התחנה הסופית של הרכבת הקלה בפסגת זאב (צילום: נעמי מזרחי)
(צילום: נעמי מזרחי)

פסגת זאב: תלונות על מפגעי רעש נוראיים בתחנת הרכבת הקלה

דיירי שדרות משה דיין, המתגוררים מעל התחנה האחרונה של הרכבת הקלה בפסגת זאב, לא מבינים מדוע הרכבות לא מדוממות מנוע גם בזמן חניה בתחנה

פורסם בתאריך: 31.7.17 12:04

דיירי שדרות משה דיין 62 בפסת זאב, שמתגוררים מעל התחנה הסופית של הרכבת הקלה, מתלוננים על מפגעי רעש נוראיים, שנגרמים לדבריהם, מהשארת מנועי הרכבות דולקים גם בזמן חניה בתחנה הסופית. לטענת הדיירים, המפגעים הללו נשמעים לאורך כל שעות פעילות הרכבת – החל מהשעה 6:00 בבוקר ועד לחצות.

בשיחה עם "כל העיר" מתארת נעמי מזרחי, שמתגוררת בשדרות משה דיין 62, את המצב: "אני מתגוררת בקומה השלישית ונאלצת להשאיר את החלון סגור לאורך כל שעות היום. אנחנו פונים בכל קיץ לסיטיפס ולעירייה וכלום לא קורה. אני פשוט לא יכולה לפתוח חלון בבית שלי. באחד מהימים הייתי ממש על סף בכי, כי ארבע רכבות עמדו בתחנה עם מנוע דולק. כשאני מדברת עם סיטיפס אני מקבלת את התחושה שזה לא מעניין אותם. למה אני צריכה לסבול? זה מספיק שהפכו את המקום לחניון, אז לפחות תכבו את המנוע. לפעמים עומדת רכבת בתחנה שלוש וארבע שעות עם מנוע דולק".

 

סגנית ראש העיר יעל ענתבי ('פסגת זאב על המפה'), שפעלה מטעם הדיירים מול סיטיפס, מציינת כי "תלונות מפגעי רעש של הרכבת מוכרות לי מקרוב. בעבר אף קיימתי סיור עם הדיירים ועם מנכ"ל סיטיפס על מנת לנסות להתמודד עם המצב. מדובר בעניין טכני, כדי לתת שירות עם אוויר סביר לנוסעים, הרכבות מפעילות רצוף (גם בסוף הקו) את מיזוג האוויר. אם ידוממו מנוע לרכבות, הנוסעים שיעלו לרכבת ירגישו מחנק בלתי נסבל. זמן קירור של קרון הוא בסביבות 30 דקות, כך שלא רלוונטי לדומם מנוע ולהדליק שוב. עניין זה מצטרף למכלול סיבות שבגללם אני אומרת כבר זמן רב שעדיף ליצור בעיר רכבת תחתית על פני רכבת קלה. אותה בעיה צפויה לכל מי שגר בסמיכות לקצה הקו".

מחברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה, נמסר בתגובה: "אנו מכירים את פנייתם של דיירי הבניין בקצה הקו בשדרות משה דיין. עם קבלתה בעבר בדקנו ובחנו חלופות אפשריות למצב. לצערנו, בין השלב שהרכבת חונה לזמן בו היא מתחילה בנסיעה עליה להתקרר, על כן הדבר מחייב אותנו להשאיר את המנוע דולק על מנת לשמר את הטמפרטורה הנדרשת ברכבת וזאת בכדי להמשיך ולתת שירות טוב ואיכותי לנוסעים עם תחילת פעילותה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר