הצוות הרפואי שטיפל ברינה (צילום: דוברות הדסה)
הצוות הרפואי שטיפל ברינה (צילום: דוברות הדסה)

"כנגד כל הסיכויים זכיתי להביא בן" – המסע המרגש של רינת שהסתיים בהדסה

רינה לא חשבה שתוכל להרות בשל מחלת כליות ולב ממנה היא סובלת כבר למעלה מעשור, אך בזכות שיתוף פעולה של צוות רב מקצועי מהדסה, השנה זכתה לחבוק בן ראשון

פורסם בתאריך: 20.3.23 11:05

רינה בת ה-32 מירושלים, עוברת כבר מעל עשר שנים טיפולי דיאליזה בשל מחלה גנטית בכליות שגורמת לקריסתן. לאחר שהתחתנה ניסתה מספר פעמים להרות ללא הצלחה ולאחר הפלה שחוותה, היא אובחנה עם היצרות מולדת במסתם המוביל מהלב לאבי העורקים. המחלה הכלייתית והמחלה הלבבית מהן סבלה סיכנו אותה מאוד וההריון עליו חלמה, כך הובהר לה – הוא משהו שהיה עלול לעלות בחייה. כשנכנסה שוב להריון היא פנתה לד"ר ג'וש רוזנבלום, מומחה להריון בסיכון בבית החולים הדסה, על מנת שייעץ ברגע הסבוך. כשסיפרה לו את מצבה, התחיל עבורם מסע משותף ומאתגר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

"רינה הגיעה אליי כשהיא ממש אובדת עצות", מספר ד"ר רוזנבלום. "היא עברה הפלה בשבוע מתקדם ומחלות הרקע איתן הגיעה לא אפשרו לטפל בה בדרכים שאנחנו רגילים אליהן. כאשר נכנסה שוב להריון, ידעתי שכדי לשמור על ההריון ועל החיים שלה נצטרך לחשוב מחוץ לקופסא. חברתי לד"ר אופיר אייל, נפרולוג בכיר בבית החולים הדסה, אצלו הייתה מטופלת בשנה האחרונה ולד"ר דנה צפת, מנהלת מרכז לב בריאות האישה בהדסה".

"במשך כל חודשי ההריון צוות רב תחומי מכל המקצועות הללו עקב אחרי רינה ואף בוצעה לה תפירה של צוואר הרחם, אותה עברה בהרדמה מיוחדת על ידי מרדימים מומחים בשל הבעיה בלב ובכליות מהן סבלה", הוא מתאר. "ככל שהתקדם ההריון – כשאנו מלווים אותה באופן צמוד, ראינו כי ההיצרות במסתם הלבבי מחמירה והמעקב אחר מצבה הפך ליותר ויותר הדוק. היא עברה לקבל את טיפולי הדיאליזה שש פעמים בשבוע, ביחידת הדיאליזה של הדסה עין כרם, שם אחיות הדיאליזה טיפלו בה יום יום באופן מסור ומאוד אינטנסיבי ובינן לבין רינה נוצר קשר חם מאוד".

"בתחילת הטרימסטר השלישי, כשעומס ההריון מתגבר, רינה התחילה להרגיש קוצר נשימה במאמצים קלים ודפיקות לב", מוסיף ד"ר רוזנבלום. "אחרי דיון רב-צוותי ושיחות עומק איתה ועם המשפחה, הוחלט לנסות לפתוח את המסתם כדי לאפשר לה לעבור את ההריון בשלום ובשבוע 22 היא הוכנסה לחדר צנתור. ד"ר דוד פלנר, מנהל יחידת הצנתורים בהדסה, וד"ר גבי אלבז, מצנתרת בכירה, הצליחו להכניס לה מסתם תותב ומיד אחרי הפרוצדורה הרגישה שיפור תפקודי משמעותי".

בזאת לא תמו הקשיים. ההריון הכל כך עדין המשיך לאתגר את רופאי הדסה, והם נלחמו יחד עם רינה לשמור עליה ועל ההריון לכל אורכו. "בשבוע 28 אושפזה רינה אצלנו במחלקה להריון בסיכון בהדסה עין כרם, שם עקבנו אחריה באופן צמוד מאוד במשך תקופה ממושכת. כשלחצי הדם שלה התחילו לעלות, הוחלט להכניס אותה לזירוז לידה על מנת לשמור עליה ועל התינוק. צוות רב תחומי אשר כלל רופאי נשים, מרדימים, נפרולוגים, קרדיולוגים, רופאי ילדים והמיילדות תיאם את כל פרטי הלידה וניהל אותה כמבצע של ממש. בזכות שיתוף פעולה וטיפול הדוק, רינה זכתה ללדת בלידה רגילה בן ראשון אצלנו בהדסה וזו הייתה התרגשות עצומה".

"הבאתי בן לעולם", אומרת רינה. "זה משפט שחלמתי לומר כל כך הרבה שנים. מהרגע שנכנסתי לבית החולים ד"ר רוזנבלום עטף אותי ושידר הרבה בטחון ורוגע, יחד עם ד"ר צפת וד"ר אייל שהיו זמינים ורגישים למצב שלי תמיד".

"במשך שלושה חודשים הייתי מאושפזת במחלקה להריון בסיכון וזה הפך להיות כמו הבית השני שלי", היא מחייכת. "הצוות של הרופאות והרופאים וכל האחיות היה ער לכל הבעיות שלי, וכל דבר שעברתי זכה להתייחסות וכולם עבדו כל הזמן יחד. גם כשהיה לי קצת קשה תמיד דאגו להרגיע אותי ולתמוך בי, בזכותם זכינו כנגד כל הסיכויים להביא בן ולהגדיל את המשפחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר