נשות הכותל עם תפילין וטלית (צילום: נשות הכותל)
נשות הכותל עם תפילין וטלית (צילום: נשות הכותל)

עימותים בכותל בזמן תפילת ראש חודש ניסן: נשות הכותל הגיעו להתפלל – וספגו צעקות ושריקות

נשות הכותל הגיעו הבוקר, חמישי, לתפילה ונתקלו בהמון שהפריע לתפילתן, צעק, קילל, שרק במשרוקיות ולטענתן גם ניסה לפגוע בהן ביציאתן מהכותל. עם זאת, הצליחו נשות הכותל להכניס ספר תורה פנימה ולהתפלל

פורסם בתאריך: 23.3.23 14:12

נשות הכותל הגיעו הבוקר, חמישי, לכותל המערבי לתפילת ראש חודש חגיגית ונתקלו בהמון אשר הפריע להן במהלך התפילה. לטענת נשות הכותל, מאבטחי רב הכותל לא מנעו את הפרעת התפילה ולכל אורכה נשמעו צעקות ושריקת משרוקיות שאינן מאפשרות תפילה סדירה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בבית הכרם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הנשים טוענות עוד, כי ההמון אף ניסה לפגוע בהן בסיום התפילה. עם זאת, הצליחו נשות הכותל להכניס ספר תורה לתוך עזרת הנשים ולהתפלל איתו, למרות התנגדות רב הכותל לאפשר להן לקרוא בספר תורה במקום.

"שוב, כבכל חודש, אנו נתקלות באלימות פיזית ומילולית תוך הפרעת התפילה מצד קהל שאף אחד לא מונע ממנו לנהוג כך", אומרת יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל". קהל המבקש להצר את צעדינו ולמנוע מאיתנו חופש תפילה בראש חודש ניסן. לצערנו, אנו נאלצות להבריח ספר תורה ופועלות כגנבות בלילה עקב הוראות דיקטטוריות של רב הכותל לא לאפשר תפילת נשים עם ספר תורה, הוראות המזכירות תקופות אפלות".

"אנו ב-2023 ולא ניתן לאף אחד להחזיר אותנו מאות שנים אחורה", מוסיפה רפפורט מנכ"לית. "מקום הנשים בקדמת הבמה ולכולן הזכות להתפלל על פי מנהגן. האווירה בכותל בראש חודש משקפת את המצב העגום כיום, בו יש גורמים בממשלה הפועלים להוציא את תפילתנו אל מחוץ לחוק. אנחנו נמשיך להגיע ולהתפלל בכותל ולאפשר לכל אישה יהודיה להתפלל על פי מנהגה בחופש וחירות, ואנחנו מתחייבות ביתר שאת על כך בראש חודש ניסן, שסמליו הם חירות וחופש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר