הפגנה מול בית הנשיא בשבועות קודמים (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)
עצרת מול בית הנשיא (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)

לקראת שבוע של מחאות: במוצ"ש – רבבות בצעדת מחאה מבית הנשיא לכיכר פריז

השבוע ה-11 ברציפות: רבבות ירושלמים וירושלמיות הגיעו הערב, מוצ"ש, אל ההפגנה השבועית מול בית הנשיא והשתתפו בצעדת זעקה לעצירת המהפכה המשפטית. בהמשך השבוע - מחאות בכל יום; ברביעי - הפגנת ענק מול הכנסת

פורסם בתאריך: 25.3.23 18:18

לאחר נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי האחרון, שתחת אי דיוקים (בלשון העמתה) רבים הודיעה באופן שאינו משתמע לשני פנים כי חקיקת החוק לבחירת שופטים יימשך כמתוכנן – ארגוני המחאה השונים נגד "המהפכה המשפטית" מעלים את הרף ומתכננים "שבוע שיתוק לאומי", במהלכו צפויים מחאות, ימי שיתוק, "פעולות התנגדות" מול ח"כים ושרים בקואליציה וגולת הכותרת – הפגנת ענק ביום רביעי הקרוב מול הכנסת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במושבה הגרמנית? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


עוד קודם לכן, הערב, מוצ"ש, זה השבוע ה-11 ברציפות, התקיימה הפגנת ענק מול בית הנשיא, שבה השתתפו כ-30,000 מפגינות ומפגינים (הערכת המארגנים) אשר צעדו מבית הנשיא לבלפור בזעקה לעצירת המהפכה המשפטית..

אחד הנואמים בכיכר פריז היה אבינדב בגין, נכדו של מנחם בגין ז"ל, שאמר בין היתר כי: "כן שומעות זאת היטב אוזניכם! לפני שבעים שנה כתב סבי שלא די בעקרון של שלטון החוק, כי בעזרת הרוב שלה בכנסת, הממשלה יכולה לחוקק כל חוק, גם חוק הפוגע בזכויות האדם. לכן, למען חירותו של כל אזרח, הוא טבע את הביטוי "עליונות המשפט" ונהג על פיו גם בהיותו ראש הממשלה. עד לשנים האחרונות זאת היתה דרכו של הליכוד, הלאומי והליברלי. החל מהצורך הנחרץ בהגבלת החלק הפוליטי בבחירת השופטים עצמם ועד להגבלת סמכות הממשלה, כל ממשלה, שעל פי המשטר שלנו שולטת בבית המחוקקים ביד רמה".

עוד נאמו מובילת המאבק לשוויון מגדרי יעל יחיאלי, ד"ר עדי ארן ממחאת הגלימות, יאיא פינק, ומובילי מחאת הציונות הדתית.

 

 

***

כאמור, ההפגנה הערב היא רק הספתח של שבוע מחאות והפגנות (שצפויות להיות סוערות בשל העובדה ששעון החול של החקיקה מתקרב). מארגוני המחאה הכללים – המילואמניקים, קריים מינסטר, הדגל השחור ועוד – הודיעו כי בימים ראשון ושני "נהיה בכל מקום שחברי הכנסת והשרים נמצאים ונשתק את סדר יומם. נגיע אליהם לכל מקום ונבהיר להם שהדיקטטורה לא תעבור במשמרת שלנו".

ביום שלישי צפוי, כך לדברי ארגוני המחאה, "יום שיתוק נרחב ברחבי המדינה, שיהווה עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים". ברביעי מתוכננים "אירועי שיתוק משמעותי בשעות הבוקר". בהמשך, לקראת אחר הצהריים הערב – מתוכננת הפגנה ענק בהשתתפות רבבות מול הכנסת.

עוד מסרו ארגוני המחאה כי "גם ביום חמישי יתקיימו אירועי מחאה, שאיננו יכולים לחשוף כעת".

"המאבק עולה שלב", מסרו מארגני המחאה. "הניסיון של נתניהו לבצע בשבוע הבא השתלטות עוינת על בית המשפט העליון, ולמנות שופטים שפוטים, תוך הפרה בוטה של הסכם ניגוד העניינים, פסיקת בג"ץ, והוראת היועמ"שית. אנו נכנסים לשבוע הגורלי בהיסטוריה של מדינת ישראל. ממשלת חורבן הבית קורעת את העם, מפרקת את הצבא ואת הכלכלה הישראלית. מול הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה יתייצבו מיליונים ברחובות ויגנו על מדינת ישראל ועל מגילת העצמאות. חובה על כל אזרח ואזרחית שרוצים לחיות בדמוקרטיה חייבים לצאת לרחובות, להתנגד בכל מחיר לדיקטטורה ולשתק את המדינה. אנו לא מפחדים מדרך ארוכה, עם ישראל ינצח – הדמוקרטיה תנצח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר