הר חוצבים צילום Gilabrand, CC BY-SA 3.0, מתוך ויקיפדיה
הר חוצבים (צילום: Gilabrand, CC BY-SA 3.0, מתוך ויקיפדיה)

זריקת עידוד לירושלים: חברת התרופות הבינלאומית ביונטק תפתח מפעל לייצור חיסונים בהר חוצבים

מחר, רביעי, צפוי ראש העיר להמריא לגרמניה, שם בסיס האם של חברת ביונטק על מנת לערוך ביקור ראשון במפעל המקורי שאותו החברה מיועדת להעתיק להר חוצבים. המשמעות - מאות משרות חדשות בעיר

פורסם בתאריך: 21.3.23 13:14

ראש העיר משה ליאון והחשב הכללי יהלי רוטנברג, יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים חתמו על הסכם מול הנהלת חברת 'ביונטק' וסיכמו על הקמת מרכז פיתוח ויצור של חיסונים בתחום הסרטן בירושלים, בטכנולוגית mRNA.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

"הנהלת חברת 'ביונטק', חברת אימונותרפיה היושבת במיינץ בגרמניה, הינה חלוצה בתחום הטיפולים לסרטן ולמחלות קשות אחרות", אומרים בעירייה ומוסיפים כי "החברה נפגשה במהלך התקופה האחרונה עם ראש העיר משה לאון והחשב הכללי יהלי רוטנברג, וסיכמה איתם על הקמת מרכז פיתוח ויצור פורץ דרך, לחיסונים בתחום הסרטן בירושלים בטכנולוגיית mRNA".

"הקמת מרכז פיתוח וייצור כזה יאפשר היערכות טובה יותר למגפות עתידיות, לצד פיתוח תרופות וחיסונים, ביניהם חיסונים למחלת הסרטן", מציינים בעירייה. "בשנים הקרובות מתכננת החברה להקים ולהפעיל מתקן לייצור תרופות מבוססות mRNA במפעל שיוקם בירושלים. המפעל מיועד להקל על הפיתוח הקליני של טיפולי סרטן מחקריים וכן להגביר את יכולתה של ישראל להגיב לאיומים בריאותיים פוטנציאליים".

"המגרש שיוקצה לחברה לצורך מטרה זו הינו בשטח כולל של 28 דונם, והמרכז אמור לייצר מאות משרות איכותיות בעיר", עוד מציינים בעירייה. "לחברה מגוון רחב של טיפולים ותרופות טיפוליות שנוצרו בפיתוח מהיר של ביו-פרמצבטיקה חדשנית והיא זו אשר המציאה את החיסון לקורונה בשנת 2020 שהופץ בשיתוף פעולה מסחרי עם חברת פייזר".

ראש העיר משה ליאון: "לאחר עבודה מאומצת בשנה האחרונה, אפשר לברך על המוגמר. אני מברך את הנהלת 'ביונטק' על האמון וההחלטה לפתוח את המרכז פיתוח והיצור שלה בעיר ירושלים. החלטה זו הינה הבעת אמון מצד אחת מהחברות הרב הלאומיות הגדולות והמובילות בתחום, ביתרונה היחסי של העיר ירושלים ומוסדותיה המחקרים והרפואיים בתחומי מדעי החיים בישראל ובעולם. מאות המשרות האיכותיות שצפויות להצטרף לכלכלת העיר הן חלק ממגמה הולכת וגוברת של חברות שבוחרות בירושלים כביתם. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לממשלה ולצוות הבינמשרדי שפעל בחודשים האחרונים רבות לסייע למימוש החזון".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר