פעילות המשטרה באירוע שבת האור 2022 (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות המשטרה באירוע שבת האור (צילום: דוברות המשטרה)

בכוחות מתוגברים: היערכות שיא לקראת טקס שבת האור בירושלים

בשבת הקרובה, מאות שוטרים ולוחמי מג"ב יתפרסו משעות הבוקר המוקדמות באזור העיר העתיקה במטרה לאבטח את הציבור, ללוות את התהלוכות והמבקרים, ולפעול על מנת לאפשר את קיומו התקין של טקס שבת האור בבטחה

פורסם בתאריך: 15.4.23 11:42

מחוז ירושלים של המשטרה ממשיך לפעול בימים אלו בכוחות מתוגברים במערב ומזרח ירושלים, וכן בעיר העתיקה, במטרה לשמור על הבטחון והסדר ולאפשר את חופש הפולחן למתפללים ולמבקרים הרבים המגיעים בימים אלו למקומות הקדושים במסגרת חג פסח, חג הפסחא וחודש הרמדאן.

בתוך כך, משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת טקס שבת האור שיתקיים ביום שבת הקרוב, 15.4.23, בכנסיית הקבר, ולתהלוכות שיתקיימו בעיר העתיקה משעות הבוקר ולאורך היום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברובע היהודי? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

 

"ההיערכות המשטרתית הושלמה בתום עבודת מטה רחבה, סיורי שטח, הכנות ופגישות תיאום עם ראשי הכנסיות ומנהיגי העדות הנוצריות", נמסר מממשטרת ירושלים. "בשבת הקרובה, מאות שוטרים ולוחמי מג"ב יתפרסו משעות הבוקר המוקדמות באזור העיר העתיקה במטרה לאבטח את הציבור, ללוות את התהלוכות והמבקרים, ולפעול על מנת לאפשר את קיומו התקין של טקס שבת האור בבטחה, בהשתתפות נוצרים ומאמינים רבים הצפויים להגיע לאירוע מרחבי הארץ ומהעולם".

עוד נמסר כי "ביום זה לא תותר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה עד לסיום הטקס לקראת שעות אחה״צ. כמו כן, לצורך שמירה על שלום הציבור ובטחונו, יבוצע ויסות קהל בעיר העתיקה בירושלים, זאת בהתאם לכמות הקהל ולעומסי התנועה, וכן בהתאם לכללי הבטיחות והתפוסה המירבית במקום".

"משטרת ישראל מחויבת לשמירת בטחון המשתתפים בתוך הכנסייה ומחוצה לה", מציינים במשטרה ומוסיפים כי "בהתאם לחוות דעת של מהנדס חיצוני נקבעה מגבלת קהל מקסימאלית לאירוע, זאת בהתאם לשטח, לצפיפות, לפתחי החירום ולתפוסה המרבית. מגבלת הקהל במהלך הטקס עצמו באזור שטח הכנסייה נובעת מטעמי בטיחות בלבד וכדי למנוע סכנת דוחק וצפיפות שעלולים לסכן את שלומו ובטחונו של הציבור. בהתאם הונפקו אישורי כניסה למתחם הטקס עפ״י החלטתם של ראשי הכנסיות. הכניסה לאזור הכנסייה להשתתפות בטקס תתאפשר רק לבעלי אישורים ותיוגים מתאימים".

גם השנה, שבת האור מתקיימת במקביל לחודש הרמדאן והמשטרה תפעל בעיר העתיקה לויסות הקהל, איש ואישה לפי יעדם, ולמניעת אירועי חיכוך ואלימות מכל סוג שהם. יש להישמע להוראות השוטרים, ולהימנע מדחיפות ודוחק בעמדות הבידוק שיוצבו בעיר העתיקה באותו היום.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לאפשר לכל המתפללים מכל הדתות, לממש את חופש הפולחן ברחבי העיר העתיקה ובמקומות הקדושים", עוד מציינים במשטרה.

"אנו קוראים לציבור לכבד את החגים ואת האחר, לחגוג, להתפלל, לטייל ולציין את קדושת ושמחת החגים כחוק ולהישמע להוראות השוטרים", נמסר. "יחד נוכל להבטיח כי ימי החגים יעברו בצורה תקינה, בטוחה, תוך שמירה על מרקם החיים הייחודי בעיר ירושלים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר