התנאים הירודים בתחנת הקצה בגילה (צילום: כוח לעובדים)
התנאים הירודים בתחנת הקצה בגילה (צילום: כוח לעובדים)

"אטימות וחלמאות" – התנאים הקשים בתחנת המנוחה של נהגי האוטובוס בגילה

תא שירותים יחיד, נזילה בביוב והיעדר חדר התרעננות - אלה הם התנאים הקשים שאיתם מתמודדים נהגי חברת סופרבוס בתחנת הקצה בגילה. "זו הרגשה משפילה ומבזה", משתף אחד הנהגים, "נהגים מסרבים לעבוד בתנאים האלה". סופרבוס בתגובה: "על אף העובדה שהמבנה אינו בבעלות החברה, הושקעו ויושקעו מאמצים ומשאבים רבים להקניית מקצה שיפורים"

פורסם בתאריך: 13.3.23 08:57

הם עובדים מידי יום במשך כ-10 שעות ונאלצים להתמודד עם לא מעט ביקורות של נוסעים, אלימות בכבישים ואפילו טרור. אך כעת נודע שמזה זמן רב נהגי האוטובוס של תחנת גילה סובלים מתנאי עבודה מחפירים – גם בזמן ההפסקה. תיעודים שהגיעו ל"כל העיר" על ידי איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, מציגים תמונה  עגומה. אין חדר התרעננות, קיימת נזילות בביוב ותא השירותים היחיד בתחנה מצוי במצב פיזי ירוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"מדובר באטימות וחלמאות", אומרים באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים. "תחנת הקצה לאוטובוסים בגילה מאכלסת כ-70 נהגים, אשר זכאים לחדר התרעננות ושירותים. כפי שניתן לראות – תא השירותים היחיד מצוי במצב פיזי ירוד; הביוב נוזל ממנו לחדר המשותף וחלקו האחורי חשוף לרוחב. במקום חדר התרעננות, הנהגים חולקים את אותו החדר עם הסדרנים ומסולקים ממנו לא פעם, בשל פגיעה בעבודתו".

"הנהגים מעבירים את ההפסקה שלהם באוטובוסים עצמם", עוד אומרים באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, "ובאוטובוסים אסור להם להדליק מזגן בזמן שהאוטובוס עומד. למרבה האבסורד, חדר התרעננות חדש כבר קיים אבל נעול מסיבות בירוקרטיות. לצערנו המבנה עומד כך במשך כשמונה חודשים ללא שום התקדמות".

 

 

"מבחינת העובדים מדובר ב'לראותם בלבד'", אומרת תאיר קמינר, רכזת איגוד מקצועי בכוח לעובדים. "החדר שעליו נאבקו נותר לא נגיש והנהגים נאלצים לשבת בחום של הקיץ/בקור של החורף באוטובוס ולא לזכות להפסקה מכבדת. פנינו מספר פעמים לעירייה אך ללא הואיל. התעלמות העירייה לא ברורה, הרי כל נהג שלא זוכה להפסקת התרעננות, עולה עייף לקו ומסכן את עצמו ואת הנוסעים. נמשיך להיאבק על כך, בדיוק כפי שעשינו בנקודות אחרות בעיר. על ביטחון ורווחת הנהגים לא נתפשר".

"זו הרגשה משפילה ומבזה", משתף עבד מחסין, נהג בחברת סופרבוס וחבר איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים. "אנחנו מבחינת העירייה חלק מהמכונה, חלק מהאוטובוס. כנראה ששום דבר לא בוער להם – לא שהשירותים נוראים ולא שאין לנו הפסקה. התוצאה היא שכבר קשה למצוא נהגים לקווים הללו. נהגים מסרבים לעבוד בתנאים האלה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "על פי הנחיות משרד התחבורה, תחנות הקצה מתוחזקות על ידי מפעילי התחבורה הציבורית ולא על ידי העירייה".

עוד נמסר מהעירייה: "באשר למבנה החדש, לכשיסתיימו העבודות במסוף, העירייה תעניק למבנה טופס 4".

מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: "תחנת הקצה המדוברת, אשר איננה בבעלות החברה, מתוחזקת באופן שוטף. על אף העובדה שהמבנה אינו בבעלות החברה, הושקעו ויושקעו מאמצים ומשאבים רבים להקניית מקצה שיפורים. חשוב לציין כי קיים מבנה חדש שהועמד עבור נהגי החברה ומשלל סיבות בירוקרטיות שאינן קשורות או בתחום האחריות של החברה, נשאר סגור. סופרבוס תמשיך להשקיע מאמצים רבים לנוחיות ולרווחת נהגיה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר