צו ההריסה שנתלה על בית משפחת סאלם בשייח ג'ראח, פינוי בית משפחת סאלחייה בשנה שעברה (צילומים: באדיבות FREE JERUSALEM)
צו ההריסה שנתלה על בית משפחת סאלם בשייח ג'ראח, פינוי בית משפחת סאלחייה בשנה שעברה (צילומים: באדיבות FREE JERUSALEM)

העירייה מבהירה: צו ההריסה למשפחת סאלם בשייח ג'ראח יבוצע רק אחרי הרמדאן

הבוקר, שני, נתלה על הבית מכתב התראה מטעם העירייה לפיו על הדיירים להתפנות בתוך 21 יום לצורר ההריסה בהתאם לצו בית משפט שניתן לפני למעלה משנתיים. בעקבות פניות בנושא ההריסה דווקא בזמן הרמדאן הדגישה עיריית ירושלים כי "צו ההריסה האמור לא מתוכנן לביצוע בחודשיים הקרובים"

פורסם בתאריך: 13.3.23 16:43

רגע לפני הרמדאן, שיצוין החל מה-22.3.2023 – עיריית ירושלים תלתה הבוקר, שני, צו הריסה על בית משפחת פאטמה סאלם בשייח ג'ראח. התזמון בעייתי מאוד ובזמן רגיש ביותר, לפני צום הרמדאן – תקופה שגם כך ידועה ברגישות ובמתיחות שהיא מייצרת.

בהודעה שנתלתה על בית המשפחה בשייח ג'ראח נכתב: "התראה לפני ביצוע צו הריסה על פי החלטת בית משפט. לצמצום נזקים עליכם לפנות המבנה נשוא הצו מכל אדם וחפץ תוך 21 ימים מקבלת הודעה זו. העירייה לא תישא באחריות לנזקים שיגרמו לרכוש אם הבניין לא יפונה כאמור בהתראה זו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


צו ההריסה שנתלה על בית משפחת סאלם

צו ההריסה שנתלה על בית משפחת סאלם


כידוע, כפי שפורסם בהרחבה בתקשורת (כולל ב"כל העיר"), צו ההריסה לבית משפחת פאטמה סאלם בשייח ג'ראח הוצא על ידי העירייה כבר לפני כשלוש שנים, ובחודש אוגוסט 2020 אף קיבל את אישור בית המשפט, שקבע במסגרת הסדר פשרה כי המבנה ייהרס עד לפברואר 2021. מאז, למרות פניות שונות, צו ההריסה לא בוצע על ידי העירייה, שנזכרה דווקא עכשיו – 10 ימים לפני הרמדאן – להודיע מחדש על כוונתה להרוס את הבית.

 

 

בעקבות פניות שונות של התקשורת, בעיריית ירושלים הבהירו כי "צו ההריסה האמור לא מתוכנן לביצוע בחודשיים הקרובים" – דהיינו, עד לאחר הרמדאן.

חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) אומרת: "משפחת סאלם ורבים מתושבי שייח ג'ראח הם פליטים ממלחמת העצמאות. מוסדות האו"ם וירדן שיכנו אותם, העבירו לידיהם ובנו להם במקום, בזמן שישראל לקחה רכוש ערבי במערב ירושלים ומסרו אותו למשפחות יהודיות שחלקם גם היו פליטים. משפחות ישראליות שפונו משייח ג'ראח, כמו משפ' בן יאיר, העידו שהם קיבלו פיצוי מלא על רכושם. הניסיון המקומם לפנות, בפעם השנייה, משפחות ערביות מבתיהם ולפצות – בפעם השנייה – משפחות יהודיות, הוא עוול נוראי, גזעני, שאף מדינה שומרת חוק בעולם לא יכולה להסכים לו. אסור לפנות אף משפחה אחת לא בשייח ג'ראח ולא משום שכונה אחרת. פאטמה סאלם היקרה, אשת שוחרת שלום, חייבת הגנה מפני המתנחלים המתפרעים, וצריך לדעת שהיא, ילדיה ונכדותיה יוכלו להמשיך לחיות בשלום בביתם, כמו שעשו כל חייהם וכמו שמגיע להם".


לורה ורטון ופאטמה סאלם (צילום: פרטי)

לורה ורטון ופאטמה סאלם (צילום: פרטי)


מנגד, בגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים): "אני מוחה על כך שישנה אוכלוסיה אחת מיוחדת במינה בעיר, שבמשך חודשיים לא מבצעים נגדה אכיפת חוק בתחומים אזרחיים שונים. היעלה על הדעת שלא יבצעו צווי הריסה נגד יהודים במשך חודשי אלול ותשרי? גם בית משפט פסק להרוס בחודשים אלה?".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר