע".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר